Produktiv

Efter en dag i lathetens tecken så var det dags att ta tag i saker och ting.

Varit ledig måndag, tisdag och onsdag.
Eller ledig och ledig :P

Diskat massor, lagat mat, plockat och donat.
Gardiner har jag satt upp i vardagsrummet och bytt gardiner i köket.

Måndag kväll var det UNIT möte. jag och Camilla K var värdinnor. Så vi var på studion från 17:40 och sedan slutade det vid 20:15, men diskade och grejade efteråt.. så var hemma lite före 21..
kollade mail och gjorde mig klar.
Såg på Raw med älsklingen och somnade sedan i soffan till Sverige Pussas och kramas..

tisdagen så fortsatte jag dona och greja och diska.
och gjorde middag..
sedan ridning 19-21. 2 timmar streck alltså!
Brukar rida 20-21, men hade en gång att ta igen sedan långt tillbaka så tänkte passa på att ta igen det nu när jag ändå var ledig :)
Första timmen var hoppning. Hade Diva och ja, hon är en Diva :P
Vägrade första försöket, så drev på ännu mer till nästa och då hoppade hon lite lamt..
men gången efter så var det tvärnit igen.. då blev jag sur.
Jagade på henne och sedan for vi fram i galopp och det blev riktigt roligt :)
Andra timmen hade jag Hatti.. trode vi skulle hoppa igen, men så blev det inte.. utan vi körda övningar för att bli bättre på framdelsvändningar och mjukgöra hästen och gå mycket på stora volten. Men Hatti kändes uppstoppad och ville inte alls, så fort jag förskte trava stå stannade hon.
Så jag fick rida på hela fyrkanten, men fick sitta och dria på hela tiden. Mycket knepigt. Hon hade ju gått fint innan :/
Men fick beröm av Knäcken (ridläraren kallas så) för att jag drev på och kämpade :)
Fick henne även att galoppera lite mot slutet, men oj vad slut jag var sedan..

onsdag.
Började med att kolla mail och så.
sedan till NBV och prova ut nya foundation åt Camilla E, trodde vi skulle hålla på ca 30 min med allt annat vi pratade om, men jag blev kvar 1 ½ h!
Pratade massa junis grejer.. valberedning och Laviken
sedan ner på stan.
Bytte batteri i min stegräknare
Kollade på ny telefon hos 3 och deras erbjudanden.. men de snacka så mycket skit. Alltås erbjöd mig saker jag itne hade användning för. Ursäkta, men jag behöver inte 3000 fria sms och 3000 fria minuter till alla. och säljarna la sig i varandra.. så en kille kom in och sa, ja men fri surf då? och då hade jag och den första säljaren kommit fram till en telefon utan internet för den skulle passa mig bättre. Jag blir tokig på sånt där! Så ingen kändes hundra, men sa att jag skulle fundera och ringa pappa. Pappa hjälper alltid till när det handlar om teknink.
men kollade vidare i affärer.. var ju ute efter något nytt till på lördag..
men så blev jag haffad av en kille i 9ans mittgång. Tele2 stod det och det är ju det jag ringer med..
så frågade han
Vad ringer du med?
och jag var hungrig och eftersom jag redan ringer med tele2 så ville jag äta och skynda mig.
så jag sa snabbt "tele2, snackis 39" och försökte springa vidare..
men vad bra sa han, får jag fråga dig några frågor..
så stannade jag till.. han kanske hade nå bra erbjudande på telefon!?
frågade efer mitt nr och ringde tele2, fick veta att jag ringde 300 min senaste fakturan och smsen hamnade på 100. Ni förstår att de där 3000 på 3 snackade om var lite överflödiga!?
men han fick även veta att jag inte hade bundit upp mig (vilket jag trodde), skulle jag binda upp sig skulle jag ha 19 öre till alla istället för 39 som nu..
så vi räknade ut att jag kunde tjäna 70 kr på att binda upp mig.
så jag undrade då om jag kunde få någon mobil om jag gjorde detta?
då frågade han vad jag behövde.
Ringa, smsa, kamera med minne så jag kan föra över till datorn och gärna Bluetooth (stava?)
så tog han fram papper där man såg mobilen och kunde läsa mer om den.
Såg bra ut och hade det jag behövde. 150 kr i månaden skulle jag få lägga till på den, men samtidigt så sparade jag 70 kr på att binda upp mig.
jag skulle även få bluetoth snäcka till, så jag inte behövde ha en lång tråd som har nu på mitt headset.
och ett extra minneskort. Nice tyckte jag. så jag skulle landa på 350-400 kr i månaden och det billgaste på 3 skulle jag få för 449:- och då massa grejer som jag inte äns har användning av.
Gissa vad jag valde!?
jag skrev avtalet med tele 2 och kände mig grymt nöjd när jag gick därifrån :) Får sånt jag behöver och inget annat skitsnack. Varför krångla till det?
kommer en ny mobil om max 2 veckor. Längtar!!

