50 års fest och öppet hus + fotboll

I lördags blev det lunch hos mamma, pappa och brorsan med Emanuel.
Sedan lagades det mat så det stod härliga till.
Det blev piroger, både med färs och med qourn. mozzarella och tomatsallad, lax och räk rullar (och mamma hade i lök så jag inte kunde äta :(, sedan frågade hon om jag ville ha med mig hem av det som blev kvar när jag precis sagt att jag inte kunde äta dem. suck ibland alltså), saffranspasta, kycklinklubbor, kassler tärningar och det blev även olika grönsakstavar med dipp
Typ några sekunder innan det ringde på klockan lämnade jag spisen till mamma så att jag kunde byta om. Så jag fick höra sången från brorsans rum med inte speciellt mycket kläder på.

18:00 kom folket alltså, Boberg minus Lina, vdB minus Linda och Mirjam och Helzenius utan barn, men det har de varit de senaste åren då de flyttat.
Fick reda på att Sofia ska få barn :) Hon förlovade sig för ett litet tag sedan och nu väntar alltså tillökning. hihi :)

Mycket prat och mat blev det. Åt lite för mycket tror jag.. men men.
Hade barn och vuxen bord som vi brukar ha då alla inte fick plats vid det stora bordet.
Så jani, jag räknas fortfarande som barn. Men jag, Emanuel, brorsan, Kajsa och Markus hade trevligt. Lite roligare att bara va "barnen" då man kan va lite mer öppen. Synd bara att det kan bli lite interna saker, men svårt att låta bli. Hoppas det inte var allt för jobbigt för Emanuel...

23:45 åkte de hem, men fick höra av pappa sedan att han inte vågat sova på en gång utifall de skulle komma tillbaka. Man vet ju aldrig då vi brukar busa när det fylls jämnt. 13 stycken var vi totalt då.

På söndagen åkte Emanuel hem 10:30 och sedan blev jag hämtat av mamma och bror. De hade hämtat maten.
Så hem till dem igen och börja fixa ordning. Grejade med mat och hängde upp ballonger. en på ett stuprör utanför vid ytterdörren och sedan en på dörren i huset så att de bortifrån skulle hitta lättare.
Det var nu dags för öppethus.

12 kom de första och då var vi klara, hade varit det några minuter faktiskt :)
Sedan droppade det in folk fram till 13:20 ungefär..
Så åt och minglade. Vi var 23 stycken. Släktingar, från 21an och bingon.

15 var det dags att gå, jag skulle även iväg jag eftersom jag skulle på fotbollen, men när jag börja packa i lite frukt som jag tänkte ha med mig så började folk gå så då blev det trångt i hallen.

15:30 hade vi fått undan nästan all mat och jag gick hem, skulle sedan få skjuts av Pär och Karin till arenan eftersom Pär då kunde hämta ut bokade biljetter.

Så hemma 15:36 typ, bytte om, hann en snabbis på toa också innan Pär och Karin var utanför.

Upp på Strömvallen, träffa Linda, gick in, snackade massa, sålde program och typ 10 minuter innan matchstart ropade de ut i högtalarna att pappa fyllde år. mamma hade ju pratat med marknadsansvarige på GIF då han fyllde samma dag som match + att han sitter som ekonomiansvarig i deras huvudstyrelse.
men jag och mamma trodde att han skulle bli firad på plan, men icke. speciellt när ingen från GIF kommit på det öppna huset. men men.

Matchen förlorades i alla fall. 1-0 till AIK, men borde stått 3-0 till GIF då de hade mer tryck, fler och farligare chanser. men man måste ju sätta dem också :/ Lanto var kungen på plan i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0