Trillat av hästen..

Hade Jon igår..
vi red ute och skulle hoppa.
Var ju fint väder + mer plats ute..
tänkte inte på att jag hade Jon.
men det märkte jag snart..
Natta sa att alla skulle korta sina stigläder 4 hål, förutom jag.. bättre att jag satt kvar på hästen.
och tur var väl det..
Jon är rädd för allt. Hoppar till och sparkar bakut så fort det prasslar till i skogen.
Jag har haft han ute tidigare så vet hur han är..
Bara att alltid fokusera och inte börja tänka på annat..
sagt och gjort..
när vi skulle hoppa första hindret så hoppade han till när första hästen hoppade.. och jag for av..
och en gång till..
så hoppade vi några gånger och det gick bra..
men kände att han var på helspänn..
så kom vi till galopp en och en över hindret.
Det gick inte då hamnade jag på halsen och när Natta kom och höll i så kunde jag kravla mig tillbaka till sadeln. Så då försökte jag i trav istället och det gick bra :) han är så mysig när han bara vill. En av mina favoriter, men kanske inte utomhus..
så skulle vi trava lite lugnt medan de sista hoppade..
helt plötsligt.. så sparkar han bakut och bockar.. från ingen fart alls och jag höll ju på att varva ner och få honom lugn så jag var inte alls berädd.
Hade landat på huvudet de andra gångerna så nu när det gick lite mer sakta så hann jag tänka, men kunde inte låta bli att åka av, men tänkte att jag skulle ta emot mig med handen istället.. missbedömde avståndet och när jag väl landa så knakade det till i armbågen och gjorde sjukt ont.
men klev upp och ledde runt Jon medan den sista hoppade.. sedan gick jag upp..
blev inge mer upp på hästen kände jag.. Gjorde för ont, hade han hoppat till en gång till eller skenat iväg hade jag inte kunnat hålla mig kvar något mer.. och jag är ju inte dum.

ont hela kvällen och natten, vaknade flera gånger av smärta..
ringde sjukvårdsrådgivningen imorse..
får inte lyfta något var rådet och ring hälsocentralen och boka tid.
så gjorde det.. mellan 13-16 kunde jag komma på öppen mottagning.
så ringde brorsan och kollade om han kunde rycka in på jobbet. Tur med bror sin på samma jobb :)
Jag fick ju ändå inte lyfta.. svårt att jobba utan att lyfta något..
så när det var avklarat så gick jag och Camilla K en promenad, lämnade tröja till brorsan och sedan ner på stan på ärenden..
vi gick i lite mer än 1 h :)
Härligt väder också..
så hem och åt lunch och var på hälsocentralen någon minut före kl 13.
checkade in eller vad man ska säga..
fick vänta en stund och sedan undersökte en distriktssköterska mig..
men jag är inte svullen eller har ändrat färg.. gör bara ont :(
så fick en stödlinda som jag ska ha idag och imorgon, ej på natten.
Blir det värre imorgon ska jag höra av mig till akuten..
annars skulle det gå över snart trodde de.. kunde ha stödlindan någon dag till om jag vill det.
Så vi får se..

Är pigg och så i övrigt..
så nu har jag och Emanuel gjort chokladbollar och vi har fått en brandsläckare.
eftersom jag blev hemma från jobbet idag kan jag gå på utbildningen ikväll.
så ska byta om nu och sedan ta mig till Camilla K.

Hoppas ni andra har det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0