Så var man drabbad av strejken då med mera

La mig så tidigt på söndagen så upp tidigt på måndagen.

Hann till NBV och fixa lite innan sjukgymnasten kl 10.
La upp ett personligt träningschema för mig. fick göra några övningar för ryggen och några för mina leder och balansen.
Så träning ca 30 minuter 3 ggr i veckan med detta.
Så jag ska träna detta måndag, onsdag och fredag har jag bestämt då jag rider på tisdagar.
och så ska jag gå på promenad lördag eller söndag om jag har tid, men ska verkligen försöka ta mig tid till det.

Sedan ner på stan och kolla om de hade balansplatta och vad den kosta, men köpte sedan en på jobbet då det blev billigare :)
Så ringde äntligen min fastighetsförvaltare :) tjoho och glädjetårar eller nåt. men nu har vi rett ut en del. Det ska bytas cylinder på mitt cykelförråd för det var ju självklart att jag skulle komma in där tyckte han. och han ska göra vad han kan för att få slut på rökandet i min trappuppgång. och han visste inte att jag sökt honom i över en månad. jag har ju lämnat massa meddelanden, men de har väl inte kommit fram. som vanligt alla skyller på alla. känns som jag varit där förut. gah. men nu är allt löst för tillfället.

så hem och åt lunch, kolla reklamen.
sov lite på soffan.
fattar inte att jag kan va så trött.. eller jo det kan jag. det är allergi tider och av tabletterna jag äter jag man bli trött av.. men det funkar bäst för mig. har ju haft problem med att hitta något som hjälper då mina ögon kliar utan att va ögondroppar. pallar inte sådant. men lägger mig tidigt, kliver upp tidigt och så en liten tupplur mitt på dagen. så får man leva.
sedan ner på stan och kollade vad sån spray flaska med solskyddsmedel kostade. 120:- på apoteket. måste ju finnas billigare. men köpte i alla fall ett kuvert och frimärken på Nian.
Sedan till hälsocentralen och fick träffa doktorn där. så visade det sig att jag inte kunde ta alla tester eftersom strejken va nu. men tog ett blodprov i alla fall. nål i armvecket. stack hela tiden och sved sedan när nålen togs bort. så får ett brev när svaret kommit. och när strejken är över ska jag ringa för att boka ny tid för ett annat test som är mer känsligt. gah. trodde inte att jag skulle bli drabbad av strejken, men så blev det. men tycker fortfarande att det är rätt. Man ska ha mer lön om man utbildar sig mer. Det är självklart! keep up the god work :)

så hem och åt glass och sedan började med opponeringen. usch det är så svårt. men men.

sedan kom mamma förbi med ett liggunderlag som jag ska göra mina övningar på. pratade även om träningen på fredag. kanske. ska prata med Emanuel också.. se när han tänkte komma.

så fortsättning på opponering och sedan gjorde jag Linas soppa. den gula fisksoppan. :) men var lite knepigt då min största kastrull är precis. Önskar mig en STOR kastrull bara så att ni vet :P
och ingen mjölk hade jag hemma, så istället för 3 dl mjölk blev det 1 dl fil och 1 dl gräddfil. haha man tager vad man haver. men det gick bra. den blev god :) dock inte lika god som när Lina gör den.. men men.

Kollade på Du är vad du äter och sedan en timme inspelat.
sedan läste jag ut boken "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" med Magdalena Graaf. Läs den!! så bra.
fick sms av Emanuel att han inte skulle hinna ringa, så när boken va slut somnade jag på soffan. galet trött.
vakna efter en timme med ont i rygg och nacke. gah. varför kan jag inte kliva upp och lägga mig i sängen på en gång? hade ju till och med borstat tänderna och gjort mig klar så det var ju bara att gå några meter till sängen. men icke.

somnade sedan som en stock i sängen, men vaknade typ 1 timme innan klockan skulle gå igång. var pigg, men ändå seg så låg kvar och somnade om.. vakna typ 5 minuter innan klockan skulle gå igång. så sträckte på mig och klev upp.

Nu har jag ätiti frukost, läst tidningen och diskat allt från igår.

Dags att fortsätta med opponering och börja lite på min egen redovisning.

Hade bra!


Kommentarer
Postat av: Sofia

kolla dollar eller ÖB, där har dem billiga kastruller! jättebra faktiskt!

2008-05-06 @ 19:34:12
URL: http://kaldorei.blogg.se/
Postat av: Sofia

kolla Dollar eller ÖB där har dem billiga kastruller...:) eller rusta kanske också har förresten. =P

2008-05-06 @ 19:35:34
URL: http://kaldorei.blogg.se/
Postat av: sofia

meeh, konstigt....behövde inte fylla i nå siffror när jag kommenterade.....därför jag skrev två ggr... haha eller ja, 3 blev det ju nu:P

2008-05-06 @ 19:36:32
URL: http://kaldorei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0