Avslutningsmiddag

Onsdag kväll vare avslutningsmiddag med klassen och lärare.
14 elever, 11 lärare.
träffades 18 i ateljen med fördrick. Lite knas tycker jag att de hade alkohol, även om de också hade alkoholfritt. men ändå. undra vart de la de kvittorna någonstans?
aja. trevligt. Gav blommor till lärarna också. åt jordgubbar och minglade.
Lottade hur bordsplaceringen skulle bli. Annika gjorde lappar i olika fäger. De två som fick samma färg skulle sitta bredvid vardandra och sedan fick man mixa ihop som man ville. så delvis fri placering.
Jag hamnde med Kjell.
sen vid 18:40 begav vi oss till Stora vall.
var inge långbord som alla trodde, utan små bord, men 4 eller 6 platser.
men vi var ojämt antal så vid ett bord blev det 3 personer, men det bordet satte vi ihop med det jag satt vi. så vi blev 7.
jag hade Kjell bredvid mig på vänster sida. Snett mittemot satt Robert och mittemot mig satt Henrik. Det var fler killar en tjejer så vissa killar fick ha en kille som "bordsdam" snett mittemot år andra hållet satt Ragge, som var själv. och bredvid mig åt andra hållet satt Dan och bredvid honom satt Ann-Sofie som även var toast master.
trevligt trevligt.
så kom maten. de som hade fiskgrytan fick mat först. luktade så gott! blev grymt sugen på den.
men eftersom fisken såg så bra ut så hoppades jag och Robert på att kycklingen skulle va likadan.
men nja. inte riktigt. Så här i efterhand skulle jag valt fisken. men men. Blev inte riktigt mätt heller. men hur ofta blir jag det!? :P
efterrätten var god, jordgubbar med glass och nån grön röra som vi gissar på var hackad citronmeliss och socker. smakade citronmeliss i alla fall.
Lite knasigt med serveringen för de frågade inte om vi ville ha notan och vi sa inte till heller, men de kom ut med den. Så då betalde vi och sedan beställde några kaffe. de verkade lite stressade tycker jag. knas.
så när ett bord fått kaffe så insåg ett annat bord att de ville också ha osv. så då blev det betalning en gång till. mycket mysko.
jag ringde Diana också.. kollade hur många ungar det var eftersom det varit sista JUNIS. hade varit 4 :) och hon och Kajsa. grymt kul :) gott bra hade det gjort i alla fall. bra bra.
sedan tillbaka till ateljen.
ännu mera dricka kom fram som lärarna fixat. vin, öl och så cider som var alkoholfri. och så hade ju de flesta med sig också.
var trevligt i alla fall. satt vid ett stort bord och pratade. 
12 bestämde vi att vi skulle va tillbaka i skolan och städa dagen efter. alltså städa ur vårt klassrum.
var hemma vid 3 på natten. skapligt trött.
men trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0