Början av 2011

Okej, fortsätter här då :P

2/1 hockey mellan BIF och Luleå
3/1 jobb 10-18
4/1 jobb 12-19
5/1 jobb 10-18
6/1  jobb 11-15 sedan hockey BIF-Frölunda
7/1 Det står inget i min kalender! chock igen.
8/1 Bortamatch med personalen som jobbar ideelt på Läkerol Arena. Södertälje - BIF. Hämtade Magnus på tågstationen på kvällen
9/1 Fika + Revy på IOGT NTO huset i Sandviken. Åkte dit med Magnus och träffade massor med människor :) Bland annat så träffade jag Kickan för första gången på länge, mycket trevligt :) Revyn var grymt rolig och de var så duktiga. Detta ska jag göra om :)
10/1 jobb 9-18
11/1 jobb 10-18 och sedan stallet
12/1 jobb 12-19
13/1 jobb 12-19
14/1 Helt tomt i kalendern ännu en gång
15/1 BIF - SAIK och åkte till Bergvik efter matchen med Hannas familj misstänker jag eftersom jag skrivit upp tågtider hem dagen efter :P
16/1 Var alltså med Magnus :)
17/1 jobb 10-18
18/1 jobb 10-18, sedan stallet
19/1 jobb 12-18, step up på Korpen med Camilla K kl 18:30
20/1 jobb 10-19
21/1 jobb 12-18
22/1 Nelly High heel på kvällen med Cammen och Madde. Inte lika snygga skor som i somras, men skor och en goodiebag för 80 kr (har jag för mig att det var) Är helt okej :)
23/1 Ledarträff med Pulka i Högbo. Ett litet mysigt gäng och vi hade väldigt trevligt :) Mer prat än pulka :P
24/1 jobb 10-18
25/1 jobb 10-18, sedan stallet
26/1 jobb 10-18, zumba basic hemma i mitt vardagsrum, fick ju dvd skivor i julklapp så jag kan träna hemma :)
27/1 Träffade Emelie 10:55 och snackade antingen valberedning eller nykter stundförening. Antagligen båda och en hel del skit :P Styrelsemöte på Mocca med UNF Gävle kl 15. Zumba basic på kvällen.
28/1 zumba 20 min express och sedna jobb 12-19
29/1 jobb 10-15 sedan hockey BIF-HV71
30/1 zumba 20 min express och sedan tåg till Söderhamn för att vara med Magnus :)
31/1 var med Magnus hela dagen och åkte tåget hem på kvällen.

Första månaden avklarad och jag har tränat mer än vad jag brukar. Kom verkligen igång med zumban och det var så roligt!
Hade till och med en del ledigt såg jag..

1/2 jobb 10-18, sedan stallet
2/2 jobb 10-19
3/2 jobb 9-18
4/2 jobb 10-19
5/2 jobb 10-15, sedan hockey BIF-DIF, lugnare denna gång. Misstänker att jag åkte till Bergvik med Hannas familj efter matchen
6/2 står det nämligen ingenting på och jag vet att jag ofta var med Magnus på söndagarna då det var min enda lediga dag.
7/2 jobb 9-18
8/2 jobb 10-18 och sedan stallet
9/2 jobb 10-19
10/2 jobb 9-18
11/2 jobb 10-18 och sedan provade jag på bugg på sjömanskyrkan, äntligen har jag fått lära mig grunderna och kan faktiskt stegen och inte bara behöver bli omkring slängd :P Mycket roligt :)
12/2 jobb 10-15 och sedan kom Magnus till mig
13/2 var med Magnus hela dagen
14/2 jobb 12-18
15/2 jobb 12-18 och sedan stallet
16/2 lunch med Emelie på HIG och sedan lite valberedningsjobb innan UNFs styrelsemöte kl 14 på Silvanum. sedan var det uppstarts träff på GIFs kansli inför kommande fotbollssäsong. Älskar verkligen att de lyssnar på oss som jobbar och vill verkligen få det bättre både för personal och publik :)
17/2 jobb 10-19 och sedan hockey BIF - LHC
18/2 jobb 10-19
19/2 jobb 10-15 och sedan möte på jobbet med Uppsala butiken. Gå igenom framtiden och har även fått veta att jag nu är fast anställd på 75% med huvudansvar för kassa, men även vara säljare på golvet.
20/2 Hudvårdsklass
21/2 jobb 9-18
22/2 ridning
23/2 möte med Rene, Digby och Daniel för att prata om JUNIS DS (Styrelsen jag är valberedning för) Sedan hade vi drinkblandning. Tänk vad mycket gott man kan göra utan alkohol :) Hade även ett trevligt samtal med Elon :)
24/2 jobb 9-18, sedan hockey BIF - TIK
25/2 jobb 12-19
26/2 jobb 10-15 och hämtades sedan på jobbet av Eivy, Per och Magnus. Blev mat på Kungshallen innan vi for till Bergvik
27/2 Ledarträff med bad på Hällåsen. Super mysigt :) Sedan åkte jag med Frank till Gävle för att ha årsmöte. Sitter inte längre i styrelsen för UNF Gävle. Sjukt läskigt, men skönt på samma gång :)
28/2 jobb 12-19

Detta var andra månaden och som ni ser så har det inte blivit lika mycket träning.. men kan säga att bara för att det inte står något så har jag inte varit upptagen. Sitter som sagt i en valberedning så blir en del samtal för den, bara att jag inte skriver upp alla i kalendern :P Sedan är det ju sådant som att laga mat, tvätta och städa. och när man har jobbat en hel dag är man inte så pigg så blir ofta att man äter och däckar i soffan..

