Fikabuffe på Huset

Ligger lite efter med mina uppdatringar.. detta var alltså förra fredagen..
var hos Rene och bakade från kl 11 till 14 ungefär.. då hade vi även en kort lunch..
så åkte vi till huset och förberedde..
Så här såg det alltså ut när allt var klart

och 20:- för barnen
Sockerkaka med chokladkräm, jordgubbar, kiwi och vit choklad som dekoration. Denna var jag med och gjorde. Dekorationen är helt min :) God, men mastig, tur att det var söta jordgubbar på :)
Gjorde endast mönstret på denna med hjälp av Madde B och en mall som Rene köpt. Smakade endast en liten bit av denna.
Denna bakade Camilla E och den var väldigt god :)
ockå Camilla Es verk.. smakade dock aldrig denna..
Kaka med hallongrädde. Mumsigt :) Ingrid som bakade denna tror jag..
Toscakaka (Madde B tror jag )(mumma :)) och Morotskaka (även Madde B eller Ingrid) som jag inte smakade..
Kokoskakor som Madde B bakat. Goda och kladdiga :)
översta våningen, Ingrids småkakor som jag inte smakade, andra våningen var det brownies som jag inte heller smakade, och någon citronkaka som inte helelr smakades.. På 3 våningen där låg mina berömda Hälften var brownie/blondie. Åt inga på buffen, men när den var nygräddad hos Rene. Mums! Även kokoskakan åkte ner, vet inte vem som bakade dessa..
4e våningen var det smördeg med rosa maräng, de hade något namn som jag inte mins nu, men Ingrid som bakat dessa.
och längst ner så har vi Madde Bs banankaka och Renes fluff. Båda smakades, banankakan på buffen och fluffet hemma hos Rene direk tnär jag kom. Mums :)
Från andra sidan, det som inte syntes var alltså småkakor på 3e våningen som Ingrid bakat.
Chokladbollar på 4e som jag och Rene bakat.. där smakade jag degen när vi gjort dem..
och vaniljbullarna längst ner..
och det godaste till sist, krusbärspaj av mig och Rene. med Vaniljsås gjord av mig :) Detta var grymt gott, åt två omgångar till och med.
Så detta blev min middag denna dagen :)

Så av 21 sorter åt jag under dagen av 13 sorter om jag räknat rätt.. inte färre iaf..
galet.. men fikabuffe är inget som görs så ofta.. så helt okej ändå :)
Och jag kan ju äta vad som helst utan att det syns :)

Kommentarer
Postat av: jm

MUMS

2010-05-23 @ 15:05:26
URL: http://maluwie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0