sedan gick jag till coffehouse by george, vem satt där då?
Karoline! En fristående hudvårdskonsult :)
Så kul att träffa henne :) Hon satt med en tjej som också skulle börja. nice :) Pratde lite med dem och visade min nya väska :)
Så Karoline skrev upp vart vi köpt dem och skulle nog beställa hon med :)
Sedan åt jag en wrap med kyckling och feta. Mums :)
Ringde Lotta ang lite frågor jag hade..
och sedan fortsätta på stan..
Ur & penn hade 20:- för alla örhängen (utom nyheterna då), tror ni jag kunde motstå?
blev 3 par, jag höll i mig kan jag säga.. hade kunnat köpa minst 2 par till.
men mamma ska faktiskt få ett av paren :)
letade vidare efter något till lördag..
hittade tillslut (efter jag varit in i typ alla klädaffärer) ett par gröna knästrumpor som jag kan ha stickandes upp ovanför stövlarna och så kan jag ha en grön/glittrig sjal/scarf som jag redan har hemma.. och så svart volang kjol och svart top har jag redan hemma. Kommer bli så nice :)
Sedan blev det till hobbyshopen och skulle kolla om det jag beställt kommit. och det hade det, idag hade det kommit. Lägligt värre :)
Så handlade för 500 spänn. men vad gör man inte för sitt nöje!? :)
Nu vill jag scrappa mer!! och lite nya smycken ska jag nog få ihop till våren :)

sedan hem och bytte om.
Hade facial med Emma och Jonna. Trevligt trevligt :)
På hemvägen stannade jag på willys och köpte mjölk och ägg, blev så sjukt sugen på tjockpannkaka nämligen.
Diskade plåten när jag kom hem och Emanuel lagade till pannakakan :)
jag dog lite halvt i soffan, men ringde till Kajsa och till Lina i olika ärenden.
sedan åt jag och kollade lite på TV.
Ringde Mirjam..
kollade sedan på halv åtta hos mig och vinterspelen i Åre, som jag somnade till. men då satt Emanuel bredvid mig och väckte mig när det var slut..
så då gjorde jag mig i ordning och gick och la mig..
lika bra det.
Slocknade alltså i sängen lite efter 21.

Men ni kanske kan förstå det efter dessa dagar..

Idag, torsdag har jag packat väskan inför makeupklassen ikväll och även åkt och lämnat den.
De ska få välja makeup och lukta på parfymerna innan jag kommer, för annars blir det så sent..

sedan har jag suttit hä och kollat runt på alla mailer och även läst lite mer om min telefon som kommer :)
hittade även påsen med lättsaltade chips här bredvid och de var svåra att motstå..

men nu ska jag göra mig klar för jobbet.
Jobb 12-18 idag, ska äta lunch innan på jobbet
och sedan direkt till Bettan och ha makeup. de blir 4 eller 5 st kvinnor så det ska bli kul :)
kommer nog stupa i säng ikväll.

Hoppas alla ni där ute har det bra!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0