Städning och hejdå!

var i skolan lite efter 12 på torsdagen. städade och plockade ihop. in med det jag skulle ha kvar i bilen och körde hem vid 3.
fixade lite hemma och cyklade sedan till slänten nedanför kyrkan. Håkan och Helena var redan där. spelade kort och pratade..  jag kom lite efter 16 och sedan började de andra droppa in efter 17.. snackade, spelade kort, knäppte massa kort.
lite efter 20 började folk röra på sig.. nästan alla i klassen skulle ju på Alexs 30 årsfest. Alex som gick med oss i 1an. Så då blev det kramkalas. Då först kändes det att nu skulle vi kanske inte ses igen. Okej, många bor kvar i stan, men de som skulle flytta. har inte velat tänka på det. har bara jahapp liksom. men nu när vi kramades hejdå. men men.
Jag begav mig hemmåt.. grejade lite.. och sedna när jag skulle sova kom det några tårar.. då hade verkligheten kommit ikapp.
men återträff får vi ha. om ett år. och vi har ju startat en blogg där alla kan gå in och skriva. har fått mailet om att det är klart så ska registrera mig snart. se vad folk gör. hur många som skriver vet jag inte, men kan va kul att se de som gör det.

aja. hejdå DT5h. Kommer alltid ha minnena kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0