Domaren var en idiot

GIF - AIK idag på Strömvallen.

7098 på läktaren 102 st ifrån slutsålt.
Väldigt många AIKare dock, men ändå härlig stämning.

Dock så kunde inte domaren döma, eller han vågade inte döma kanske är mer rätt.
När det blir mål får inte spelarna springa mot läktaren till fansen, det ger gult kort. Hände ganska nyligen på Strömvallen. Vid 2 av AIKs mål hände detta, men inget gult kort visades. Varför?

Vid det andra målet så var det offside för den delen.

När en i GIF fick gult kort så var det också offside och AIK spelarna sprang ju in i Hugo (GIFs målvakt). AIK spelaren borde stannat för länge sedan, för denna offside var solklar med metrar.

Så huvuddomaren hade nollkoll och linjemannen där jag stod lika så.. Alla vid mig såg att det var offside, var ju mitt framför ögonen på oss, dock var domaren inte så snabb. Mycket tråkigt.

En GIF spelare föll i straffområdet, men ingen åtgård för det. Straff?

En AIKare föll på bollen och får frispark. Stört? Öppna ögonen! Bara för att man faller så behöver det inte betyda frispark.

En AIKare drog i tröjan så en GIFare for omkull, men ingen avblåsning då heller. Gah.

Jag var så sjukt förbannad och det kom inte så vackra ord ur min mun.
Tänk att man kan bli så förbannad för en sport.

Men fotboll i mitt <3
och jag vill att det ska vara rättvist.

Sedan har jag ju inte mycket för AIK eller fansen.
Ganska kul när de skriker att vi är bönder. Haha, hälften av AIKs fans är inte ens från Sthlm. Jag vet flera i Sandviken (Det är väl mer på landet än vad Gävle är?) och det var tydligen en hel buss från dalarna med AIKare.. Dalarna är väl också landet?
J'vla wannabe Sthlmare.
Och även om det inte kom så vackra ord ur min mun så  kom det värre saker ur AIK fansens.
AIKare kan inte bete sig heller.
De rev nätet på kortsidan, de stod på staketet och så hade vi killen framför oss som när vi klappade händerna för att det var hörna sa "Nu räcker det" Kajsa svarade med "Om du får dem att sluta så slutar jag" och pekar på AIK läktaren som skriker och härjar. Då vänder sig killen om och blir tyst.
Klockrent. Vi hejar ju bara på vårt lag.

Idioter det finns alltså.

Men GIF spelade bra, AIK spelade också bra. Otur att domaren inte kunde döma, för det kanske hade sett annorlunda ut om han dömt rätt. Men visst kunde AIK vinna, jag är inte sur för att de vann, jag är sur på sättet de vann.

Men hej. GIF är grymma i år och vi har redan knäppt massa förståsigpåare på näsan med att ha gjort en grym start på säsongen och vi ligger 6a i tabellen, när många trott att vi åker ur i år. Så ha!

GIF i mitt <3 för allitd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0