Ligger lite efter med det mesta..

ojoj.. haft mycket att göra de senaste dagarna, därför jag inte skrivit. knappt rört datorn, förutom om det gällt skolan.

I torsdags var det norrlandsderby. slaget om Norrland. GIF - GIF Sundsvall. var ju "tvungen" att gå, fast redovisning dagen efter. kanske inte det mesta. men så värt det. GIF spelade underbart och det blev vinst! Äntligen. 2-0 Folkets jubel! Inte vunnit på 5 matcher. inget mål på 5 matcher. oavgjort dock i en, men ändå. Nu var det glädje :)

Ex-jobbet har redovisats. Gick väl så där. pratar på för fort och glömmer saker. hade 30 minuter på mig att snacka, men jag snacka i 10. suck. fick sedan frågor på sådant jag tänkt berätta, men som jag glömt mitt i allt. så totalt blev det 40 minuter med opponeringarna från klasskompis, handledare och examinator. man har 1 h på sig egentligen så det blev ju ganska bra ändå.
Blir en del saker jag ska kompletera. Har skrivit för lite förklaringar på vad jag gjort. så självklart för mig så jag tänker inte på det. men nu har jag massa anteckningar på vad som ska göras. Ska försöka ta tag i detta så fort som möjligt. Frågan är bara när allt ska hinnas med.
Kommer till det lite senare.. hur framtiden ser ut..

I fredags efter redovisningen var jag och tränade med mamma på friskis. riktigt skönt :)
Var på Ki Box. Boxning alltså. styrka och kondition. I 1 h och 30 min rann svetten. kul, men jobbigt pass. Får se om de blir fler sådana. Har jag ju fått massa prova på lappar av Emma som gäller i maj. träna gratis :)

Gick hem fast med stop på tågstationen och plockade upp älsklingen som kommit med tåget.
Så dusch och middag.

På lördag hade jag tvättid 10-14 och då var jag även till Maxi med älsklingen och mamma. Var ju tvungen att handla mat också eftersom det inte hunnits med i veckan.
Sedan diskade jag en hel del.. har inte hunnit det i veckan heller. Blev pizza till lunch :)
På kvällen var vi på musikalen Sound of music på Arenan. Nice :)
Väldigt bra, kommer knappt ihåg något från filmen, såg den sist för några år sedan. mammas favorit film så man har jus ett den några gånger med henne. Mysigt att gå med älsklingen i alla fall :)

Söndagen var lat dag, Förutom diskning så spelade vi kort i sängen.
Träffade Camilla en snabbis och lämnade några papper som JUNIS förbundet ska ha.
sedan promenad och hyrde två filmer på Nära dej. okej, inte så nära. ligger på sönder rakt upp från Maxim. 1 film för 20, 2 för 30. Får ha dem ett dygn. Fanns bra utbud också.
Blev Förortsungar och Blood Diamond.
Första filmen var rätt charmig, men den andra var hemsk. den var bra, men sorglig. Jag grät till båda filmerna i och för sig.. :P usch. kan knappt fatta att det händer. barnsoldater. människor som rivs upp och tvingas fly. usch usch. se den! men varning för blod. Tur att jag hade Emanuel att luta mig emot :)
Sedan blev det en promenad i natten. duggade, men var skönt. inte så kallt och luktade verkligen inte som Sverige. Luktar som på Bahia Feliz (Gran Canaria). På kvällen där och på kvällen här är typ lika. Nice :)
kan drömma mig tillbaka. Älskar det stället :) Hittar som om det vore mitt andra hem, eller tredje.. Madrid är ju typ lika. Hittar bra. Fast Bahia hittar jag nog mer på. inte lika stort :P
aja

måndag blev det promenad till tågstationen och sa hej då till älsklingen.. vet inte när vi ses nästa gång. Sådant är jobbigt. :(
sedan hem och grejade lite innan lokalen och skolan.

Kollat redovisningar måndag och tisdag i skolan. Även pratat och förberet för utställningen på Arbrå träslott och inför vernissagen av ex-jobbet.

Nu är alla redovisningar klara och det mesta är förberet inför Arbrå resan.
Vernissagen har vi möte om på fredag. Måste komma på tema, vad som ska vara gemensamt och jag måste skriva ihop en text att sätta upp. vad jag gjort och så.

var även till jobbet idag och sa till chefen att jag kan börja jobba den 7/6. Då är skolan slut! för tillfället i alla fall.. har ju två tenter kvar som ska göras nån gång, men finns inte tid för det just nu.

Imorgon är det skola 9-16 sedan JUNIS 17:30-20:00 får jag räkna med. lite tid för och lite tid efter.
På torsdag ska vi till Arbrå och ställa ut våra saker. Räkna med hela dagen, men är vi hemma så jag hinner ut till Bergby/Hamrånge vid 18 så ska jag dit och hjälpa till på JUNIS.
På fredag blir det om exjobbsutsällningen hela dagen
På lördag är det invigning på Arbrå träslott så då ska jag och några till i klassen dit och prata med folk och media
På söndag blir det väl att skriva texten inför utställningen, antagligen handla också eftersom det nog inte kommer hinnas med i veckan, denna vecka heller.
Skola 9-16 måndag - onsdag
Klippa mig på måndag direkt efter skolan
JUNIS på onsdag
På torsdag blir det säkert förbereda utställning och vernissage, men 15:00 ska jag på helkroppsmassage och jag tänker itne flytta den tiden igen!
På fredag är det vernissage 17-20 på Silvanum så innan ska det väl grejas och efter är det examensfest med lärare och de andra årskullarna. grillning :)
Lördagen är det öppethus på skolan så då ska man dit någon timme och berätta vad man gjort på exjobbet.
Kajsas konfiramtion är på söndagen.
Måndagen efter har jag inget på schemat just nu, men det kommer väl
sedan är det lektioner i grupper tisdag-torsdag. får se vilken grupp man hamnar i
Ledig fredag
mamma fyller 49 på lördag
söndag ska jag jobba
måndag-onsdag är det lektioner
även JUNIS på onsdag. den sista.
Torsdag är det städning på skolan och kanske klassfest efter
På fredagen tänkte jag sova
för på lördagen är det den 7/6 och då har jag sagt att jag kan jobba, men vi får se.

Ganska fullt framöver alltså.
Ska även hinna med att göra klart ex-jobbet och några inlämningsuppgifter i en kurs. men som sagt. de två tentorna får vänta i alla fall, men ska väl bli klar med allt annat. Fast konstsnickeri ska jag nog ta tag i i sommar. Är ju inte direkt klar där heller, fast har fått G i kursen så :P

men nu ska jag göra tacos och sedan blire stallet.

Får se när vi ses och hörs nästa gång, men hade så bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0