Utbildning i hockey

Alltså i skydd och klubbor.

Var på jobbet 8:20 imorse och 8:30 började Jesper från Bauer att prata om skydd, skridskor och klubbor.
Jag kan ju en del, men det är en hel vetenskap, men nu vet jag i alla fall hur grejerna ska sitta och skillnaderna på dem.
Ju dyrare man väljer, desto bättre skydd. Tänk på det om du ska tacklas :)
och skridskorna ska inte vara så stora som skor. På barn ska det vara max 1 cm och på de som har växt klart bara någon millimeter bara. De ska känna tån precis i fram.
På skor är det ju 1-1½ cm på barn och ½-1 cm på vuxen.
hade info till kl 10. Så förstå vad mycket jag lärt mig nu. Han klädde även på mig utrustning med skridsko, benskydd, byxor, axelskydd, armbågsskydd och handskar. Men eftersom jag har så små händer så blev det även ett handledskydd.
Så skulle jag välja klubba. X60, nyaste modellen för 2000:- och så X20, en enklare modell med mindre balans och tyngre för 1000:-
jag tänkte inte på vilken jag höll i handerna utan valde efter känsla och det blev faktiskt den billigare variaten. Så tänk på det. Ta inte alltid det nyaste för att det är just nytt. Andas och testa, lyft och känn!

Kul att få lära sig mer om hockey, jag vill ju kunna massor och sätta killarna på plats som inte tror att jag kan något. Speciellt killar i tonåren och pappor som kommer in som ska prata med Jonas oavsett vad det gäller på hockeyn. Jag kan faktiskt också!

Jag frågade även massor. var typ bara jag och Jesper som pratade.. men så är det när man är intresserad och grabbarna kan ju redan det mesta. Hakim frågade också en del.

Sedan när det var klart så skulle Tobias (han var också med, var ju på bio med hela familjen igår och nämnde då att vi hade utbildning i hockey idag och då ville han vara med) kolla runt lite så jag stod kvar att pratade med Jesper om både hockey och sedan att jag kollat på både hockey och fotboll i hela mitt liv eftersom brorsan (Tobias) spelat. Han frågade även vilken sport jag höll på med och jag svarade ju såklart ridning och då tyckte han att det var dyrt. Haha, ja det är ju faktiskt det om man tävlar och har egen häst, men jag som rider en gång i veckan på ridskola så är det itne så dyrt om man jämför med hockeyn. Han tyckte inte om hästar kom det fram, han tyckte de var för stora.. och är man inte van så är det nog läskigt och man måste respektera hästen och göra på rätt sätt. Annars kan man bli skadad (kolla bara på mig, sparkad i huvudet och trampad på x antal gånger) Jamen, precis, farliga sa han :P
Var kul att snacka med honom.. Vissa säljare är trevliga, mot alla, inte bara den som har ansvaret för just den avdelningen de jobbar med. Till skillnad från vissa som bara hejar på den som de ska prata med och inte äns hälsar på en annan.. men men. Så är det ibland. Men inte alls trevligt.

Nu ska jag ringa och vara trevlig i telefon och förhoppningsvis boka in lite klasser :)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ja det ar samma matvaror som skinka, mjolk och ost. Men det smakar inte lika. Vanligt vatten smakar jattekonstigt, det smakar typ klorvatten fran badhuset :P man saknar det man brukade ata hemma. Vi ater allt fran kyckling, gronsaker, kott och ris. Men aven om det ar samma grejer som hemma sa smakar det inte alls likadant. Man kokar inte ens riset pa samma satt.



Ja sa ar det verkigen. Men jag ar en valdigt social och framat tjej som brukar prata med folk jag inte kanner ganska ofta. Manga svenskar ar inte sa och blir darfor valdigt chockade och ibland aven illa till mods nar en framling borjar prata med dig i kon till kassan eller vid busshallsplatsen. Men det ar valdigt vanligt har i USA. Jag tycker bara det ar kul :) sen hejar alla pa en ocksa och ler aven fast man aldrig traffats forut :P

2009-11-06 @ 02:15:00
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0