Fullt upp

Gör ett nytt försök nu medan jag låter maten smälta. nyss ätit korvstroganoff och ris :) För er som funderar nu, men vänta. du tycker ju inte om korv och det stämmer. jag tycker inte om korv, men jag tycker om korvstroganoff, speciellt med mycket sås. så följ receptet men med mer kryddor, mjölk och tomatpure så blire bra :)

aja. jobbade både lördag och söndag.
men gick nästan dubbelt så många steg på lördagen, fast jobbade bara en timme mer.
Hade stegräknaren på mig bara under tiden på jobbet. Blev runt 6500 på lördagen och runt 3500 på söndagen. Så ni kan ju förstå skillnaden med vad det fanns att göra.

På lördagen sprang man runt hela tiden och på söndagen stod vi 4 still i i kassan och snackade ibland. men trevligt det med :) Jobbade med Magnus, Thomas och Tobias (brorsan). Så vi var tre extringar och en som nyligen fått heltid som tidigare varit extra. Men det gick bra det :)

efter jobbet så blev det ex-jobbs skrivande och kollade på A shot at love whit Tila Tequila på MTV. galet program säger jag bara, vill se fortsättningen!

efter jobbet på söndagen kom Emanuel hit så då umgicks jag med honom och vi tog en promenad och skulle hyra film, lyckades faktiskt hitta två filmer vi ville se, så då valde vi en och gick mot kassan, men då ångrade vi oss och gick till biografen istället. 21 började då om bara någon minut så tog ett snabbt beslut på att se den, eftersom vi båda velat se den tidigare.
Köpte popcorn och läsk och gick in och satte oss. Då började reklamen och precis när jag satte mig ringde det. Det var Ahmed. lite chokad. tröck bort, men ringde igen, men då hade jag fått av ljudet i alla fall. :P svarade, men blev knas. så han la på. skrev ett sms att jag var på bio och skulle ringa sedan. stängde av mobilen och kollade på reklamen. så när den va slut och "gardinerna" åkte igen så ser jag hur en person längre ned vänder sig om och hejar. haha. det var Ahmed! sedan börja filmen. Den var bra :)
När filmen var slut gick jag och snackade med Ahmed och Madde som det visade sig att det var. haha. där ser man. Trevligt att träffa henne igen, var ett tag sedan. Synd att vi glidit lite ifrån varandra. var så grymt tajta förut och umgicks typ varje helg när vi åkte till Söderhamn för att va med Ahmed & Co.
Så pratade med dem ett tag och sedan gick jag och Emanuel hem. Myste lite innan det blev mat. kött i marinad av olivolja, hunung, chili, franska örter, salt och peppar. Till blev det pommes. Mums :)

På måndagen var det dags för sjukgymnasten.
9:45 hade jag tid så gick vid 9 för jag var osäker på vart det var. Emanuel och jag fick en liten promenad då på morgonen. tog typ 25 minuter att gå dit och hittade rätt nästan på en gång.
Så fick träffa min sjukgymnast. Hon klämde, kände och vred massa och jag fick göra en hel del övningar.
resultatet då?
Min rygg är överansträngd, som jag själv misstänkte. men den är tydligen väldigt vig i bakåtlutande ställning. haha. där ser man :)
Mina leder. jani. knaket är inge farligt i säg, men inte bra att det gör det. Hur mer de knakar desto värre blir det. Det är smärtan av knaket som inte är bra. Fyller 22 och har redan problem med smärta i leder.
Värst är det i vänster knä och fotled. Skulle stå på ett ben, gick knappt på det vänstra, gjorde ont och hade typ noll i balans.
Ni vet när man strecthar rumpan. lägger det ena benet över det andra och drar den mot rumpan. Där är jag vigast i vänster, den får jag ändå till, men på höger. ojoj. tog stop vid knäet. Inte bra.
Så då kände hon på nå knölar vid rumpan och vilken smärta det var på höger sida, där vigheten sitter. galet.
Är på tok för svag i mina armar, måste hitta någon sätt att träna dem på.
Min nacke är stel, åt vänster hål. Går väldigt bra åt höger, men åt vänster tar det stop.
Eftersom pappa har reumatism så kan jag också ha det i och med mina leder, men sjukgymnasten trodde inte det, men ville att jag skulle ta prover för att vara säker.
Vi bokade även in en tid för att göra upp ett träningsprogram för mig.
Grymt bra att jag rider, annars hade min rygg varit mer paj och mina promenader med spring i ibland är också väldigt bra för då får min rygg syre. mer sånt! Så bra att jag inte får ont av det också :)
Mina sittups hemma är bra och jag gör dem på rätt sätt :)

