Snittålder och åldersgräns

Vilken lördagskväll säger jag bara

Tar det från början.

Min underbara vän Emelie kom till mig ca 17:45 på lördagskvällen, då hade jag inte diskat som det var tänkt eftersom jag skurit mig i fingret och blodet bara sprutat, så försökt stoppa det i en timme. Gick även runt i mjukiskläder eftersom det var det jag hade på mig när jag skar mig :/
Dock hade jag lyckats få ihop en middag bestående av spaghetti och köttfärssås med vitlöksbröd till :)
Så vi pratade och lyssnade på Orup. Taggade :)
Sedan blev det att byta om, vilket inte var det lättaste då vi inte visste vad vi skulle ha på oss. Jag hade bestämt mig, ville vara lite rockigare och hade tänkt en t-shirt med tryck, men det såg så tråkigt ut så fick bli en top och en kjol jag köpte på gekås som jag inte hunnit använda. Emelie hade också kjol och lånade en tröja av mig. Så lite smink på det och klackisar såklart :)
Tog bilen till tågstationen och gick sedan till Maxim.
Orup skulle börja spela 22, men det var insläpp kl 20, så vi var där 20:15 typ eftersom vi skulle köpa biljetter på plats.
men det var inget förband, så vi satt på en varsin stol och pratade och kollade på människor.
Inte så mycket folk i början och ja, vi sänkte snittåldern rejält!
40+ var de flesta och ju närmare kl 22 vi kom desto fler i våran ålder kom det. Men inte var det många. kanske runt 15 st.. haha, så kan det gå.
Men Orup var grymt bra och han hade detta på sig
Onepiece i jeans!
men det blev varmt så den åkte av lite

och jag vet inte om det är helt okej att ha en sån här kropp när man fyller 53!
Kolla armarna! Wow säger jag bara.
Nu var det inte bara 40+ kvinnorna som skrek, även vi yngre och männen! Ja, tro mig, det skreks från alla.
och innan detta skedde undrade Emelie om männen var där för att de ville se och höra Orup eller om det var för att ha koll på sina fruar. Haha, ja det undrade jag också ibland. Var ganska roligt att se kvinnorna sukta efter honom, precis som 14 åringarna gör efter Danny och Erik.
Som sagt, Orup var grymt bra och körde många gamla låtar. De som är bäst :)
När Regn hos mig började spelas så sjöng pupliken på engång och Orup vände mikrofonen mot oss och ett tag såg det ut som om han tänkte börja sjunga, men ångrade sig och lät oss fortsätta. Vi sjöng nästan hela låten och han hoppade in lite då och då bara.. När låten var slut sa han "Ni hörde att jag sjöng ibland va?" Hihi, sådan stämning :) Måste ju vara bästa komplimangen man kan få. Att någon kan ens låtar :)
Pupliken sjöng med i de flesta, några färre på de nya låtarna.. jag kan de knappt heller.. förutom cigarettminut som ligger på toplistan på spotify. Den sjöng jag med i hela.
Tycker om att låtarna är så lätta att sjunga med i.
Extra nummer blev det också, i två omgångar :) Härligt :) Han sjöng även en låt som inte var hans egen då. Från och med du med Oskar Linnros. Det var fint och man såg att han tyckte om att sjunga den :)

Men allt varar inte för evigt som de brukar säga.. så vid 23:30 var jag och Emelie på väg in till stan för en sväng på krogen.

Lördag och 23 på Slick/Heartbreak.. dock så var det inte det.. i krogkön såg vi många som var yngre än Emelie och hon fyller 23 i år.. men nog kom de in allt.. inga problem det inte.
Varför ha en åldergräns när den inte följs?
Är ju så sjukt mycket stökigare när de är 18 år..
på S/H är det ju 18 på torsdagar, 20 på fredag och 23 på lördagar.. men nu kom alla in. Till och med de som var under 18. Första vakten stoppade dem, men så vände han ryggen till och då trodde nästa vakt att de fått godkänt så han släppte in dem. Blev lite bråk mellan vakterna då, fast ingen gick och plockade ut tjejerna.. mycket konstigt. Vad gör man åt detta?

Hade skrivit ett lång inlägg som det står i förra posten, men det var ju så sjukt länge sedan att jag inte kommer ihåg mer än detta..

Kul hade vi iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0