Kryssning med GIF

Detta var någon gång i höstas.. november tror jag :P
Skulle alltså på kryssning med GIF personalen.. vi som jobbar idieelt på Strömvallen med diverse saker.
Jag och mamma fick skjuts till Strömvallen av pappa, vi var typ först där..
Linda och Mirjam kom typ sist..
Så buss till Sthlm..
Stressade inte ombord som alla andra.
När vi väl kom till hytten gjorde vi oss i ordning inför kvällen och sedan blev det taxfreen.. Vi skulle ju inte äta julbordet förens sista sittningen..
Sedan gick vi till buffen när det var dags, träffade alla andra där...
Gick in och satte oss. Jag, Linda, Mirjam, Said och hans fru vid ett bord..
Åt massor.. fisken var mums mums :)
Men jag äter mest av det kalla på julbord.. av det varma kan jag äta janssons, annars inte så mycket mer..
och så efterrätterna som man egentligen borde skippa eftersom det är mest sött och sliskigt med färgämnen.. men var en citronpaj tror jag som var riktigt god :)
När vi skulle gå blev vi (jag, Linda och Mirjam) bjudna på förfest i killarnas hytt. De var nämligen några killar med i våran ålder.. De andra är över 30 och även flera över 40 och 50..
Det var Gustaf, Junior (Tobbe) och Danne tror jag han kallades.. står lite still just nu (Som vanligt, som vissa skulle säga :P)
Niklas var även han med.. men han var över 40.. men rolig för det.. Han var nog även den som blev fullast..
Så vi var i deras hytt ett tag, sedan lämnade vi dem och gick och dansade lite..
på dansgolvet högst upp lät allt likadant.. så dålig DJ, mixade sönder allt och folk klagade, men hände inget..
Så vi gick ner till livemusiken och där var det klackarna i taket verkligen.. Så sjukt bra! moderna låtar, live på bandets vis. och sångaren i det ena bandet (det bästa bandet) var snygg också och han flörtade med alla. Fast det var bara roligt :)
Efter ett tag kom de andra så vi dansade med dem också :) Var väldigt kul och de kunde dansa.
Gick upp efter ett tag för att se om det blivit bättre, men icke.. var ut ett tag. svinkallt, men skönt ändå :) Lekte lite Titanic.
sedan in igen och dansa lite mer, men sen blev det ner till livemusiken igen. Mycket bättre.
Satt och snackade ett tag också.. vi tjejer gick och tog ett bord och killarna gick till baren.. kom tillbaka med drinkar åt alla.. jag bara satt och sittade när de andra drack.. så när Dannes drink var slut så gav jag honom min.. sa att jag inte drack alkohol då.. men de brydde sig inte.. bra :) Och när Gustaf kom (Som försvunnit ett tag) så tyckte han att bara jag accepterade att han drack så.. Sedan när allas var slut så skulle Junior gå och köpa nya och då följde jag med.. tänkte köpa en alkoholfri åt mig.. Så när vi stod där så pratade vi om vad vi skulle ha och han håller fram 500 kronor i massa sedlar och frågar om det räcker.. Jag vet inte vad deras drinkar kostar, men jag tor att det räcker och det sa jag också.. haha. De andra skulle bara dela på två drinkar denna gång så det blev lite mindre än 200 tror jag.. för 3 stycken.. så jag blev bjuden på min. Första gången jag får en drink jag kan dricka :) Tjoho :) eller nå :P
De lekte nån drick lek.. skulle dricka med massa sugrör och det funkade om man hyperventilerade först tydligen..
dansade tills det tog slut och sedan gick vi till killarnas hytt.. då hittade vi på Niklas igen, han hade försvunnit lite.. Han var med nån ryss som var typ 19 och de förstod inte varandra så mycke.. men ryssen var på nån skolgrej.. haha..
så vi satt och snackade.. och efter ett tag märkte killarna att vi tagit av oss skorna.. haha, så skönt! de bara va? jamen prova själv liksom. Men även om det gör ont så är det mycke roligare att dansa i högklackat, får bättre hållning då också :) Vill man ha roligt får man lida lite..
Men då började Niklas massera mina fötter. Hihi :)
Även Mirjams fötter fick sig en massage. Flum.
Sedan började klockan närma sig 5:30 när frukosten öppnade och vi började bli trötta så vi tjejer och Danne gick och åt frukost. Mycket trevligt :) Åt massor och fil med frukt är så gott :)
Sedan var det dags att sova. Sa Go natt till Danne och vi tjejer gick till vår hytt..
Sov som en stock..
Vaknade sedan vid 11-12 tror jag.. Mirjam var vaken så vi kollde på Disneychanel. helt galet. Alla hytter hade platt TV och massa kanaler :) Soft.
Åt lite frukt också.. sedan vaknade Linda så efter att vi gjort oss klara så gick vi till taxfreen igen..
sedan gick vi dit där det hade varit livemusik tidigare.. där satt grabbarna och några andra.. så vi satte oss där och snackade.. sedan började de spela musik och jag Linda dansade lite bugg.. efter ett tag så blev det mer pop och så och då kom det några killar fram och började dansa. de kunde också dansa :) Skoj skoj :)
Kändes lite konstigt eftersom massor av folk glodde på en, men det släppte när man började lyssna mer på musiken och följa med i den :)
Linda fick dansa bugg med en kille som var väldigt duktig, han dansade nog annars också sa hon och Mirjam fick också en kille att dansa med och precis när jag och en annan kille fick ögonkontakt så kom det en gubbe och började dansa med mig.. fast han var inte så duktig.. så jag hängde inte med.. dansar man med nån som kan bra så är det ju bara att följa med, men här hamnade jag konstigt hela tiden.. men men. Jag skrattade åt hela situationen..
Galet.
sedan när båten var på väg mot land gick vi till vår hytt för att packa det sista och sedan innan vi nåt land var vi tvugna att lämna hytten, den skulle städas. Så då fick vi stå upp i korridorren ett bra tag. suck.
men sedan av och till bussen och sov typ hela vägen hem..
Kul var kryssningen i alla fall. Roligt att vara med några till. Före gången var jag bara med Lina, Visste det var också roligt, men roligare att vara fler :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas allting är bra med dig ~

Kikar in på din blogg då och då och hoppas

alltid på en ny uppdatering ~

Ta hand om dig massor!

Många kramar, Lisa

2009-02-21 @ 15:51:39
URL: http://utredningsfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0