Effektiv med solen skinandes ute

Inte så lätt alla gånger.

Vakna i morse med tokont i ryggen. så glad att jag har tid på måndag hos sjukgymnasten.
Det strålade smärta vid ryggraden som så många gånger förrut..

men sträckte på mig och klev upp. ingen rast ingen ro.
åt frukost och skicka sms till min handledare att jag skulle bli hemma idag. även om det då kändes bättre så ville jag inte chansa och få mer ont bara jag började jobba i verkstaden.

men efter frukosten var jag effektiv. skrev i typ 1 timme innan Håkan ringde. prata lite med honom och fortsatte sedan skriva i lite mer än 1 timme till.
sedan blev det lunch till slutet på Rachel Ray. Love love :) Så underbar människa och så god maten ser ut. inspiration!!

sedan tog jag bilen till Vikmans bil och fick hjälp med solskyddet som trillar ner i tid och otid. De ska beställa ett nytt eftersom det är trasigt. men nu sitter det som det ska med hjälp av ett bultband :)

sedan hem och ringde min fastighetsförvaltare åter igen. Tjänsteresa! Åh vad jag blev förbannand. i tisdags var det två veckor sedan någon skulle ringa mig angående mitt cykelförråd. Men koppla mig till receptionen och sa att han skulle få ringa mig, för jag ville få prata med honom. är ju omöjligt att få tag på männskan. antingen inte inne, inge svar eller upptaget. han har säkert lagt in mitt nr och vägrar svara bara för att jag klagat så mycket. men seriöst. så mycket galet med min lägenhet när jag skulle flytta in. inte nyckel i tid, inte städat, inte städat i tid av städfirman som de lovat, inga gardinstångsfästen (som faktiskt ska ingå!) och så. men men.

Gick upp och hämtade min 50-lapp jag hitta igår och gick till kiosken vid tågstationen, den åt mitt håll, inte pressbyrån. Köpte en glass, vanilj puck. mycket god faktiskt. Aldrig ätit tidigare, men va sugen på nå enkelt.

Ringde Emanuel, men han rakade sig. så han skulle ringa upp.
A jo tjena.. tog ett tag.. men visade sig att han gjort sig klar och börjat begett sig mot stan för att träffa Martin och hänga på Bryggan.
Jag hade undertiden tagit mig ned mot havet. dock inte ända längst ut. blåste en del. men satte mig i en trapp där det var lite lä och tittade på utsikten. Kändes som om jag var utomlands med solen, vattnet och de fina husen som är där.. jag va inte ända ute vid Gävle Strand kan tilläggas.
kom en man med cykel förbi och frågade hur jag mådde. Bra sa jag, solen skiner :) och så småprata vi lite.
sedan lyssna jag på musik och njöt mer av vädret innan Emanuel ringde.
Prata med honom ett tag och gick sedan hemåt när han var tvungen att lägga på och ringa Martin.

När jag va något hus bort från mitt ser jag två små tjejer och så säger en. tyst, det kommer någon. jag bara log mot dem och då sa de hej. jag hejade såklart tillbaka och då sa en "Vad fin du är" jag tackade och log, men hade passerat med några meter så det såg nog inte dem.. men det var trevligt att höra. Kom i mjukisbyxor och stor tröja och uppsatt hår. haha, men men.

Så hem och gick ned med ridkläderna i förrådet. suck vad jag är seg på det. Går aldrig ned med dem på engång.
Kan berätta om ridningen också.. tror inte jag gjort det.. eller? nu blev jag osäker.
I alla fall så hade jag Jon, han är grå och ser nästan ut som en åsna. haha :)
Har aldrig velat ha honom förut, men var mest sugen på Amadeus, men han fick vi inte välja mellan. så de jag kunde tänka mig var Alfons och Hatti. men vi skulle hoppa lite och jag kände inte för Alfons då och Hatti har jag haft en del så det var en annan som fick henne, då hon aldrig haft henne. Så jag valde Jon. han verkar bra tänkte jag. många gillar honom, fast han kan också va vrång och inte alls vilja. ungefär som Alfons. haha :P
Så Jon blev det. Snäll i boxen, fast vände rumpan till när jag skulle in till honom, men fick hjälp. måste locka lite.
Så i ridhuset kändes han väldigt pigg och han lyssnade på vad jag ville. gick grymt bra :) även att hoppa och jag sa till ridläraren att han verkade pigg idag, hon sa att han kunde luras och ge upp helt plötsligt. men jag manade på och på slutet så ridläraren att jag hade haft rätt. han va verkligen pigg idag. och duktig :) en ny favorit kanske.. måste ha honom någon gång till för att se om han verkligen va så bra som han va. Vissa hästar passar vissa och andra inte.
Jag menar de flesta har Diva, Fiona och Svampen som favoriter. Jag har Alfons och Amadeus. Hästar som är så bra när de verkligen vill och helt underbara att rida, men som också kan va vrånga och vägra helt plötsligt. men då får man jobba lite :) Fast gillar ju Hatti också, som oftast är helt underbar och man bara flyger fram. Men ibland ska man ha en sådan häst också.

aja. satte mig sedan vid datorn för att kolla alla communitys jag har och även pratat lite på msn. men nu är det dags för ett glas vatten och mera exjobb skrivandes.

Vi ses när vi ses och hörs när vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0