En snöstorm drog in

I går så diskade jag en timme efter att jag ätit frukost och läst tidningen..
var ändå massa disk kvar.. usch vad vi fuskar med att diska på en gång. Är ju så mycket lättare om man gör det.. men men.

Mamma ringde och sa att det var vinterfestival i Boulogern och undra om jag ville ner och och kolla.
Den började 15, så tyckte att det kunde jag väl. så vi bestämde träff kl 15 vid en korsning utanför mamma och pappa.

Sedan åt jag fruktsallad och kollade klart på En ung Jane Austin. Var ju typ lika Stolthet och fördom.. men tydligen så skrev hon Stolthet och Fördom under den tiden i sitt liv som nu var film, så var väl inspirerad av det som hände då..
men de är bra båda ändå, fast hade egentligen räkt med en..

Sedan blev det chili con carne och en stund vid datorn.. kollade tradera och gjorde en hel del anmälningar.. Nu ska detta bort!

Gick i ganska lagom tid för att träffa mamma, men blåste sjukt mycket ute så var tvungen att stanna ibland för jag såg inget. var bara vitt ute.
kom ca 5 minuter sent och självklart ringde mamma när det bara var några meter kvar..

Tog oss iaf till stan och så visade jag mamma klockorna jag vill ha. Så sjukt snygga! Den rosa eller gröna som är genomskinlig. Utan diamanter. Kolla in Ur & penn så fattar ni. Underbara! kanske får bli båda?
Tänk i sommar.. mm :)

Sedan gick vi förbi matställerna inne på 9an och det har kommit en ny! Värsta smoothi baren :) Ska lätt köpa lita olika där sedan.. var lite för kallt nu tyckte mamma..

Gick sedan till Boulogern. Var inte så mycket som hände där.. hade nog varit mysigare om solen varit framme.. men men, det kan man ju inte veta i förväg.
Barn som åkte skidor, vuxna som dansade (folkdans landslaget sa mamma) och korvgrillning och snöskulptur byggande.

På väg tillbaka så blåste det självklart motvind!! Såg stundtals inget och var svinkallt.

Blev ett stop på Georges med blåbärspaj och Tuscany latte för mig. Tuscany var inte lika god som snickers.. men det värmde lite iaf :)
Mamma drack snickers och åt cheesecake.

sedan bar det av hemmåt. Till mamma och pappa. Hade ju tänkt äta där och se melodifestivalen.. så lika bra att gå dit nu och vara där istället för hem och vända..
Emanuel var ju ändå inte hemma..

Kom hem lite efter 17, så vi var ute i nästan 2 h och det yrde snö hela tiden!

Kollade datorn och kl 18 åt vi. Fast precis när vi skulle börja så ringde Emanuel.. då var han hemma, men nu hade jag ju redan bestämt..
Fläskfile med pesto. Riktigt gott! och potatisgratäng med paprika, lök, soltorkade tomater och fetaost. Ska lätt göra med fetaost nån dag :)

Sedan såg jag och mamma Lilla kycklingen. Gullig!

och Melodifestivalen.. rätt låt vann!!! KOM är så bra och hittils den som jag vill ska vinna allt!

Sedan skjutsade mamma hem mig och jag såg på Sweet home alabama innan jag gick och la mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0