Ignorerar förkylning

Började i söndags..
Täppt i näsan..
Kan inte dra in nått, och inte heller få ut något.. bara rinner och grejar..
fortsatte på måndagen, men blev inte så mycket värre..
lite hes bara..
tisdag så var jag ännu mer täppt, hostade och kände mig seg..
efter lunch så däckade jag på soffan i ca 2 timmar efter jag ätiti lunch, men lyckades sedan pallra mig upp och få i mig lite jordgubbar (frysta) i apelsinjuice.. blir så gott när de smälter..
så kunde jag sedan laga middag.. hade fått huvudverk under tiden jag sov, men det blev bättre när jag ätit, blev även piggare..
red på kvällen.. kände mig seg. orkade inte ta i så mycket, men ville rida då det var sista gången innan någon veckas uppehåll..
hostat och grejat under natten..
och idag söndag så snörvlar jag, är sjukt täppt och  hostar och är hes..

men jag försöker ignorera det..
äter baffusin och tar nässpray..
näsan har blivit bättre sedan jag började med nässprayen.. men fortfarande täppt..

men jag har inte tid att vara sjuk.

jobbat idag och ska jobba torsdag, fredag och lördag..
sedan ledig söndag måndag..
jobbar tisdag..
och ledig sedan igen onsdag-söndag.
Så inte så mycket jobb, men det gör mig inget för jag ska boka in mitt andra jobb och även tänkt simma lite nästa vecka.. om det inte blir värre med detta då.. men det ska det inte!

Nu ska jag ta och göra mig i ordning och krypa till sängs med min vetekudde.. är så sjukt kallt.. har man runt 20 grader kallt ute så är det faktiskt kallt inne också.

Hoppas ni andra är friska där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0