På tok för länge sedan

och då menar jag vääääääldigt länge sedan.

Har hänt galet mycket, tidigare när jag inte bloggat på ett tag har det också hänt mycket, men inte så mycket som nu.

20 juli var sist jag skrev, så sitter nu med kalendern bredvid mig för att inte missa något.

21 juli: sommarkväll

24 Juli: Anna Svensk och Anton Wager gifte sig, så fint och mysigt bröllop. Träffade på många gamla bekanta :) Rolig fest efter och fick köra slingriga skogsvägar hem i spöregn. men vad gör det efter en sådan rolig dag!? :)

28 juli: sommarkväll med Emelie och William. Carro var också där en stund och träffade på Crippe :)

29 juli: Trivselkväll i Söderhamn på berget med Emelie, William, Kajsa och Magnus.

31 juli: Kajsa fyllde år

2-4 augusti var jag åter igen på Laviken för att rusta vårat rum lite. Kajsa och Emelie hade redan målat, nu satte vi dit hyllor och lampor och jag och Emelie köpte ett bord på en loppis innan vi åkte dit.
Det var jag, Emelie, William, Kajsa, Markus och Ellinor som var där.
Frank, Toya och Cammen hälsade på första kvällen och Jonas, Sara och Magnus den andra.
William blev stucken av en geting för första gången, men för övrigt var det lika underbart som vanligt på Laviken :)

4-5 augusti sov jag hos Emelie och åkte sedan på shoppingresa med min familj till Barkaby den 5e. Mycket trevligt :)

6 augusti gjorde jag slut med Emanuel. hade funderat länge på detta, då vi aldrig umgicks och när vi gjorde det bråkade vi bara. Han hade också funderat på det. Tur det. Smärtfritt. iaf till en början.. men men. 3 år och 5 månader tillsammans kan inte bara försvinna.

7 augusti var det kick off i Sundsvall, var inte riktigt mig själv, förklarade för några vad som hänt, men jag är ändå nöjd med beslutet. Karoline Hansson sa till och med att jag inte såg ut att vara mig själv, men hon förstod när jag förklarat. En tung, men inspirerande dag.

10 augusti: Middag på stan med Camilla, Camilla, Linda och Madde. Kollade på smycken och snackade massa skit. Behövdes verkligen :)

12-15 augusti: sommaryra! var där x antal gånger med diverse personer och även själv bara för att äta mat :)
Lyssnade på band och bara gick omkring och ja, självklart köpta jag örhängen :)

14 augusti var min och Emelies dag. Emelie fyllde 22 den 13 och jag fyllde 24 den 15e, så dagen däremellan var vår dag där vi firade varandra :) Sommaryra och utgång. Båda hade klänning på oss, dock varandras :) Härligt med samma storlek :) provade även x antal alkoholfria alternativ från systemet. Hittade några nya favoriter :)

15 augusti fyllde då jag 24 år.. middag hos mina föräldrar och fick en hel del bra saker :)

18 augusti: Middag med Lina och vi kom överäns om att hon skulle flytta in i mitt tomma rum som blivit, då jag har en 3a.

24-31 augusti: Bulgarien och hälsade på Alex. Så underbart! Sol, bad, buffe alla måltider, diverse sportaktiviter, ridtur i skogen mm. Kolla FB för bilder :)
Crippe och Cammen hämtade mig på natten. Så oerhört tacksam för det :)

4-5 sep: Strömmingsleken i Söderhamn. En dag med Emelie, William och Kajsa och en dag med Jonas, Magnus och Hanna.

8-12 sep: Resa till GBG! MK seminarie 10-11/9, men vi körde shopping och nöjesresa i samma. Lärde känna Ellen bättre och vilken grym tjej. Så rolig och snäll :) Hon, jag, Linda, Camilla K och Gina delade rum.
Underbara föreläsningar och fick även gå på scenen :) Finns lite bilder på FB, ligger lite efter där också så jag ska göra ett eget album också, nu är det bara alla andras bilder.

18 sep. ledarträff i Valbo. Emelie, William och Kajsa hade sovit hos mig och jag hade lyckats sova typ 3 timmar. Började dagen med en energidryck. kanske inte det bästa med tanke på det fnittriga resultatet. men men. Alborgen några timmar där jag, Emelie, Kajsa och Markus bildade lag. 8 stämplar och det vinnande laget :) Hade fått fler om det inte varit så förbaskat mycket folk, men men.
Middag på NTO lokalen i Nybo sedan och info om kommande saker.
var en hel del ledare där, ingen nämnd ingen glömd :)
Eller jo, måste nämna att Amel var där. Så länge sedan jag träffade honom så det var kul :)

24-26 sep: jag och Emelie åkte till Åre med massa andra UNFare för att få veta mer inför kongressen nästa sommar. Så bra helg! Blev riktigt pepp. Så nu ska UNF Gävle komma igång igen och jag och Emelie diskuterar nyktra alternativ till högskolan :) Såg snö och kastade snö för första gången denna vinter :) Lika lycklig varje gång :)

29 sep: Middag på stan med Linda och Camilla K, mycket trevligt :)

1-2 okt: Kryssning med GIFs arena personal, alltid lika roligt :)

2 okt: Grease på Läkerol med Kajsa, Jonas och Hanna :) Jag och Kajsa sjöng med såklart och när Jonas tittade visste vi att det var för högt :P

4 okt: Magdalena Hägg kom och föreläste på UNIT mötet. Så bra!!

8 okt: Första UNF träffen där vi styrde upp lite olika träffar :) Se UNF Gävle på FB för mer info :)
Mimikry på kvällen med Emelie, på club monster :)

23 okt: ladies night med Emma :) Middag innan och massa skitsnack :) Så kul, skrek och sjöng till jag inte hade någon röst kvar :P

Ja, det var typ det. men som vanligt så har jag varje måndag varit på UNIT möte, varje tisdag har jag ridit och självklart har jag varit på nästan alla fotboll och hockey matcher :)

Tyckte bara inte att jag behövde rabbla allt det.

Jag har även spelat Brännboll i Bergvik, men har inte skrivit in i kalendern när det var. Knas. har varit i Bergvik flera gånger också och gjort diverse saker, men mest har jag umgåtts med Magnus :)
Han har även varit här :)

Har fått lära mig att göra storkok igen, då jag jobbar en hel del. Är det inte det ena jobbet så är det det andra eller något av mina ideela uppdrag :P

men nu är det dags att klä på sig lite mer kläder och bege sig till jobbet.
Jobb 12-18.

men jag lovar att jag ska skriva snart igen.. saknat det..

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0