Inspiration

Skrev på ex-jobbet som jag sa, dock inte så mycketsom jag tänkt. blev hungrig.
Så god middag!
Borstade två ganska stora potatisar och delade upp dem i klyftor. Kokade dem tills de blev mjuka. har ingen tid, diskade medan :P
La dem sedan i en ugnsform som hade olivolja över hela botten. Kryddorna var flingsalt, peppar, timjan och franska örter. Blandade väl och sedan in i ugnen på 200 grader i några minuter. Så att potisen fick suga åt sig olivoljan och kryddorna.
V'ärmde kött som jag tagit fram ur frysen. stekt kött i vitlök.
Till blev det även en morot och keso som sås till köttet.
mumma :)
Potatisen ska jag lätt göra om, fast koka lite mindre så den inte blir så mjuk, gick sönder när jag försökte röra om, bättre om den får stå lite längre i ugnen tror jag..

apropå kött så måste jag ta ur mer kött i frysen så att jag kan marinera det imorgon och äta det på söndag. Har fått så mycket inspiration när det gäller mat :)

kollade på inspelat medan jag åt, Prison Break. galet spännande.
sedan zappade jag lite till Så ska det låta började.
Fick massa inspiration till dikter då. Skrev flera stycken medan jag kollade.
Läs dem på poeter. Länk finns här bredvid "Mina dikter"

sedan såg jag Yo momma på MTV. galet program. men vissa skämt är så roliga. haha. behövde jag verkligen.

men nu sitter jag här och skriver igen.

Ska krypa till sängs snart så jag är pigg imorgon. Då blire städa lite innan jobbet och efter jobbet blire ex-jobbsskrivande.

Puss och hej

Speciellt puss till Emanuel. Älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0