En till dålig dag, men med bra slut

Gick inte alls bra i skolan idag. Malde bara sönder och sedan brände det fast. och då hade proppen gått två gånger. Igår gick det bara en.. glömde skriva det igår. var ju så mycket annat..
Borrade, gjorde rent och åt lunch. Cykla från skolan vid 13.

Låg i soffan och kollade på TV, inspelat till typ 15:30 då la jag mig på rygg i sängen och ringde Emanuel.
Hade grymt ont i ryggen då. Hade ju ont redan i skolan. Har lite problem med den och det blev inte bättre av att ligga i soffan.
Så låg i sängen i typ 40 minuter och prata i telefon medan jag vände på mig lite då och då. Antingen mage eller rygg, men inte för långa stunder. Då gör det mer ont. Suck. Ska kolla upp den när jag är klar med exjobbet.

Sedan snabb dusch och lite mat innan jag blev hämtad av mamma och pappa.

Sedan sålde jag program på Arenan med Håkan, han fick jobba istället för Mirjam. Var ju slutsålt kl 11 när Håkan var till shoppen. Stod i tidningen att fåtal biljetter fanns kvar, men när de öppna var de slut. Knas.

Programmen var slut 18:40. Helt otroligt. Aldrig hänt. men det var skönt. Fick se matchen från början för en gångs skull :)

usch så nervös jag va hela matchen.
Spännande match, ganska jämn. Båda lagen hade farliga chanser och spelade lite slarvigt ibland.
Leksand skrek en hel del, fattar inte hur de orkar hålla igång. Men de har ju Sveriges bästa fans, så vad ska man säga? och även Brynäs klacken lät. Övriga pupliken var med en del också, men inte lika mycket som mot Mora. Då var det tryck! 
Så kom målet. Åh vad glad jag blev!!
Skrikit massa och hoppat och önskat.
har ont i halsen nu, men det var det värt.

Leksand plocka ut målvakten med typ 4 minuter kvar. Då gjorde Dacke mål. Hade han missat öppet mål hade jag blivit så förbannad. Fick lite SM-gulds känsla då. Blev sånt liv på pupliken. Helt underbart :)
Men Leksand var tvugna att vinna den här matchen för att ha någon chans så ut med målvakten igen och Brynäs kunde göra sitt 3e mål i tom kasse det med :)
Så 3-0 och pupliken stod kvar efter det 3e målet.
Härlig känsla. Pupliken dröjde sig kvar också.
Stod och applåderade när Brynäsarna gjorde vågen för klacken och sedan gick ut.
Klacken ropa sedan att de ville ha Brynäs på isen igen, men de var för dåliga. ropa bara några gånger och såklart det inte blir nå då..
Måste berätta om stolpskottet Leksand hade. Såg tydligt hur den hamna i stolpen och jag tappade andan. Kunde inte andas på några sekunder. Så sjukt spännande för då var det kalabalik framför målet. Alla sköt och alla var ivägen.

Men nu är jag grymt glad, mår så bra. Nu gäller det bara att krossa Västerås på torsdag.
Brynäs leder tabellen med 9 måls skillnad
Malmö har 6 och Rögle 4. Sedan kommer Mora. Och alla de fyra har 16 poäng. Fatta jämt. Sedan har Leksand 12 och Västerås 3.
Så det står mellan 4 lag, ruggigt jämt.
2 lag ska bort. Hoppas verkligen inte att det blir Brynäs som faller på målsnöret mot det sämsta laget i kvalet.
Men det är en sån typisk grej de skulle kunna göra..
Underskatta motståndet.
Men Västerås har hemmaplan. De vill nog ge sin puplik något att se. Så skulle jag tänka. Så akta er Brynäs. Fall inte. Jag ber er verkligen. Fall inte!

Måste bara berätta att jag pratat med Carro på msn.. så underbart att höra från dig igen. Var länge sedan nu. Vi måste ses nån dag. Saknar dig och dina tokigheter. Kommer alltid finnas här för dig! <3

men nu ska jag göra mig klar och prova ringa Emanuel.. berätta nyheten om han missat. han är ju inte så intresserad av hockey.. sa att jag inte skulle ringa om de förlora för då skulle jag va sur, men nu är jag lycklig :)

Puss och hej på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0