Aquabike

Var jag på igår.
cyklar i vattnet.

Jag hade förstått lite fel, trodde man skulle cykla på en träningscykel, men så va det inte och det var ju bra det :)
Var en flytgrej. flytkudde i ena ändan så ett rör och sedan en flytkudde till med två handtag.
Så satt man på röret och höll i handtagen. raka armar, rak rygg. så var det bara att trampa på. man kom faktiskt framåt :)
så fick man cykla bakåt också och göra massa andra övningar. tränade styrka och balans. flöt på magen och pressade ner flytgrejen med armarna. stod på handtagen och skulle försöka hitta balans och så göra övningar sedan. och även ligga på mage och rygg och simma framåt eller bakåt.
lite galen idé, men så kul!!!
blev faktiskt svettig fast det var i vattnet.

Nästa prova på gång är 15/5 på fjärran (i Gävle) 15:30-16:30. synd, eftersom då är vi i Arbrå med skolan och ställer i ordning vår utställning.. men men. för er andra som kan rekommenderar jag verkligen detta. 50 kronor kostar det att prova på och man kan max va 12 st, så ring och anmäl er!

Duktig ledare också. peppade mycket och bra musik :)

Stannade efter och pratade lite.. fick då mycket beröm :) så frågade hon om jag kunde tänka mig att stanna lite och göra några övningar med Frida (en som ska bli instruktör) som man skulle va två på, eftersom jag varit så duktig :)
så då fick vi cykla på samma cykel och sedan sitta på varsin flytkudde och gunga gungbräda. haha. det var kul :)

Till hösten ska de starta grupper, får se vad det blir för dag och tid. Vill vara med!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej! Jag var bara inne och kikade lite på din sida. Tänkte bara lämna ett litet avtryck. Spana gärna in en schysst "musikvideo" om 80-talet på min blogg. :)
//Petra

2008-05-01 @ 19:54:09
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0