JAAAAAAA!! Så underbart!

Igår krossade Brynäs Västerås med 7-0. Kändes mer som Brynäs hemmaplan än Västerås. Var tjo och tjim hela tiden nästan. Folk skrek och applåderade. Precis som det är på bortaplan så är det ju dem som låter som åker. men jag menar av 5100 typ som var på matchen var kanske 4000 Brynäsare. Såklart det blev som hemma plan och det var tryck hela tiden.

Skrek så jag fick ont i halsen och blev lite hes. Idag har jag bara lite ont. Men är grymt trött. Kom hem vid 12 inatt och då hade vi ätit lite på Donken. Åkte ner med mor och bror.
La mig 2, var så uppe i varv att jag kunde gått ut och sprungit om jag inte frysit så mycke.
Adrenalin till max.
Brynäs spela bra, Västerås hade farliga chanser. Markström var kung i målet.

Glädjeyra. vann vi SM Guld eller? folk skrek, hoppade, applåderade. Ville ha in alla på isen igen.
Vågen.

Utanför var det skrik, sjungandes, tutandes och brynäslåtar som spelades i bilsterion.

Så sjukt underbart! vet inte om jag var gladare nu än när de tog guldet 99. Är typ samma känsla.
Brynäs får spela i Elitserien nästa säsong också. Vann kvalserien på grund av målskillnad. Rögle hamnade nämligen på samma poäng då de vann över Mora.
Malmö förlora mot Leksand. haha så kan det gå, var precis det jag sa innan. Leksand har hemma plan, såklart de vill visa sina fans och vinna.
Så det stod mellan Mora och Rögle. Vem skulle det bli som fick va med Brynäs i Elitserien nästa säsong.

Ja, nu vet vi och jag är fortfarande väldigt glad.

Knäppte massa kort. Finns på Facebook för dem som har det, men ska ge er ett smakprov här.

  
Brynäs klacken i hörnet, men var typ bara Brynäsare där.
Brynäs tackar
Boork och gänget tackar

Lovley, lovley

Och nästa år tar vi guld!
Vi har tagit guld på 60-, 70-, 80- och 90-talet. Det fattas på 2000, innan det blir 2010 så det är ju bara nästa år.
Men har vi Markström i kassen så ska nog det gå :)

Så Linus du får stå ut med Brynäs i Elitserien och vi ska krossa Färjestad och resten av lagen ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0