Billigt Tupperwere

Imorgon, lördag, den 17 maj, kl 10-15, är det loppis i samma hus som ICA Söder i Gävle. Går man runt på baksidan och in på gården. Där ser man hus 36. Detta är det.

Jag och min mamma kommer stå där och sälja Tupperwere (plastburkar, för de som inte vet). Tupperwere har bra kvalitet och är i vanliga fall dyrt. Nu är det en fjärdedel av inköpspriset för flera år sedan. Så ett sett med tre burkar som då kostade 300:- kan du nu få för 70:- Hur bra är inte det? Skulle man köpa liknande burkar idag direkt av Tupperwere skulle man få betala mycket mer än 300.- Finns äve durkslag, glas, muggar, dessert skålar, salt och pepparströare för att nämna något mer.

Mamma har sålt Tupperwere i tio år, men la av för flera år sedan och ska nu sälja bort en hel del som vi inte har plats för längre. Många fina burkar som jag gärna skulle ha om det inte var för att jag redan hade så många.

Finns även andra som säljer där. Jag och mamma var där idag för att ställa upp allt. Då såg jag krukor, fat, ljusstakar, vaser, skålar, böcker, telefoner, korgar mm. Och fina glas som jag blev så kär i. Så grymt fina. glas på fot med blommor målade på. glittrade lite också. Så läckra och skulle lätt ha köpt de om jag fått plats, men jag har redan tre olika uppsättningar med fin glas.

Ring om ni funderar på något. Fast ska nog sova snart, men från 7 imorgon är jag vaken och det går ju alltid att skicka sms nu, så kan jag svara imorgon om jag hunnt somna.

Natti och hoppas vi ses imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0