Brorsan

Tack vare mig så fick han jobb i samma butik som mig.

Finns både fördelar och nackdelar med detta.

Idag tänkte jag ta fördelarna.

Om jag blir sjuk så kan jag ringa honom och kolla om han kan jobba i stället, eftersom han pluggar samtidigt och har lektion typ 2 gånger i veckan är chansen stor att han kan jobba, om han inte har något skolarbete som han måste göra hemma.

Vi kan göra sällskap till jobbet, i alla fall om vi båda börjar och slutar samtidigt.
Vilket vi gjorde idag så vi gick en promenad till jobbet och gick även hem efter vi stängt. Vi som stängde ikväll. Fått mycket ansvar på senare tid :) Trevligt att prata med honom lite mer + att vi båda behöver träna :P

Vi båda brukar oftast ha matlåda och idag så bytte vi :) jag hade lasagne som jag hade ätiti igår på lunchen också och bror min hade torsk med äggsås. Mums! han ville inte gärna äta fick och tråkigt med samma mat två gånger i rad. :)

Sedan finns det ju sådan fördelar som att min bror både är duktig på det han gör, man får känna sig stolt :)
Han är trevlig mot kunder, har mer försäljning och så är han både rolig och charmig.
Vi kan även poppa musik tillsammans :)

sedan har vi ju även nackdelar.. men det har man väl med alla syskon!?
men de tar vi en annan gång för just idag så är jag så glad att han är min bror.

Älskar dig brorsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0