Sedan resten av dagen låg jag i sängen och tyckte synd om mig själv.. hade så sjukt ont i nacken och det knastrade i den. Emanuel sa att jag nog fått nackspärr. lyckat liksom. men Emanuel var bäst och tog hand om mig :) Älskar dig!!

vid 19 blev det promenix ner på stan, träffa Sergio och Elin en snabbis och hejade på dem. sedan satte vi oss vid fontänen och funderade på vad vi skulle äta. Blev Buddys. Kebab i bröd för mig :)
sedan till tågstationen. Precis när vi kom gick Robert Damberg. Synd att vi inte han heja. men men.
Så satt och vänta på tåget i typ 20 minuter..

sedan fortsatte promenaden för mig hem till mamma och pappa. berättade om sjukgymnasten och gick igenom helgen lite. Fick även se de nya inredningsakerna. gardinstänger med gardiner :) Några nya kuddar och hyllor också. Hyllorna i TV-rummet var så snygga och perfekta för alla deras DVDer.

så hem och la mig. Huvudet högt, eftersom jag insett att det var skönt och benen skulle ligga högt för då vilade jag ryggen. så tog min hårda kudde + några till och la under benen, somna typ på en gång och jag som inte kan sova på rygg annars. ska lätt fortsätta med det :)

Vakna imorse med mindre smärta :)

ringde Hälsocentrealen vid 8 när de öppna och bokade tid för provtagning för reumatism.
på väg till skolan ringde jag Lina och kollade om hon skulle komma hem till valborg, men hon visste icke.
var i skolan 9-11 typ. blev inga pellets, men det är ett resultat det med.
sedan på hemvägen ringde jag Ulli.
Valborg i Uppsala med UNF. Tar över ett lekland med hoppborg, klättervägg med mera kl 15 och så massa aktiviteter hela dagen, men där som det behövs mest hjälp. UNF i Uppsala står för mat, resa och boende. jag vill verkligen åka, men inte själv. Känner ju flera i Uppsala, men vill åka med någon som jag känner bra liksom.
Någon mer som är sugen?
Ska ringa Ulli på fredag igen och berätta om jag får med mig någon. Så kom igen nu. Jag hade grymt kul på Valborg i Uppsala när UNF hade bungyjumpen för några år sedan och vill ha lika kul igen! Följ med mig!!

åt lunch hemma. pannkakor med äpple, kanel och socker till :)

sedan blev det ringa och ändra adressen på några ställen, bokade massagen och kollade några communitys.
Skrev även några sms angående JUNIS imorgon. Hoppas de klara sig utan mig!

Skrev lite på mitt ex-jobb och läste lite papper angående det. somnade sedan på soffan. sov i typ 1 timme.

Gick ut med komposten och tog en frukt och fortsatte läsa.

Sökt lite mer på ex-jobbet och skrivit lite.

sedan blev det mat som jag precis ätit när jag började skriva detta.

Nu ska jag snart till stallet.

Fått en hel del gjort idag, även om ex-jobbet blivit lite lidande, men måste göra annat också.

men imorgon ska jag skriva hela dagen till fingrarna glöder för på kvällen ska pappa hjälpa mig med stavning och gramatik.

Så lycka till, till mig och vi ses!

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!

Hoppas du får en bra kväll!

2008-04-22 @ 19:27:20
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Marie

hmm, jag kunde inte se ett ord av det du har skrivit, texten va så minimal att det inte gick.. Hmmm

2008-04-22 @ 19:43:10
URL: http://www.metrobloggen.se/marie
Postat av: Sofia

hm. valborg i uppsala, håller det på en hel helg eller e det bara över en dag/natt?

2008-04-22 @ 19:48:32
URL: http://kaldorei.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0