Uppdatering

I onsdags på JUNIS var jag så förbannad ett tag. Att barn aldrig kan lyssna och förstå. men som sagt de är ju barn, men ändå. Lite vett kan de väl ha. Jag orkar inte tjata i en timme. Gah.

I torsdags var det resa till Hälsingland som stod på schemat. Var på studiebesök i Viksjöfors på Lesa Lego AB. Väldigt intressant, spännande maskiner :)
Sedan blev det lunch på Gästis i Alfta. Återseende. Bodde ju där några dagar med skolan i höstas när vi hade lektioner på skogstekniska. Blev i alla fall ärtsoppa och pannkaka. Mycket gott! Har nog aldrig ätit så god ärtsoppa och flera i klassen höll med mig, alla som åt av den faktiskt :)
Sedan for vi vidare till Arbrå, vårt huvudmål - Träslottet. Typiskt Hälsingland. Söta små stugor. Ställde upp vår utställning från möbelmässan. Den är berest den. Varit på flera ställen. Trevligt :)
Fast det var svinkallt där. Frös och skakade gjorde vi alla i klassen.
Några av oss lekte oss lite varma i en lekpark. en hjul som stod på sneden och som kunde snurra försökte vi hålla balansen på. Väldigt kul faktiskt. Många skratt och man glömde kylan för en stund. Sand i skorna fick vi också. Det var länge sedan. haha :)
På vägen hem så fick vi åka gamla vägen från hagsta typ eftersom en lastbil vält mellan Hagsta och Gävle i södergående rikting på morgonen och de hade inte hunnit röjt upp. var så mycket.
Så då blev jag avsläppt på busshållplatsen utanför Kajsa. gick hem till henne och åt, och så när Diana plingade på så öppnade jag, jag var ju närmast. och haha vilken min. garvade så mycket. Diana visste inte att jag skulle va med. haha :)
Sedan gick vi till lokalen. Skulle va med på JUNIS. De har några fler barn där ute än vad jag har i stan. Ja i stan. När man sa Gävle förstod inte barnen, men när man sa stan så visste de precis. så söta :) Så är det att bo på landet (Hamrånge ligger ca 3 mil utanför Gävle).
Men det som var bra här var att innan 18 fick inte barnen komma in eftersom det började 18 och då kunde de fixa innan. Undra om jag ska börja med det också. lite drygt ibland när de kommer 20 minuter innan man börjar och ska leka. Har ju lite annat att göra då.
Spelade spel. Grodor som skulle hoppa in i en hink. Olika poäng och så. jag var först att få 100, alltså i hinken :) tjoho :) Fast jag vann inte, vilket var tur. Roligare för barnen om de får vinna. Spelade det två gånger och skrev poäng en gång. Sedan stekte jag ägg. Alltså ett annat spel. och sedan Mix max. Oj vad länge sedan det var. haha men kul att få sitta lugnt och spela spel till skillnad från mina barn i stan som springer runt och lever om hela tiden. men men. Är kul det också, men orkar inte längre. Min kropp börjar bli gammal. suck.
Pratade även om vad alla skulle göra i sommar. Flera som skulle till Laviken. trevligt :) Söta barn :)
Så fika vid 19:30 när det slutade. äpple och brago kex. så länge sedan jag åt brage kex. mums :)
Sedan hem till Kajsa igen och snackade med henne och Markus. Så nu vet jag vad de önskar sig också. Kajsa konfirmeras ju nästa helg och Markus fyller år då i veckan.
så hem 20:45 bussen. Går ju inte så ofta där ute :P

På fredag 9 var det möte i skolan för att bestämma saker inför examensutställningen. Så nu var det mesta bestämt och fixat. Bara min egen planch med text om vad jag gjort som saknas. Ska nog börja lite med den i morgon. Pratade även om invigningen på Arbrå Träslott som var idag. Jag hade hört på nyheterna att de snöade i Edsbyn och Annika hade pratat med Danne på morgonen och fått veta att det var snö i Lottefors och det är inte långt ifårn Arbrå. Så då bestämde vi oss för inte åka. Skulle nog inte komma så mycket folk idag och det var ju ingen direkt invigning. de öppnade 10 och så var det nå band som spelade då och då.
Lyckades fixa en sponsor till vernissagen. 3 påsar chips från Konsum Hagaström, eller Coop Nära som de hette nu. hade gjort om lite. kassorna var flyttade. Grymt länge sedan man var där. men men. Louise fick se lite av Hagström också.
Sedan åkte jag och Lousie och köpte lite mer chips och cider.
Så hem och vänta på mamma. Blev pappa som skjutsade oss till söder. Ställde upp inför loppisen idag.
Så hem och såg inspelat.

Upp idag 7 och vänta på mamma och pappa som kom 9:20. Upp på Söder igen och fixade det sista.
Sedan var det loppis mellan 10-15. Hade ju lovat mamma för länge sedan att hjälpa till på loppisen, men skolan hade gått före om jag åkt till Arbrå, men nu blev ju det inställt. De första kom typ 20 i 10 och vid 14:45 började vi plocka ihop. Fick en del sålt av mammas Tupperwere. Försäljarrösten åkte på både mig och mamma. man lär sig ju av de bästa som mamma sa :) Kan det mesta om de flesta burkarna. men jag satt ju med i tio år när mamma sålde hemma och även sånt man snappat upp när folk pratat eller som mamma berättat hemma om de burkarna vi använt.
Jag fick även en del bukrar till. eller jag tog dem. Mamma visste att jag behövde fler för torrvaror så nu har jag nog så jag klarar mig. Blev tre påsar :P fast många stora burkar.
Köppte även lite av de andra som stod där.
2 böcker av en för 10:- styck och en bok av en annan för 5:- och två ljuststakar för 10:- styck. de matchar med den vita ljusstaken jag har i sovrumsfönstret :)
Sedan hem och ringde Emanuel, men han stod i duschen.
Kollade då lite på TV och somna i soffan. så sjukt trött.
men det är nog vädret :(
Igår var det så fruktansvärt kallt så jag trodde det skulle snöa här idag. Jag menar det snöade ju i Hälsingland, en timme uppåt så vore ju inte chokad om det kom hit.
Men ingen snö, fast kallt och regnet vräcker ner. Har gjort det hela dagen. Hatar verkligen regn ibland. Blev sugen på att gå ut när jag lagade mat och lyssnade på RIX FM Party. Dansa loss lite, men inte nu. Då är man ju dyngsur innan man äns hunnit ut från gatan.
Emanuel ringde när maten nästan var klar så pratade med honom i typ 10 minuter och åt sedan medan jag såg Sommarkrysset. men jag missade Cans som jag helst ville se. Han måste varit i början när jag pratade med Emanuel. men men. Fick se Noice i alla fall :)

Nu sitter jag här och har MTV i bakgrunden, är Cribs, men ska nog kolla bland filmerna om det finns någon att se nu. Fast får inte va för hemskt, men inte för glatt heller.. hum.

Saknar Emanuel så otroligt mycket. Han åkte ju hem i måndags och då sa vi att vi skulle prata mycket i telefon eftersom vi inte kanske skulle ses på ett tag. men så har det inte blivit. Pratat mycket mindre än vad vi brukar. suck. För mycket att göra och trötthet. men men. Bara att stå ut och hoppas att det blir bättre.

...ses

Kommentarer
Postat av: Linda

Roligt med långa inlägg :)

2008-05-26 @ 11:33:39
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0