Helt otroligt.. vi är redan inne i mars..
Detta har hänt
1/3 jobb 10-18, hockey BIF - Södertälje
2/3 jobb 12-19
3/3 jobb 10-18 och sedan hämtade mamma mig för att skjutsa mig till tågstationen för jag skulle till Bergvik.
4-6/3 var det nämligen Megahelg med UNF i Bergvik och vi var ca 30 personer där. Lite dåligt organiserat, men de flesta var nöjda och maten var kanon. Så en lyckad helg iaf :)
7/3 jobb 9-18
8/3 jobb 10-21 med kundklubbskväll Full fart verkligen för vi hade stängt till kl 17 för att förberedda allt och ändå var det stressigt på slutet. Men bra försäljning och mycket folk :) Då går det snabbt att jobba och det är roligt :) Hade kö i kassan nästan hela tiden :)
9/3 jobb 10-19
10/3 jobb 12-18 och sedan hockey BIF - FBK
11/3 jobb 12-19
12/3 jobb 10-15 och sedan en sväng på Hälsomässan innan tåg till Bergvik. Såg Melodifestivalen finalen på IOGT NTO huset med några vänner och Magnus. Hoppades på Sanna, men vad gör man när det är mest fjortisar som röstar?
13/3 åkte hem på eftermiddagen
14/3 jobb 9-18 och sedan hockey BIF- FBK hade även en diskussion med Magnus som slutade med att jag gjorde slut fast jag inte ville. Men tänker inte gå in så mycket mer på det här, några få som vet allt och jag är så otroligt glad att jag fått prata av mig med er :)
15/3 jobb 9-18 och kände av förkylning, hade känt redan på måndagen, men ignorerade.. hem till mamma och pappa för att jobba med bokslutet på mitt företag från förra året. suck, att man alltid ska skjuta på allt.
16/3 fortsatte ignorera förkylningen och jobbade 9-18 hem till mamma och pappa igen och fortsatte och kollade på hockey med pappa. Brynäs spelade tyvärr sin sista match för säsongen denna dag, fast fick lite hopp en stund när det blev oavgjort med typ 1 ½ minut kvar, men med typ 25 sekunder kvar var det klart :( . fick meddelande av Magnus att han ville prata, att det var ett förhastat beslut att göra slut. Såklart det var det, men jag orkade inte.
så hem och gjorde mig klar och så ringde han och vi pratade i ca 30 minuter och redde ut allt. Sedan tog han bilen till mig och kom vid 1 på natten (Ja, han åkte så fort vi la på, men vi började prata ganska sent). Så underbart att få hålla om honom igen. Var ju allt jag tänkt på sedan jag gjorde slut. Sedan pratade vi till kanske 4 på natten och allt möjligt :)
17/3 Emelie och jag jobbade med valberedningsjobbet och sedan jobbade jag 12-19, fast jag kände att jag blev mer och mer sjuk. Magnus väntade på mig tills jag kom hem från jobbet och han hade diskat :) Jag hade inte orkat diska på typ en vecka.. hade lite annat i huvudet och nästan allt var diskat. Så sött :)
Så kollade vi på Tv och pratade hela kvällen.
18/3 Magnus åkte hem på morgonen och jag jobbade för att jag visste om att stannade jag hemma skulle de bara vara 4 på jobbet (och vi brukar vara 6 st minst). Hade kollat med en extra arbetare om han kunde jobba till och med, men icke.
19/3 jobbade därför denna dag också 10-15
20/3 åkte hela familjen till Uppsala, jag och mamma gick in en snabbis på Team Sportia i Uppsala för jag ville se om de fått nå roligare skor än vi, sedan lunch på IKEA och en sväng där innan vi letade parkering. Vi skulle nämligen gå på bandyfinal!! Bollnäs GIF - Sandvikens AIK
Familjedrama med pappa som är född och uppvuxen i Bollnäs och mamma som är född och uppvuxen i Sandviken. brorsan håller på Bollnäs och jag på båda, mest SAIK sa jag förut, men nu inför finalen så spelade det ingen roll. Var så glad att vara på plats och jag gjorde dessa till mig och mamma innan så vi kunde ha dem på oss

Fina va? :) mamma fick med SAIKs färger och jag hade bådas :)
Sjuk jämn match och lagen gör typ vartannat mål, men jag tycker Bollnäs spelar lite bättre. Stolskott för Bollnäs och domarn dömmer mycket konstigt. Då jag håller på båda lagen så ser jag detta tydligare tror jag, var fel åt båda hållen. Men det jag stör mig mest på är att SAIK fick 2 straffar, fast den första förstår jag inte hur den gick till. Bollnäs får ingen, fast de borde. De får ett bortdömt mål för det sägs vara offside. Såg inte detta själv, lyckades som vanligt titta bort när något viktigt händer. Men enligt flera så var det INTE offside. Så det är oavgjort i full tid, fast Bollnäs borde vunnit. Galet och fel, till och med min mamma tycker att Bollnäs förtjänade att vinna. Då förtjänar de att göra det. men nej, det blir förlängning och där skjuter Zeke i mål. Otroligt glad för honom eftersom han nu inte ska spela bandy något mer någonstans. men så otroligt tråkigt för Bollnäs. Pappa och brorsan var på finalen för 2a året i rad och såg dem förlora, dock bättre match i år. Så till nästa år säger jag 3e gången gillt! :)
Har ni sett denna förresten
http://www.youtube.com/watch?v=TgPxRKb9XwE
sjukt ledsen tjej som inte ens vill fylla år när Bollnäs förlorat. Jag som tyckte synd om pappa som under hela sitt liv aldrig fått se Bollnäs ta guld. Sist de tog guld var han inte ens påtänkt. och här gråter en 4årig tjej. Tycker synd om henne..

Så där ja.. Nu är det bara 1 vecka kvar innan jag är i kapp helt. Så det får bli i ett nytt inlägg. Vi hörs snart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0