Oj vad länge sedan

Oj vad länge sedan det var jag skrek. Sitter här med kalendern och kollade mitt senaste inlägg nyligen.
Ska försöka göra en snabbgenomgång om vad som hänt sedan sist.

Söndagen den 18 maj var det inge speciellt egentligen. handlade, men det mesta jag skulle ha va slut :P men blev bra ändå.

På måndagen fick en ny uppgift i ett nytt ämne. tjoho, men ska inte va klart fören 3 juni så alla i klassen sköt lite på det :P
Efter skolan var jag hos frissan och klippte mig. Mest topparna, men mera uppklippt och det kortaste är nästan en lugg, går inte att sätta bakom öronen som jag kunnat tidigare. Mycket nöjd :) så luftigt. Det dumma med mitt hår nu bara är att färgen börjat blekas ur och håret börjar se grått och slitet ut. men ska inte färga om fören efter sommaren. kommer ju bara blekas massa i solen i sommar. så jag får va lite gråhårig :/

Tisdagen gick åt till att förbereda inför vernissagen, fast med många vändtior som blivit klassens favorit spel. så fort det finns tid och inte tid så spelas det.
Red även för sista gången innan sommaren. kommer sakna :(

Kajsa skulle hjälpa mig på JUNIS på onsdagen, fick sms av Diana att hon också skulle komma. så satt vi där och inga barn kom. så vi flummade i typ 2 timmar. galna ljud jag har på min mobil :P grymt kul att få koppla av lite, även om jag egentligen borde gjort annat, men kunde ju inte säga åt Kajsa och Diana att gå när de nu var där.

På torsdagen förberedes det för vernissagen och jag var nästan helt klart när jag var tvungen att åka.
Massage var det dags för :) På Aromarummet, där jag varit tidigare. Mycket bra :) presentkort på helkroppsmassage :) så skönt att få koppla av. halv sov och hörde mig själv snarka. så kan det gå :P men men. underbart :)
handlade senare med mamma..

var i skolan vid 9 på fredagen och gjorde det sista inför vernissagen. åt, åkte hem, dammsög och fixade. var sedan i skolan igen vid 15:40. förberede det allra sista och spelade såklart vändtia :P
vid 17 började det droppa in folk. det var dags för vernissagen för examensarbetet. Så härligt :)
BengtOlof och Ingrid kom först som jag kände, sedan kom Bobergs barnen och sedan Kenneth och sist kom mamma, pappa och brorsan. hade guidad tur på utställningen med alla omgångar för sig och sedan Boberg och min familj fick en guidad tur i skolan också.
efter 19:30 kom det inge mer folk så då började det grillas. några gamla elever var där, 1 från 1an och nästan alla från 2an, 2 lärare och hela 3an varav några hade sina respeltive med.
grillade, åt, snackade, spelade trappkubb, dansade, skrattade.
Var väldigt roligt :) Fick reda på en sak också, som jag i och för sig kan förstå, men jag är ju sådan som person så jag menar inget. men men. lite kul var det.
Gick hem med Ann, Theres, Karin och Henrik. De två första avvek ganska snabbt i och för sig då de skulle till söder.
de andra två gick jag med nästan hela drottninggatan.
Ringde Emanuel när jag blev själv, men inget svar :/
var pigg när jag kom hem så åt chips och såg på TV, fast somnade ganska fort efter jag slutat äta chips. vakna ca 1 h senare och gjorde mig då klar och la mig. skrev sms till Emanuel och somnade ganska snabbt, då var kl vid 4.

