Bryt ihop eller bit ihop!

Det var alldeles för länge sedan jag skrev här..
och känner nu att jag måste tömma ur mig allt som hänt sedan sist.

Var i januari i år som jag skrev sist och det har alltså gått mer än ett halvår.
Galet.

Ska försöka sammanfatta.

Har fortsatt att jobba på XL i snitt 50% förutom nu under sommaren när det var 100%

Förutom det så började jag som fristående hudvårdskonsult i mars. Min vän Linda ville öva att sminka på någon efter att hon gått en utbildning och visst tänkte jag. Som aldrig sminkar mig själv utan har blivit sminkad av någon kompis varje gång jag skulle på krogen.
Åkte till studion och fick där träffa Sofie och en kund till henne.
Självklart var jag ju tvungen att göra rent ansiktet och fick då prova hudvårdsproduktern. Helt underbar känsla!
Aldrig känt mig så ren och len. Jag som bara använt vatten tidigare och tvål/shampo i duschen. ibland någon skrubb.
Sedan sminkade Linda mig och jag tittade mig omkring och ville såklart pilla på allt och Linda berättade.
Var sugen på hudvården och så lite andra saker och kunde tänka mig ännu lite mer längre fram..
Då sa Linda att jag också kunde börja. Fanns inga krav. Lägga in en summa på minst 4711 kronor och fick produkter för mer än det dubbla. Då kunde jag ta hem allt jag ville mycket billigare. Jag sa att jag måste fundera..
Dagen efter ringde jag Linda och sa att jag skulle börja. Några dagar senare var jag med på en ny konsult utbildning och fick sedan hem mitt starterkit och produkter. Efter utbildnignen blev jag mer motiverad att testa och jag var även med på UNIT möte.
Jag bokade en klass med mamma och några vänninor till henne. Tänkte att det kunde ju inte skada att prova. Men oj, jag fick försäljning på första och jag hade ju inte tagit hem nå lager att sälja från så det var bara att boka fler klasser så att jag kunde göra en order och få den högsta rabatten.
Fick även gå en makeup utbildning och oj vad kul det var! Nu sminkar jag mig själv, aldrig till vardags, men ändå :) Eller ibland åker ett läppglans eller läppstift på.. och ja, jag använder läppstift. helt galet för er som känner mig. Men inte nu längre. Jag älskar det :)
Sedan har det bara rullat på. Blev stjärnkonsult ett kvartal (hade ett inköp på minst 18000kr under 3 månader), följde med på en Kick off i Sundsvall och blev ännu mer motiverad. Fick en större bild. Sedan blev det seminarie i GBG och oj vad kul! Bland det bästa jag gjort. Jag vill ha en karriär inom detta och jag vet att jag kan få det bara jag sattsar. Hur mycket är jag villig att förlora bara för att vinna mer?
Winners never quit, quiters never winn!
You can do it!
Bara vi vill och jobbar så kan vi få det vi vill ha :)
Nu har jag även rekryterat en person och ska gå steg 2 på makeup utbildningen (som egentligen inte har något med företaget att göra, utan en extra bonus som vår utbildare ger oss)
Linda är min Team Leader och jag storm trivs. Har verkligen världens roligast jobb!

Har även jobbat på både hockey och fotbollsmatcher som förut..

Kollar inte så mycekt på TV längre.. ni som varit med sedan jag var liten och det var runt 20 timmar i veckan. Nu är det max 5! Varav 2 timmar där jag följer en serie :)
Så nöjd med mig själv där :)
Ibland kollar jag självklart mer, men det är bara för att fördriva tiden.. Inget som jag måste följa.
Har idag grinat så ögonen blödde till de sista avsnitten av Prison Break.. mamma hade ju spelat in dem eftersom jag glömde.

Minnet är inte det bästa längre.. glömmer saker och har varit väldigt stressad. Fått stressfinnar och glömt saker jag aldrig glömt förut.
Men det ska det bli ändring på.

Den 3/8 hade jag varit sambo med Emanuel i 1 år! Kan knappt fatta att tiden går så snabbt.. Vi bor fortfarande i vår lilla lägenhet på 38m2 och har bråkat en hel del. Men vi har det även bra. När vi väl tar oss tid. Vi båda har så mycket just nu och vi är sällan lediga båda två samtidigt.
Men hej, som jag skrev tidigare.. ibland får man offra för att det ska bli bättre sedan.
Och det kommer bli bättre i nov när vi får en större lägenhet. 3 rum och kök på 80m2!! Vi ska även få den renoverad. Byte av golv och tapeter i alla rum förutom badrummen (japp, 2 stycken är det), även ny kyl, frys och spis. Ny bänkskiva och luckorna i köket ska målas om. Kan knappt fatta det heller att vi får den som vi vill och jag får äntligen mitt gröna kök :)
Förhoppningsvis blir detta klart innan vi flyttar in, eftersom de sköt på kontraktet en månad så att de skulle kunna jobba lättare :)
Och personen som ska ha vår lägenhet kan flytta in när som helst, så så fort vi har flyttat allt kan vi lämna den och slipper kanske dubbla hyror :) Vilket vi kan få en månad.

En bra sak som jag lärt mig i år är att skriva en lista på 6 saker (endast 6 eftersom det ska vara det viktigaste) att göra dagen efter. På kvällen är du din chef och skriver dem och på morgonen den anställda som uträttar.
Var med i DIN DIN klubben och inte i SEN.
Do It Now, more fun later.

Så ska nog ta och krypa ner i sängen snart så att jag orkar med allt som händer i morgon.

Diska det sista
Handla
Baka
städa
Boka klasser

Ska även ha klass/facial och jobba på fotbollen med Mirjam imorgon.. men det är ingen viktig sak att göra, utan något som jag bara kommer göra ändå. Det andra är saker som jag måste göra imorgon och inte kan skjuta på.

Har även fått lära mig att antingen ska man bryta ihop eller bita ihop. Och bryter man ihop så är det bara att bita ihop sedan. Och tro mig. Har gjort det många gånger i år. Ibland är det skönt att bara få skrika och grina tills man inte orkar mer och då biter man ihop!

Så tack för mig denna gång och vi ses snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0