H'lvetes dag med mycket gjort

Vakna 6:45, upp 6:50
Frukost och läsning av tidning
Diskning, av frukostsakerna + helgens disk. Måste bli bättre på att diska minst en gång om dagen.
Gjorde mig i ordning.
Cyklade till BMG (Där jag gör mitt examensarbete) i regnet. Usch tråk väder idag verkligen. Men tvingade mig själv att inte ta bilen.
Kom in på BMG vid 9:30 och där står Ragge och Peter (min handledare) och pratar.. så pratade vi lite om vädret och så..
Prata med Håkan (i min klass, som också gör exjobbet på BMG) i betonglabbet och började mitt arbete. Gick inge bra.. Ska ju göra pellets och har lyckats, men idag gick det käpp rätt åt h'lvete. Rann bara igenom och maldes sönder. Slutade med att jag fick borra :/ Hatar när det bränner fast.
Men innan jag kunde borra skulle maskinen tas i sär och det gick ju inte bra. Hade dragit åt en skruv för hårt så jag skulle slå på den. Alltså inte på skruven utan på en grej som satt i den så att jag fick en hävarm. men metall mot metall, fast tumme mellan är inte bra.. fick en blåsa på tummen. Skrek lite och svor. och nu sitter jag här med en blåsa som gör ont så fort jag nuddar den :(
Borrade och borrade, borren fastna, hamna snett och till slut gick den av.
Gick till Ragge och sa att den va av och då sa han att den var väldigt sliten och inte alls bra så plockade han fram en fin borr till mig. Den gick det super bra med :) Synd att jag bara hade några få hål kvar, kunde borrat massa mer med den. Var sur att jag inte haft den från början också. Fått mer ont i ryggen. gah.
Ringde även stallet och sa att jag inte skulle rida imorgon för jag ska jobba
och även GIF eftersom jag inte kan jobba på onsdag då jag har JUNIS och vet aldrig om det kommer någon mer ledare.

Vid 16:40 lämnade jag BMG. Då hade jag satt ihop maskinen igen.
Hem, gick igenom massa reklam som samlats på köksbordet och gick ut med alla sopor. nackdel med att sopsortera är att man kan spara så länge innan alla byttor och påsar är fulla så då får man gå flera gånger. men men.
Slutat regna hade det gjort i alla fall. Tjoho. Något bra :)
Sedan gjorde jag lasagne. snabbvariant. haha :)
krossade tomater underst.
Några skivor ost
lasagneplattor
mjölk
hackad färsk bladspenat
skalad morot. alltså istället fäör att riva så fortsatte jag bara skala :)
krossade tomater
lasagneplattor
mjölk
salt, peppar, hackad vitlöksklyfta
ost som täckte hela
hackad bladspenat
skalad morot
krossade tomater
lasagneplattor
mjölk
ost som täckte hela
salt och peppar
i mitten av ugnen, 180 C i 40 minuter med folie och sedan 10 till utan.
Blev väldigt gott och bra :)
fast nästa gång ska jag skippa sista saltlagret vid osten. Osten blev lite för salt, men men.
men väldigt smart att slippa koka ihop allt. nu var det bara att göra lager på lager.
Ibland får man va lite smart och våga testa nya saker :)
Medan lasagnen stod i ugnen städade jag. Plockade på bord och stolar. väldigt mycke kläder på en stol i sovrummet. Blir lätt så.. Spelade hög musik. gamla skivor. Läser ju Magdalena Graafs bok (Det ska bli ett sant nöje att döda dig, en sann historia. Inte kommit så långt, men är väldigt bra hittils. och hemsk såklart. Läs den!) och kom på att jag har ju Graaf skivan, blev sugen att lyssna på den. Ibland är det skönt att lyssna på riktigt gamla skivor och minnas.
och så skulle jag lägga i lite i byrån, men va för snabb så då såg jag hur ett av mina små örhänges ploppar for iväg mot högen med kläder och saker på golvet intill.. Blev förbannad på mig själv.
Så nu var det bara att ta en sak i taget och skaka och känna överallt så att örhänget inte fastnat.
Letade igenom halva högen och tyckte sedan att den borde inte flyget så långt ner i högen. hade ju kollat på golvet också. Så kollade i lådan som jag hade öppnat. Tog upp en sak i taget och skakade.. typ 4e saken jag tog upp hörde jag hur det skramla till och där var det :) Ibland har man lite flyt.
Plockade bort klart, ringde mamma och sa att jag skulle på hockeyn imorgon. Kan inte missa en sådan match.
Pratade sedan med Mirjam. Hon ska inte jobba på hockeyn och jag ska inte jobba på fotbollen..
Sedan var maten klar och så kollade jag på inspelat medan jag åt. Såg Så det kan låta. bra bra :)
När jag ätit och vilat lite blev det dammsugning av hela lägenheten (okej, den är inte så stor. 38m2, men ändå :P)
Tvättade även badrumsspegeln och gjorde rent handfatet.
och sedan diskade jag allt som jag hade använt. Lyssnade då på Lili & Susi (apropå gamla skivor som jag nämnde tidigare) och då skar jag mig på andra tummen när jag skulle göra rent konservburken som det varit krossade tomater i.. Forsade blod. Så fixa plåster och försökte undvika att stoppa ner den tummen i diskvattnet. inte så lätt, men men.
La även köttet jag köpte sist jag handla i burkar och frös in. Går ju ut imorgon annars så bäst att göra det idag.
Diskade lite till och gjorde rent byttorna köttet legat i.
Startade datorn och har börjat skriva handlingslista.
Pratat i telefon med Emanuel.. var lite grinig, jag vet, men suck vilken dag.
Så sa han "Du alltså, med socker på" vilket han kan göra om jag är lite för sur.. och då kom jag på låten. Med socker på - Navid och gudarna. Blir så glad av den :)
Så spelade den och kände mig genast bättre.
la på telefonen. Emanuel skulle ändå fortsätta skriva på en låt och då kunde jag höja och sjunga :)
Så när den nästan va klar så la jag in alla Navid och gudarnas låtar + några till jag blir glad av. och nu har den låten kommit igen måste jag bara säga :)
Har även snackat med Marcus E (jag känner 3 Markus, en stavar med c, men skriver första bokstaven i eftenamnet för att ni lättast ska kunna skilja på dem) på msn.
Snackat skola och hockey. också Brynäs fan :)
Pratar även lite med Emanuel.. blir så glad av honom :)

Mycket som gått emot mig idag alltså.
Vädret
Blev inga pellets
brände fast
slog mig på tummen, fick blåsa
borren gick av
fick mer ont i ryggen
skurit mig på andra tummen

men ändå varit effektiv
diskat helgens disk
ringt stallet
ringt GIF
plockat undan massa
Gått igenom massa reklam
dammsugit
gjort rent badrumsspegel och handfat
diskat dagens disk
fryst in köttet
pratat med mamma i telefon
även Mirjam
och Emanuel
och börjat skriva handlingslista som jag nu ska fortsätta med och sedan sova
och imorgon ska jag vakna upp till en underbar dag :)

Tror inte jag missa något.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0