Fölet

Efter jobbet var jag då till Torsåker med mamma, pappa och morbror Kjell. Han som blivit pappa till det lilla fölet.

Fölet kom i onsdags föra veckan ändå så är nu alltså 11 dagar och väldigt pigg. Springer runt i hagen och så.
Nu är det säkert att fölet kommer att överleva. Inom 10 dagar vet man inte säkert.
Fölet äter mycket, springer mycket och vilar en del.
Fölet har inte fått något namn ännu. men pappan är Lomme Kongen och mamma är Landsome Strocha. Så det kan bli en Landsome Kongen. Så nu vet ni vad ni ska leta efter om 3 år på travbanorna :P
Hästen kommer att bli svart med stjärna i pannan och är lite vit på ena bakhoven. Kommer nog bli mycket stilig för han var fin redan nu :) Blåa ögon hade han också. väldigt ovanligt. kommer bli coolt om de blå blir kvar när han blir äldre. kommer skrämma slag på de andra bara av att kolla på dem. hihi :)
Fölet ville inte hälsa, var väldigt blygt, men fick hälsa på Strocha i alla fall. Snäll flicka, fast nafsa lite. Fick lite godis av mig som Kjell sa att jag skulle ge henne.
Hälsade även på Fölets bror. Samma pappa har de. Väldigt fin häst. Han var 6 år nu. Hade precis varit ute på en runda när vi kom så då tittade jag när de gjorde ren honom, duschade och stretchade. Jobbigt att stretcha benen framåt tyckte hästens ägare Danne, men sånt som måste göras. Den hästen fick godis av mig med. Väldigt stilig häst. Svart. Musklerna syns bäst när hästarna är svarta så.
och Kjell gav hunden Julle godis. han tyckte om hästgodisen. haha. så söt hund så. Gosade med honom också :)

Lite mindre än en timme var vi där. Jag hade kunnat vara där mycket längre. så jag vill bo. På landet med massa djur. Var flera hästar som delade stall. 2 hundar som sprang omkring och det fanns även två katter, men de såg jag inte till.

Tänk att få ha stall. Kunna gå ut och mysa med hästarna när man vill. Rida ut i skogen. mm underbart :)
men men.. än så länge är det en dröm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0