UNF läger på Laviken

UNF läger på Laviken 7-10/8-08


Denna underbara plats på jorden skulle denna gång invaderas av UNFare.

Synd bara att detta var samma helg som cityfesten, men han gå lite en dag :)


Jag åkte hem till familjen Boberg på torsdagen och då fick sedan Kajsa åka med mig och Marksu och Lina åkte en bil. Eftersom familjen Boberg skulle åka hem en dag tidigare tog jag egen bil. Diana kunde åka med mig hem sedan, Blev även Crippe och Cammen som åkte med mig hem. Men det kommer vi till senare.


Var roligt att träffa alla UNFare som skulle vara ledare :), speciellt Markus G som jag inte träffat på länge.

Och bara några timmar senare kom deltagarna.

Under helgen så lärde man känna dem i sin grupp. Jag hade ju både Kajsa och Rune i min grupp. Väldigt spännande då de varit ledare tillsammans på JUNIS-lägret. Sedan hade jag även 3 tjejer och en kille till i min grupp. Var lite konflikter i min grupp, men var ändå en bra grupp tycker jag.

Hade väldigt roligt, men var även väldigt arg.

Det var även tävlingar, även om det inte gick så bra för oss..

Mycket fritid att umgås. Så blev såpafotboll. Spelade dock inget själv, kollade väldigt mycke. Hoppade en del studsmatta. Padlade kanot och lekte lekar. Japp, på UNF så leker man också :)

Vi invigde även nya ledare. Bland annat Markus G. Haha så kul :)

Var även Sara och Ferhat. De fick bita en bit av ett äpple som låg i en skål med vatten och sedan ner i en tallrik med mjöl där de skulle hitta sockerbiten.

Sara hittade sin, Ferhat sin, men inte Markus. Så mjölig. När han grävt runt massa och sagt att det smakade bulle och hade massa deg i munnen beerättade vi att det inte var någon sockerbit i hans mjöl utan bara strösocker J Så roligt!!

Umgicks mycket med Cammen under helgen också.. satt och snackade massa på studsmattan. Mycket trevligt :)

Jag, Cammen, Crippe och Asmir skrev även ihop en historia om de andra ledarna där de då skulle spela upp det vi sa att de var. Oj vad vi garva när vi skrev. Och det gick bra att skria tillsammans också :)

Ellinor var kung och hade en drottning, Sergio. Ahmed var deras barn. De mötte en häxa, Robin och fick följa med in till henne där de fick sitta på stolar, Jonte och Nisse. Robin berättade att det skulle gå väldigt illa om de inte lämnade bort sitt barn till paret i byn. Så de gick till paret i byn, Diana och Sara och lämnade barnet. Men när de var på väg tillbaka mötte de den kloka ugglan, Lina som berättade att de blivit lurade så de vände om så snabbt de kunde och skyndade sig tillbaka och då såg de häxan med paret som förvandlades till grottroll. Markus G och Ferhat. Men då kom riddaren Jonte ridandes på sin vita springare, Nisse och dödade häxan och kungafamiljen tackade ugglan och levde sedan lyckliga i alla sina dagar. Så sjukt kul att se på :)

Kollade på film också, fast jag hade hellre haft disko. Men men.

Rolig helg och gör gärna om den :)

Fast var sjukt trött sedan.. Tur att jag hade Cammen som höll mig vaken på vägen hem.. sjöng massa då också.. och Crippe och Diana satt i bak..

Bilder från helgen..
   Vattenbalongskastning på Markus G :)
  
  Såpafotboll
  
  Sagan spelas upp :)
   Invigning av nya ledare :)
   Padling
  
  Avslutning i ring
Och så det vackraste kortet från helgen som en av mina deltagare tog
 Tack för mig för denna gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0