    

Hade kl på väckning 9, men väldigt trött, så ställde om kl på 10. kom sedan upp vid 10:30
frukost, läste tidningen. torkade golven, duschade och lagade mat.
typ 13:40 kom Emanuel. åt lunch och sov sedan typ hela dagen.
gick hem till mina föräldrar och bror till 19. åt middag, såg sommarkrysset och sedan 21 var det dags för Eurovision song contest. Då blev det även jordgubbar, glass och grädde. mums :)
brorsan hade förberet papper med siffror så att alla kunde föra anteckningar och sedna när alla sjungit så skulle vi rösta som de gör. 1-8, 10, 12.
Vi fick rösta på Sverige.
Min 12 gick till Island, 10an till Sverige och 8 till Ukraina, sedan vet jag inte vilka länder det var, men deras startnummer. Så 7 poäng till 6an(där de hängde tvätt. haha så kul :)), 6 p till 5an, 5 p till 23an (det var enda låten jag och Emanuel tyckte lika om, en fin ballad :) ), 4p till Norge, 3 p till 14 (piraterna, den var lite rolig :P), 2 p till 17 och 1 p till Danmark
Totalt bland oss så vann Sverige, fast ingen gav den en 12a, men det var enda låten som fick poäng av alla. 2a blev Island, 3a blev Norge, 4a blev Ukraina, 5a Danmark, 6a blev låt 5, 7a blev låt 6, 8a blev 8an, 9a blev 7an och 10a blev 23an.
Ryssland som vann var det bara pappa som gett poäng - en 4a.
haha så kan det gå. Inte rätt låt som vann alltså. men men.
kl var ju över 12 när det var slut så då firade vi morsdag lite också. mamma fick ett halsband med matchade örhängen av mig och brorsan.

10:10 på söndagen blev jag och Emanuel hämtade. Åkte till Bergby kyrka. Kajsa skulle konfirmeras.
var först, men sedan kom Anette och Anki, Maria och Gunilla med farmor och mormor, resten Forsmark - Emelie. Sedan Markus, Margitta och Lina. Sen Emelie med William och Nisse och sist Kenneth.
och ja ni.. lite annorlunda konfirmation. i och för sig har jag bara varit på min och Linas tidigare, men ändå.
Vi stod upp när vi skulle sitta och tvärtom. hade blivit lite missar med stjärnorna. men men. länge sedan man var i kyrkan. var mysigt.
Sedan bar det av hem till Boberg där vi även firade Markus som fyller 18 på torsdag, men alla var ju samlade nu.
grillade, spelade minigolf. japp, så äre. Kenneth fick en bana när han fyllde 50 :) så kan man byta ut hindrerna. mycket trevligt och roligt :)
Nisse och Tobias delade på första platsen, Emanuel och Mathias på tredje, jag kom 4a och Markus sist. tack vare att han fick 7 på sista. hade han haft 5 så hade vi delat på sista. så det var jämt.
fikade även :)
Jag och Emanuel såg en film på kvällen. Den om poliserna som på nyår blir stormade av andra poliser. galet.

    

på måndagen 7:49 gick Emanuels tåg, men jag va så trött så vi kom upp, duschade och fick sedan springa sista biten till tågstationen.
gick hem igen, åt frukost och sov sedan 2 timmar till. galet.
sedan var det skola 13:15-16:00
hem och lagade köttfärssås. blev 4 portioner som jag frös in och en som jag åt och en blev kvar i kylskåpet.
somnade sedan framför tvn vid 21. hur kan man va så sjukt trött?

I morse var det väckning 7, frukost, tidningsläsade och i ordningsgörande.
skola 9:15-15:45 började med portfolion som vi ska göra. anpassat bilder för webben.
till apoteket och hämtade ut medecinen som jag ska börja äta den 1 juni för min ledvärk. 1 tablett, 3 ggr om dagen i samband med mat i tio dagar. ingen träning då. får se om de blir nå bättre. sedan hinner jag börja träna igen innan jag ska tillbaka till sjukgymnasten, bar för att se om det hjälpt något.
sedan hem och såg inspelat.
träffa Emma på stan 18:05. boka träning på torget gick sedan ut i solen.
sedan 18:30-19:20 var det medelpass med friskis & svettis. ojoj. jobbigt. noll i kondis, men det var kul. fick adrenalin :)
sedan hem, duscha, värmde på köttfärsen och makaronerna som blev kvar från igår och åt det till Äntligen hemma.
nu skriver jag här och till Emanuel på msn.. han lyckades ju tappa sin mobil i fredags.. suck. saknar din röst!

men men. nu får det räcka. får se när nästa gång blir. hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0