Litet barn

Tog en kort paus i skrivandet av ex-jobbet för att gå en promenix till smyckesaffär och apotek.

har ju lyckats få ett sår på örat, hade en liten ring som skulle sitta i ett av mina hål i öronen, men den var lite väl liten så när jag skulle sätta i den (för typ 2 veckor sedan) så missade jag hålet med någon mm och ringen åkte ihop. så då blev det ett hål bredvid, en bit in. inte helt i genom i alla fall. puh.

men sedan dess har det kliat och jag blöder nästan varje dag där, det har blivit skorpa så det läcker ju. men eftersom jag kliar så kan det bli infekterat. Nu har jag satt i en läkring också. Får se hur det går..

Nu har jag köpt rengöringsmedel för mina örhängen så att de blir rena efter jag haft dem i det hålet då det nya ger blod och var till det gamla. suck.

köpte även en salva som tar bort infektioner och motvärkar att de kommer tillbaka.

På vägen hem så gick jag vid ån då jag såg att det fanns tussilago där.
Väldigt fint att gå vid ån faktiskt. solen lysste och nästan klarblå himmel och massa blommor. Kände mig som ett litet barn som gick där. Så barnsligt lycklig. Solen, vattnet, blommorna. Tänk vad små saker kan göra :)

Plockade faktiskt en bukett. Gjorde ju alltid det när jag bodde hemma i Sätra. Så fort det kom blommor på gräsmattan var jag där och plockade, annars klippte brorsan upp dem med gräsklipparen. Kommer sakna alla gullvivor :/ hela gräsmattan kunde va fylld av dem.

men nu blev det tussilago och vitsippor. ska nog plocka en stor bukett till pappa när han nu fyller på söndag. Eller vad tycker ni?

Här ser ni i alla fall min fina bukett

image6

Men nu ska jag fortsätta skriva. Höres!

Kommentarer
Postat av: Linda

åh vilken fin bukett :)

2008-04-23 @ 14:13:44
URL: http://ndail.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0