Upp och ner

Snacka om att allt går upp och ner i livet..

Händer så mycket just nu, både bra och dåligt.
Vet knappt vart jag ska börja..

Elitseriepremiär för Brynäs hemma i lördags i alla fall. På topp innan, och så kom första målet. Yes, vi leder! Men sedan gick det bara utför.. gah. Domaren var inte speciellt bra han heller. Tog utvisningar på Brynäs (som i och för sig var korrekta), men när Skellefteå gjorde samma sak eller värre så blev det inget. Såg minst 3 solklara trippingar. Sånt blir jag förbannad på. Fast det går ganska snabbt över. Som tur är :) Men var sur hela matchen efter detta.. och så förlorade de.. så lite grinig..

men kvällen blev bättre.. mat från en takeaway vagn, chips med dipp och vindruvor till Bingolotto med älsklingen. Inte ofta vi spelar, men är mysigt ibland. Göra något aktivit hemma :)
Fast vi vann inge :(

Söndagen hade jag kl 8:30, skulle hinna med massor. Men gick endast på toa då och kröp sedan ner bredvid älsklingen igen.. efter vi pratat och kramats lite så somnade vi om.. vaknade 11! Sjukt trött då..
orkade inget.. var seg hela dagen.
Men var tvungen att åka till jobbet för att kolla på skor. sista dagen med 20% på även nedsatta :)
Så efter frukost och duschning (där jag höll på att somna) så bar det av till jobbet.. provade massor. knasiga fötter.
men efter att ha hjälpt Gits i kassan X-gånger och skrivit ut prislappar till både Bengt och Lasse så blev det tillslut 2 par. ett par jogging som jag ska ha till vardags och inne på jobbet och sedan ett par med Gore-Tex att ha ute nu när det börjar bli blött. Har ju alltid haft joggingskorna tidigare, men det blir både kallt och blött.

sedan hem och slängde i mig lite mer chips med dipp. Alltså jag skulle kunna leva på chips! Älskar chips! Tur att man har bra förbränning :)
träffa Mamma för en sväng på stan. Kollade på bakluckeloppisen (hittade ett par snygga örhängen som var nytillvärkade för 25kr! De ska jag ha idag på mötet :)), kollade även på Cervera, Kappahl och Indiska.
sedan på väg tillbaka så blev det en vitlökskorv hos Mc Ali med chilisås och vitlöksdressing. Mums mums! Så sjukt god. Skulle kunna äta massor av denna :)

ringde Emanuel, träffade honom vid Alderholmsbron och så gick vi alla tre mot Gasklockorna. Slöjdmässa. Mysigt :) Hittade en present åt Emanuels mamma. Hon fyller ju 60 snart! Så då blir det en sväng till Uppsala i slutet av nov. Trevligt trevligt :) Pappan fyller ju också i samma veva.
sedan hem och kollade på lite inspelat och sov sedan typ halva dagen. vaknade igen vid 19, satte på inspelning och kollade på ett program. Privilged och sedan hade ju Playa del sol säsångspremiär. Nice :) så såg även det och sedan Top Model som jag spelat in.
sedan blev det sängen.. Zzz..

Idag hade jag kl på väckning 8. låg kvar en liten stund, men sedan frukost, läste tidnignen och pratade lite med Linda.. sedan duschen och iväg och handlade.

Nu har jag ätit lunch och bakat äppelrutor. Ska ta med dem på mötet ikväll. Älskar att baka, men så jobbigt att alltid äta allt själv :)
Har även diskat när de stod i ugnen och nu ska jag ta tag i det sista. Ska åka till studion vid 15:30 och umgås med Linda och David innan mötet ikväll. Ska bli riktigt trevligt :)

Älskar måndagkvällarna! Flyger därifrån och vill bara fortsätta jobba! Hur många kan känna så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0