Mat inspiration

I förgår blev det kotlett i småbitar som jag skar upp och stekte med broccoli och så lite sås med gräddfil och kryddor. till var det macaroner.

Igår blev det detta till middag


Ananas ringar med franska örter
Haloumi med citronpeppar
kalkonrullar med grillkrydda
Risoni (pastaris) med vitpeppar
Går verkligen så bra att ha helt olika saker i matväg och blanda med olika kryddor.
Kalkonen med grillkryddan var bäst. Fast kalkonen var kall så smakade den grillat och sommar :)
 
och idag blev det detta till middag

kyckling med champinjoner med smak av annanas och chili :)
till hade jag fullkornsris och en halv tomat.

Tror det är för att jag börjat se Rachel Ray igen. så bra program! men tänker inte spela in det, har inte tid med det. men är jag hemma så ser jag det.
11:30-12:25 på tv3.
Hon lagar mat som ser så god ut så snabbt. och det går faktiskt snabbt att göra mat, god mat, nyttig mat :)
Idag gjorde hon på kalkon och äpplen i en gryta typ. ska lätt blanda i mer frukt och grönsaker i maten. blir en friskhet i det hela :)

För i övrigt så fick jag sms av Kickan idag som undra om jag ville följa med på krogen med henne och Cammen på fredag. Det hade varit så kul, men kan ju inte. Men en annan gång, verkligen! Måste gå ut snart. vill dansa! Hör av mig om jag får lust att gå ut.

Opponeringen går det ju sådär med.. har 10 sidor kvar, men de får bli ikväll.

Sofia, jag svarar i din blogg bara så att du vet :P och du.. Skriv i den!! :)

Just nu så spelas Ebba Grön och har gjort det sedan jag började med maten. men nu är den uppäten och jag ska trampa iväg till JUNIS.

Hörs och ses!

Kommentarer
Postat av: sofia

Hahaha, jag vet att jag borde skriva, men har bloggtorka... har haft det ett bra tag nu....

2008-05-07 @ 17:52:03
URL: http://kaldorei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0