Varför jobbar du här?

Den frågan fick jag idag på jobbet..

Så söt tjej. Hjälpte hennes pappa på skor idag..

- Varför jobbar du i en skoaffär?
- Det är ingen skoaffär, utan en sportaffär
- mh. tråkigt. varför jobbar du här?
- jag måste ju jobba, vart vill du jobba när du blir stor då?
- vet inte, men min pappa har världens häftigaste jobb
- vad jobbar han med då?
- han lagar tåg (så stolt!)

haha, så kan det gå.. lite dissad.
kunde ju ha svarat att annars skulle de inte fått hjälp om jag inte jobbade där.. men kom på det i efterhand.
söt tjej.. sedan satte hon sig uttråkad mot en stolpe och somnade. hihi :)

Pappan köpte inga skor, men jag ville inte rekommendera dåliga skor efterosm han hade problem med fötterna och de bra fanns inte i rätt strl.
Så de skulle leta vidare.

Vill faktiskt aldrig rekommendera skor som inte passar kunden bara för att de tycker de är snygga eller billiga. De kommer inte bli nöjda när de använt dem och kommer antagligen inte tillbaka då.. eller kanske, för att klaga!
Bra skor ska det va.

Skor är faktiskt det viktigaste vi har på oss.

Förstår mig inte på kunderna ibland när de vill ha bra skor för 500:-
Visst de funkar, men inte till det de ska använda dem till och de kommer få byta ut dem snabbare = fler skor per år och blir då dyrare i längden + att de kanske får ont av dem.

Jag är också ganska snål av mig när det gäller skor, det är ju så tråkigt med skor som man har till vardags, men jag vet ändå vad som är viktigt och prioterar det. Köper skor en gång om året och då blir det ofta fler på en gång.

Som förra året köpte jag 3 par. Ett par som jag ska springa i (måste komma igång med det igen nu på hösten när luften är frisk igen) och ett par att han till vardags som på jobbet och så.. det 3e paret kommer jag inte på just nu vad de var till, men de var säkert bra.
jag passade på när vi hade 20% på alla skor, även nedsatta. Riktigt bra priser!
Och i år så köpte jag 2 par, ett par att ha till vardags på jobbet och så och ett par med Gore-tex som jag kan ha ute på hösten när det börjar bli blött. Det är även ganska bra dämpning i dem så jag ska ta höstpromenader i dem också och springa lite om jag känner för det :)
Även i år gjorde jag det när det var 20% på alla skor, även nedsatta. Nice :)

Så hörni.. ett litet tips. Håll koll på när affärerna har rea och köp då! Inte när det är ordinariepris. Såklart det blir dyrt då.

Men det var allt för idag.
Ikväll blire högklackat på CC med Chrippe :)
Fast Hoppas inte han har högklackat bara.. :P haha vilken syn. Inte direkt hans grej skulle jag säga.. eller vad säger du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0