15 månader, modell, 2 ½ h och sjukt trött

Igår hade jag och Emanuel varit tillsammans i 15 månader :)
Kan knappt fatta det. Tiden har gått så fort och det har varit underbart.
Aldrig vågat tro och hoppas att det skulle funka med distansförhållande då i december 2006 när vi började ses..
men i februari 2007 blev det offentligt att vi var tillsammans.
och nu har det alltså gått 15 månader. helt otroligt.
Ett tips är att verkligen prata. vi har pratat i timmar i telefon.
hihi. är så lycklig :)
Saknar dig älskling, längtar till nästa helg då vi får ses igen!

Träffade Emma igår. riktigt nice :)
fast innan hon kom så pratade jag med en kille på stan.. han frågade först om jag visste när bussen skulle komma.. sedan fortsatte vi prata, eller han ställde mest frågor och jag svarade :P
han undrade om jag var svensk. och ja! jag är svensk. undra hur många gånger jag fått den frågan!?
så frågade han hur gammal jag va.. 21 svara jag, han bara okej. du ser yngre ut. och nehe. det har jag aldrig hört förut!? jag svara att många trodde att jag var 16-17. han bara. mm 16, 17, 18 max. tack liksom :P
så fick jag gissa hans ålder. 26 sa jag, men 31 var det. svårt det där. jag kunde sagt 30, men tänkte va snäll. :P
sedan fick jag gissa vilket land han kom ifrån. så då gick jag igenom alla som jag känner som inte är svenskar.. så tillslut svarade jag Afganistan. och jag hade nästan rätt. grensen mellan Afganistan och Iran. duktig ja :)
så frågade han om han fick bjuda ut mig nån gång.. jag sa då att jag hade pojkvän. han bara okej. och log. sedan tyckte han att jag skulle bli modell. jag hade rätta utseendet för det. Skulle verkligen satsa på det. haha. och ja, jag har ju alltid velat bli modell, men aldrig gjort något åt saken. Älskar ju att stå framför kameran. men vi får väl se ;P

sedan kom äntligen Emma. jag bara nickade att vi skulle gå därifrån och ökade på stegen. så när vi kom en bit bort kunde jag förklara allt. haha. Snackade om massa annat också. som vi brukar göra. grymt roligt. gick till Willys så Emma kunde handla lite. sedan hem till henne och lämnade det och hälsade på hamstern. så söt! och jag fick hålla :) fast hon ville bara bita i min dragkedja så Emma fick tillbaka henne. Så fick jag några prova på lappar till friskis och svettis av Emma, så nästa vecka än då ska vi gå på något pass tillsammans. för nu i veckan ska hon till Island. lyxigt :) jag vill också!
Så gick vi ut och gick igen. mot Bourlognern. Köpte glass på sos. gott :)
så när vi kom in i Bourlognern började det komma små stänk. men vi gick runt lite och sedan tillbaka mot stan. gick upp en sväng på söder också och sedan satt vi vid busshållplatserna ett tag i solen som då tittade fram. härligt :) snackade verkligen mycket. och vi säger hela tiden att vi måste ses oftare. och det måste vi verkligen.
så började bilar brumma förbi. men inte är det väl crusing nu? nä, nästa helg. men det var ju bra väder så. men unga killar i brummande bilar och hög musik. och så skriker de lite och hänger ut genom fönster. ojoj. suck liksom.
Sedan började vi gå hemmåt vid 18:30 eftersom vi båda skulle va hemma vid 19.

Så kom hem lite efter 18:30 och hade ju gått ut vid 16. så 2 ½ timme var jag ute :)

gjorde mat när jag kom hem. Detta blev middagen

image13
Röd sallad med tomat, vattenmelon och solrosfrön
Stekt haloumi med citronpeppar (egentligen ska det va citronklyfta och peppar, men man tager vad man haver)
Stekt kotlett och sweet chili sås
Vatten att dricka till såklart :)
Så gott det blev. Riktigt mumsigt. ska lätt göra om det nångång. och salladen rekommenderar jag verkligen er att prova. Man kan blanda det mesta i frukt och grönsaksväg tror jag faktiskt..

medan jag åt såg jag klart på The mexican som jag börjat kolla på tidigare under dagen.
sedan blev det ett kort samtal med Lina
och så körslaget, med ett kort samtal med Emanuel i början. Vi ska gå på musikal nästa helg :)
sedan somnade jag nog inte långt efter. så sjukt trött.
hörde de tre första låtarna i körslaget och sedan somnade jag.. vaknade när alla låtar var sjungna. suck. försökte hålla mig vaken för att se snabbrepriserna och sedan se vem som åkte ut eftersom det inte går i repris. men gick icke. somnade om och vaknade när nästa program började. suck.

bara att göra sig klar och lägga sig..
somna ganska snabbt och hade klockan på väckning 7 imorse för att hinna lite.
så pigg som en mört har jag nu suttit framför datorn sedan dess.

Ska nu duscha, äta lite mer frukost och sedan cykla iväg till jobbet.
men längtar till jag kommer hem för då ska jag åka till Torsåker och träffa min morbrors föl :) och de andra hästarna som finns i stallet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0