En lördag i Sthlm

Tog upptåget 10:30 till Uppsala och bytte tåg där till Sthlm.. Mycket billigare att göra så än att boka direkt.. då ligger priset på mellan 200-400 kr och det ville jag inte. Nu kom jag under 200 :)
Åt lunch på donken.. den nya CBO, men vet itne vart löken var? och tur var väl det.. för usch för lök.
sedan hade jag fortfarande tid kvar innan jag skulle träffa Malin, så tänkte att ett besök på Panduro vore ju kul.. men hitta dit? så började fråga runt, men ingen visste vart nrämarste Panduro låg.. en tjej visste inte ens vad det var.. wah!? galet.. tillslut fick jag tag på en som sa att det låg ett vid plattan och fick beskrivning dit.. noll i lokalsinne. så detta blev ett äventyr.. men var inte så svårt att hitta, raka vägen bara :P
så när jag väl var där så såg jag inget, så tänkte om det ligger ett här i närheten så borde ju någon veta.. så gick in på en skoaffär och frågade.. hon visste inte, men frågade sin kollega som kunde förklara vägen.. men itne låg det vid plattan inte.. låg ju vid hötorget och på kungsgatan..fick förklaring och verkade lätt att hitta så gick med snabba steg, ville ju hinna kolla i affären också innan jag skulle tillbaka till centralen.
så kom jag till kungsgatan och då frågade jag åter igen i en affär om jag skulle uppåt eller neråt för att komma till Panduro. Uppåt var det.. och jag gick itne många meter fören jag såg skylten.. weei!!
gick ännu snabbare och väl inne i butiken kollade jag igenom allt..
blev shopping för över 700 kr! både till scrapping och smycken. nice :)
sedan fort tillbaka, mindes vägen bra.. så träffade sedan Malin ca 14:20 på centralen och vi begav till Södra Klara eller Klara Södra? haha. minns inget.. men tog bara några minuter att gå dit.. träffade några andra UNFare..
av 15 personer så hade jag träffat 4 st tidigare och det var på nyår när jag firade det i Årsta.
De hade medlemsmöte och berättade vad som händer i föreningen framöver..
åh vad kul med en förening. jag vill också!
sedan begav vi oss till tunnelbanan.. jag bara följde med strömmen.. inte min grej. och sedna gick vi till Lasergame!
vi var 14 som skulle spela.. alltså 2 st skulle dra innan.
delade upp oss i 2 lag..
och spelade i 40 minuter. 2 våningar. massa spring. och oj vad adrenalinet pumpade.
galet kul! men springa i trappor ger träningsverk kan jag säga.. men men..
iaf då.. mitt lag vann! jag kom 3a i mitt lag och 4 totalt. mycket nöjd :)
sedan tunnelbana till centralen och där missade jag precis ett tåg till Uppsala..
och tänkte sedan ta buss, så begav mig dit, men då kunde man itne köpa biljett där och itne på bussen.. och skulle inte hinna till inköpsstället innan bussen skulle avgå..
så väntade in nästa tåg..
sedan blev det även väntetid i Uppsala i lite mer än 1 timme till 21:19 då nästa upptåg gick.. eftersom ajg missat det tidigare..
åt baguett från pressbyrån.. med skagen :)
så när jag kliver på tåget..
vad tror ni de säger!?
Vi har tekniskaproblem och tåget får endast köra i 80 km/h, vilket innebär att restiden kommer ta nästan det dubbla..
så istället för att vara hemma 22:34, beräknades vi vara i Gävle 23:50!! galet..
jag so om vart annat som jag fick ny info..
gick snabbare mot slutet så vi var i Gävle redan 23:00. nice :)
brorsan mötte mig så gick vi hem till han och jag sov där..
orkade inte cykla hem, skulle ju ändå till brorsan dagen efter eftersom vi skulle jobba..
men mer om det i nästa inlägg..
Var ett litet äventyr jag var ut på. klart värt det. Roligt att träffa Malin, Anna Maria, Oskaroch Calle igen.. :)
mer sånt här :)

Kommentarer
Postat av: chuck - make up artist

ja precis :) tyvärr förstår inte alla det :P

2010-04-27 @ 11:50:51
URL: http://chuuck.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ja det har jag sa jag behaller nog den! :) ja det star pa nastan alla menyer har i USA ju :P

2010-04-27 @ 15:19:22
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0