3 veckors semester :)

18/6 Började min semester :)

19/6 åkte jag, Kajsa, Emelie och William till Laviken för att mysa och njuta innan alla andra kom.
20/6 kom ledarna inför lägret på Laviken
21-25/6 var det alltså Laviken JUNIS läger :) Kojbyggartema, Lägerbål, midsommarfirande, massa bus och mys :)

Följde sedan med Magnus hem, åkte hem den 26 till det var dags att jobba på fotbollen..

27/6 tvättade jag 4 maskiner och fixade lite hemma.
Emelie och Kajsa kom på kvällen. Tagga Kongress!
23:30 var vi på tågstationen för åka buss mot Åre.
00:30 Klev Magnus på bussen och jag fick det mysigt och kunde sova mot honom :)

28/6 typ kl 7 var vi i Åre.
I Åre har det alltså varit kongress med lite mindre än 1000 nykterister, varav 400 var UNFare från hela Sverige :)
Vi bodde 6 st på ett hotellrum och vi delade rum med de som hade samma verkstad sm en själv.
Jag delade våningssäng med Ida från Göteborg som jag tyckte jag kände igen, och det visade sig att hon också var infödd så vi har nog setts x antal gånger utan att ha pratat med varandra. Så kan det vara.

På äventyrsverkstaden så hade vi lärakänna tävlingar, byggde flottar (våran gick sönder en bit ut så vi fick simma in :P), solat, snackat skit, gått bland råttfällor, gått på krossat glas, gått på glödande kol, rullat i en zårb och haft mer tävlingar runt om i Åre med olika uppdrag.

På kongressen var det även invigningen, äventyrsbad, Supergala, drogvägrarnas kulturfestival, FS-show, avslutningsmiddag, disco och nattcafe varje kväll :)

Massa nya vänner i Sverige och massa adrenalin under veckan.

En av de bästa sakerna var när de skulle säga vem som var Sveriges bästa DO (distrikts ordförande i UNF) och så blev det Crippe, Gävleborgs :) Vet hur mycke han slitit så var grymt kul :)

Den 3/7 var det dags att bege sig hemåt.. fast jag åkte med Magnus och de andra Bergvikarna för att stanna där.
Sov nästan hela 4/7 i omgångar.. men umgicks även med Bergvikarna..
Fick även rida Pepina som är en av Magnus familjs hästar. Mys! även om det var ovant och gick snabbt då hon är travare och jag är van med sega ridskolehästar. Gör gärna om det ändå :)

5/7 skjutsade Hanna hem mig och hängde hos mig ett tag :)

6/7 Hade jag och Frank möte med Sergio på Länsstyrelsen. Så roligt projekt vi ska sammarbeta med i höst :)
Ringde även massa samtal denna dag och på kvällen kom Richard till mig.

Richard sov hos mig och den 7/7 handlade vi och fixade inför GetAway Rock festival som UNF Gävleborg skulle ha samma koncept som på skolavslutningarna :)

Så har jobbat nästan dygnet runt 7/7-9/7..
Richard, Asmir och Emelie sov hos mig dessa dagar så litet kollektiv har jag haft. Trevligt :)
För att få klättra och snurra skulle man blåsa 0,0 och det var fler som gjorde det än vad jag trott. Grymt kul :)
Träffade även Mange en av dessa dagar.. Var väldigt länge sedan.. Så otroligt kul vi hade tidigare.. och vad snabbt tiden går.. När han började prata om N blev jag ledsen.. så förstår hur han mår.. usch. Var helt skakig när han gått.. Men skulle gärna vilja träffa honom igen. Ta upp vänskapen igen.. den bara rann ut när N försvann :/

men jaja..
Magnus och Eivy kom på natten till den 10/7 och var med och hjälpte till att riva, sedan sov de hos mig innan de körde hem.. var sjutk trött den 10e. Hade ställt kl på 9:40, men bara stängt av den och somnat om. Vaknade vid 12 när Eivy knackade på.. så när de åkt hem åt jag frukost och la mig sen igen. sov till kl 17, fast jag ställt larm på typ 14:30, men hade bara stängt av det också.. hade även ryckt ur sladden till sterion (uttaget är precis vid sängen) Fick sedan veta att det regnat och åskat. Haha, helt borta jag :P
Kollade på TV och åt lite.. men lyckades somna på soffan innan kl slagit 20.. men vaknade till iaf efter bara en liten stund..
kollade på inspelat och duschade.
pratade sedan i telefon med Magnus vid kl 23 och sedan sov jag.

11/7 klev jag upp vid 9 tror jag (bra minne :P) och gjorde mig klar och åkte sedan till Järbo för att vara med Emma och Wilma :) Så kollade på TV, åt rabarberpaj, smultron och blåbär som vi plockade påe n liten promenad :) Blev även mys i en solstol och fick kela med Lennart (deras katt) och åt även middag när innan jag for hemmåt..
Kollade på Projekt Runway och real housewifes of Beverly Hills eller vad det heter innan sängen väntade..

Idag 12/7 Var första dagen på jobbet efter min semester..
eller ja, semester och semester.. Ledig från mitt jobb jag får betalt för.. allt detta jag gjort under min semester har jag gjort ideelt för att jag brinner för det och älskar det :)
men skulle nu behöva sova många timmar.

Så ska nu bara dricka upp min mojito och äta några till chilinötter innan sängen väntar.
Jobb imorgon också.

Natti natti alla underbara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0