Ett tips

Om du vill tänka mer possitivt. Vilket vi alla egentligen borde..

85% av kominikationen under en dag är med oss själva. Hur mycket av det du säger till dig själv är possitivt?
Tänk efter.
För mig är det ganska mycket, men inte tillräkligt. Ibland tänker man att man inte duger eller inte kan något eller oj vad ful jag är idag.
Det är inte bra. Tänker vi negativt, vad utsrålar vi då? Ser vi glada ut?
Se glad ut så blir du glad :)

Men till tipset då.

Fick en läxa av Lotta (min underbara utbildare) förra måndagen. Vi fick en varsin gummisnodd att sätta runt handleden. Jaha? tänkte vi.
Men så berättade Lotta
Varje gång vi tänker en negativ tänke om os själva så skulle vi dra ut gummisnodden och släpa. Fick vi då en smärta varje gång vi tänkte negativt så fick det ju en konsekvens. Smärtan vill vi ju inte ha. Negativa tankar är inte heller bra.
Så skulle vi göra så en vecka.
Oj, vilket resultat jag fick!
Så fort jag tänkte nå negativt så fick jag en liten smäll, så efter någon dag så direkt när jag tänkt något negativt så ändrade jag det direkt till possitivt för jag ville ju inte ha smällen.
Nu tänker jag inte alls lika mycket negativt om mig själv och har haft bandet snart i 2 veckor.
Har även utökat det till att om jag börjar älta saker. Som "Varför sa han så?" eller hänger upp mig på något negativt runt omkring mig. Då får jag smällen.
Så nu är det inte så mycket negativt i mina tankar och det är underbart.
Nu ler jag automatiskt varje dag nästan hela tiden.

Tänk vad underbart livet är egentligen :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt Kicki att du tänker mer positivt :) gummisnodden har funkat jättebra på mig med, har sutat grubbla och tänka för mkt, bara gör ist :)

2009-09-20 @ 19:00:52
URL: http://libo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0