Trilla av hästen

Eller trilla och trilla.. haha, jag for av.

Gick väldigt bra i ridhuset och Jon var så duktig :)

Men sedan när vi skulle gå upp till stallet så kände jag att han var på helspän.. så tänkte jag släpper lite på tyglarna för då blir han lugnar (brukar bli i alla fall), men han är ju rädd för allt den knasbollen.
Så helt plötsligt sparkar han bakut och jag ser rumpan på hästen framför typ 1 dm från mitt ansikte, men jag tog tag allt vad jag kunde i ena tygeln så att han skulle gå (springa?) åt det hållet och sedan hänger jag längst med halsen på honom en liten bit medan han springer iväg.. de andra stannar när de hör mig låta och när han väl är på väg att stanna då glider jag av och landar på mina knän..
haha, så knepigt.. men gjorde inge ont, blev mest chokad.
Var något i skogen som skrämde honom.. stackarn..

Så då gick jag den sista lilla biten till stallet och Natta (Ridläraren) kom precis när jag åkt av och kollade hur det gick och så sa hon det att Jon kan man inte lita på inte.. haha, nä man kan ju inte det.. i alla fall inte när man är ute.

men men. Nu får det räcka för den här gången, jag ska borsta tänderna och använda mina underbara produkter innan jag beger mig ut i snön och åker till jobbet.
Japp, det är snö ute :), så fint med vitt på både marken och på träderna.. om jag visste vart min kamera var så skulle jag ta kort på trädet utanför köksfönstret.. Det är så fint!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, jag säger ju att hästar är farliga djur! Opålitliga och dumma :P Hoppas du inte gjorde illa dig iaf :)

2009-11-11 @ 09:38:34
URL: http://libo.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nej dom ar fortfarande lika mysiga ju :)

2009-11-14 @ 20:28:09
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, hon har nog mer än 3 timmar, så lär hon tänka på hur hon ska äta, resa och sova. Vilken planering hon lär ha! Fascinerande! :)

2009-11-15 @ 13:31:24
URL: http://libo.blogg.se/
Postat av: Christine

Linda, vad pratar du om? 3 timmar vadå?

2009-11-16 @ 09:41:15
URL: http://echristineb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0