Det är inte slut än

Usch.. mår dåligt.
Ikväll gäller det.
När jag började läsa sporten nu till frukosten började jag må dåligt.
Flera sidor om derbyt ikväll.
Är det Brynäs som ska vinna och stanna i Elitserien eller ska Leksand vinna och kanske ha en chans att gå upp.
Allt år så osäkert.
Båda lagen kan vinna.
Intervju med Masken Carlsson i tidningen. Han kan inte säga vem som vinner, men hoppas på Brynäs. Han tycker att kvalserien ska slopas och att man ska utöka serien. Kanske stänga den.
Jag vet inte ja. det är bra att det kan bli lite byte ibland. man måste ju ha något att kämpa för där på botten, inte bara det att hamna sist. Ingen ska vilja kvala och alla ska kämpa för det. och de i Allsvenskan ska ha något att kämpa för. De ska vilja och kunna gå upp till den högre serien, Elitserien.
Nu är Brynäs i kvalet och det är ju inte alls bra, men alla hade chans att hamna där precis som alla hade chans att gå till slutspel. I år var det Brynäs som drog det kortaste strået.
Anledningen till varför Masken vill ta bort kvalet är för att alla mår så dåligt. Spelare, ledare, de på kansliet. Och jag vill lägga till pupliken. Jag menar det är ändå vi som stöttar dem. i Vått och torrt. Vi som står på läktarna och skriker och stödjer laget. Är vi inte tillräkliga? Var det därför Brynäs fick kvala i år? var stödet för dåligt? Okej, Gävle har typ landets sämsta puplik som inte direkt är med på noterna alltid. men ibland har vi våra ljusa stunder och då är det underbart. Förra hemmamatchen tex. Jag vill alltid ha det så!
Jag kommer alltid ha Brynäs i mitt hjärta och finnas för dem i vått och torrt. Jag hejar alltid på laget på matcherna. Klappar händerna och skriker. Skriker det gör jag. Speciellt om jag står då skriker jag tills ingen röst finns kvar och är med på alla ramsor som stödjer laget, ej de som är dåliga för motståndaren. Hackar inte.
Men jag hoppas innerligt att de vinner ikväll och att pupliken ger Brynäs allt de har.

Ingen vågar nog uttala sig om kvällens match riktigt.
Det är en rysare.

Så kom jag till mitt horoskop för dagen:
Det finns en gråzon mellan det svarta och det vita. Ingenting är bestämt förren alla har sagt sitt.

Och det är så sant så sant.
usch.

Nu ska jag göra mig klar och cykla iväg till skolan och försöka låta bli att tänka fram till kl 17 då det är dags att börja arbeta på Arenan.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, är du välkommen att tävla om ett hemligt paket till ett värde av 1000 kronor!!
http://natalieb.blogg.se/tvling.html

Ha en bra dag!

2008-04-08 @ 08:42:33
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Linus

Tyvärr kicki:P Det blir allsvenskan nästa år för Brynäs:) Och supporterandan i Brynäs är så dålig att om jag hade vart Brynäs supporter hade jag skämts. Inte ens tryck när ni leder? Medgångsuppotrar hela bunten, sådana som förstör allt inom supporter värden!!!

2008-04-08 @ 13:39:06
URL: http://www.metrobloggen.se/Linusholmqvist
Postat av: Sofia

HEJA HV!! =P tihii... nämen jag håller faktiskt på brynäs i kvalserien. det var ju det laget jag hejade på som liten parvel =)

2008-04-08 @ 20:53:41
URL: http://kaldorei.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0