Kvalserien

Woah säger jag bara.
Eller inte bara, men det är så jag känner just nu.
Matchen i fredags.
Brynäs - Mora
6-2
Helt galet. Vilket spel, vilken publik
Slutspelskänsla och rysningar när vågen gick runt i Läkerol Arena.
Då gick de andra resultaten till Brynäs fördel. Mycket bra dag :)

Matchen idag. ojoj.. tappar en 2-0 ledning mot Rögle till förlust.
Rögle vinner med 4-2 på deras hemmaplan.
Illa.
och inte nog med det. Mora vinner över Malmö
och Leksand vinner över Västerås.
Malmö leder nu serien med 15 poäng
Rögle kommer efter på lika många poäng
Sedan ligger Brynäs 3a på 13 poäng
och Mora kommer sedan med 13 de också
Leksand har 12
och Västerås 3

om man bortser från Västerås så är det ruggigt jämt.
och inte nog med det. Malmö och Rögle möts i nästa omgång, så om det inte blir oavgjort har Brynäs chans att gå om, om de vinner mot Leksand.
Mora möter alltså Västerås och den matchen borde ju Mora vinna, men de har många mål i skillnad innan de kan gå om Brynäs om nu Brynäs och Mora skulle få lika många poäng.

I sista omgången möter Brynäs, Västerås. och jag lovar. Förlorar Brynäs den matchen kommer jag gråta mig till söms.
Rögle möter Mora och Leksand tar emot Malmö hemma.

Så jag är ruggigt nervös och lite förbannad fortfarande på att Brynäs förlorade matchen idag.

Brinner verkligen för hockeyn. Alltid varit intresserad. Hela familjen är det och min bror (en 2 år yngre sådan och det enda syskonet) har spelat hockey sedan han var liten, men slutatde förra säsongen.
Så hockey intresset finns verkligen i min familj. Alla är angagerade. Mamma och pappa är publokvärdar på Arenan, jag säljer matchprogram och brorsan skriver för Brynäs hemsida. Stolt över honom som är så duktig. Han kommer bli en bra sportkommentator i framtiden. (Så länge han inte behöver stava så mycke :P)

jaja. vänta till på tisdag och se.. funderar fortfarande på om jag ska gå eller inte. Rider ju egentligen på tisdagar.. men är sista matchen hemma och gah, helst inte tänka tanken. Men kanske inge mer Elitserie..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0