Valborg på Tallharen

åkte från jobbet 16:50, slutade egentligen 17, men skulle helst vara i Forsbacka till kl 17..
lyckades hitta till hamnen, ringde Chrippe och kollade vart jag skulle göra av bilen.. fick flera svar, men det fick bli vid konsum affären..
När jag kom ner till hamnen var bara Chrippe där..
men snart kom Rene och Digby.. de hade varit på promenad.. sedan var det bara att vänta in Frank som körde båten mellan ön och fastlandet..
så kom Frank och vi åkte ut..
vi var sista gänget..
totalt var vi 12 st.
så förutom jag, Chrippe, Rene, Digby och Frank så var det Sarah, Toya, Anja, Simon, Emil, Brun och Oliver.
Krattade och pratade med Sarah. mycket trevligt :)
sedan när de fått fart på elden och kaffet skulle koka så tog vi en paus och satt där och tittade.. sedan blev det fika :)
röjde lite i skogen, eftersom ett träd ramlat.. så fick vi ihop till en brasa också..
jag och Sarah skar iordning lite tillbehör i stugan.. tomat, äpple, svamp och lök.. så vi kunde göra grillspett sedan :) köttet och korven var redan färdigskurna..
skar även baguetter och lärde känna varandra lite mer.. trevligt :) Har ju inte träffat Sarah så mycket tidigare, men nu har det blivit flera gånger på några veckor :) Vi har väldigt roligt ihop :)
sedan var det bara att vänta tills det blev glöd och vi kunde grilla.. mumsigt! så gott med grillat. kan äta hur mycket som helst.. och ja verkligen HUR mycket som helst ;P
fast någon annan kan få grilla.. tar ju sån tid..
men men.. så baguett med potatissallad i och sedna i med grillspettet.. mums!
mys vid elden och sedan skulle brasan tändas..
tog ett tag att få igång den.. men sedan brann det på bra :)
stod där och värmde oss, snackade och skrattade :)
Frank sköt lite fyrvekier också och Oliver smälde smällare och j'vlar vilka smällare.. vissa var ju rakter.. helt galet, små saker som for rakt upp och smälde och spred ljus. Både jag och Sarah blev rädd flera gånger.. galet.
sedan drog Chrippe hem vid 22.. han skulle ju upp tidigit idag och åka till GBG för att kolla på motorcykel.. kul med motorcykel.. men galet att åka tur och retur till GBG för att kolla och kanske köpa.. sa han skulle åka vid 6 imorse.. men men.. Simon och Brun åkte då också..
så plockade vi ihop lite innan.. fast svårt när det var så mörkt.. men men..
sedan åkte Rene, Digby och Oliver hem ganska direkt efter det..
men vi andra stannade kvar länge..
vi fortsatte lägga på brasan.. både löven som vi krattat och lite mer kvistar som vi samlat ihop..
var mysigt att sitta där och titta..
fast hade gärna haft någon som hållt om mig också..
Anja och Frank hade ju varandra.. och Toya och Sarah.. inte för att jag har något emot Emil.. men vill hellre mysa med min älskling :)
nästa år ska vi ha marsmallows.. var så fin glöd på slutet.. var riktigt sugna flera av oss.. men men..
så började komma små stänk och vi kände att det var dags att bege sig.. så vi packade ner allt som var kvar i båten och sedan ner oss själva.. lite trångt, men mysigt :)
stod och snackade ett tag innan vi tillslsut bestämde oss för att åka hem istället för att hitta på något.. får bli en annan gång.. men så kul att umgås med alla. Borde verkligen hänga med UNFare mer!
så jag kom hem lite efter 1 inatt..
tvätta ansiktet och lägga sig.. totalt död.. tur att jag valde att åka hem..
hade klockan på väckning, men somnade om när jag stängt av den..
sov till kl var nästan 13..
frukost i soffan och kollade på TV..
bestämde mig även för att vädra kläderna från igår.. luktar så mycket rök..
hängde ut dem.. var nästan vindstilla. perfekt.
helt plötsligt hör jag saker låta utanför och tittar ut.. kläder på balkonggolvet och det regnar.. blä.. så nu ligger alla kläder i en hög på vardagsrumms golet ovh väntar på att regnet ska upphöra så jag kan hänga ut kläderna igen..
är galet trött.. brukar bli det om jag sover för mycket..
men har ättit lite vindruvor nu och ska ta tag i disken så jag kan göra lite mat..
vet inte om jag ska kalla det lunch elelr middag!?
ojoj.. galen dag idag..
nu vräker det ner ännu mer regn :(
aja.. laga lite mat.. kolla när älsklingen kommer hem och sedan se en film i soffan medan maten åker ner i magen.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0