Stjärnevent!

Var på ett underbart Stjärnevent fre-lör.

 

Jag ska inte ge detta en chans längre, jag ska ta vara på möjligheten jag fått!

 

Pappa hämta mig 6:40, skjutsade mig till tågstationen där Astrid hämtade upp mig och Linda kl 7. Åkte ut till Skutskär till Ann Louise där vi mötte upp Lola, sedan blev vi skjutsade tillÄlvkarleby dit Sofie kom och sedan hämtade Lotta M oss. Sedan bar det att till Infra city.

 

Kan knappt förklara allt som hände, men det var underbara föreläsningar och mycket pepp, även en del presenter :) och uppmärksamhet. Både Lola och Lotta M vann på sina lotter, så roigt att de var från vår UNIT :) Lola fick demoprodukter och Lotta M fick en spegel som bara NSDs kan köpa. med lampor runt om :)
Lotta S, våran SD och utbildare är med i topp 10 bland UNITar bland 130 stycken! Och vi ingår ju såklart där, men det är tack vara Lotta S som vi är där vi är :)

 

Lotta var den enda SDn som var i topp, alla andra var SSD, FESD eller EESD, alltså de hade kommit längre i karriären. Men då måste vi ju säga att Lotta bara jobbat med detta i 3 år till skillnad från de andra som hållt på mycket längre.

 

Maten var också underbar! Fika med smörgås när vi kom, sedan fick vi lunch buffe med ett fisk alternativ och ett köttalternativ och så fanns det stort salladsbord och vegetarisk soppa :) Jag åt fläskfile med potatisgratäng och det var den godaste gratängen jag någonsisn ätit. Mums säger jag bara! Så tog lite till och sedan kommer de vid samma bord med efterrätt.. så ja då lär man ju hämta ltie sån också.. och hej och hå. Efterrätts buffe!! Kakor i olika slag, bakelser och fruktsallad. Tog inte av allt, men av mycket :) En egen mage för efterrätt är bra :)

 

2 timmar senare stod det kaffe på schemat, jaja, det är väl någon bulle till tänkte jag. Haha! Det var ett buffebord igen!! Cheescakes, choklad bakelser, chokladkakor, skålar med olika fyllning, både skålar av ätbart material och annat. Galet säger jag bara och då var jag ju fortfarande mätt, men jag fyllde ändå en assiet med olika saker :) tog inte allt denna gång heller, men mycket :)

 

På kvällen var det wannabe kväll med middag. Roligt att se vad alla hittade på. Jag var såklart J Lo :)

 

Ett gäng hade klätt ut sig till Åsa Voll Hansen, hon har stort blont lockigt hår och mycket glitter och glamor. Var så kul att se alla andrai hennes UNIT så också :) Det roligaste var att hon inte visste om det :)

 

Middagen bestod av någon köttbit och potatishalvor och rotfrukter. Gott :) Sofie hade varit sjuk i veckan så jag och Linda åt av hennes mat också.. stackarn, det som var så gott, men tur att det inte gick till spillo :)

 

Rolig underhållning i form av ett gäng som klätt ut sig till ABBA och sjöng omgjorda ABBA sånger :) En tjej var kläddesigner innan hon valde att ta vara på den här möjligheten att jobba med Mary Kay så hon hade en liten föreläsning om höstens mode, mycket intressant :) 2 tjejer hade klätt ut sig till Mia och Klara och visade hur de var på klass. Oj vad jag skratta :)

 

sedan blev det en del prat med Ann-Louise som jag delade rum med innan vi somnade och sov så gott..

 

Frukost buffe på morgonen. Fil, musli, massor med frukt ochsåklart pannkaka :) Så satt Sofie, jag, Linda och Ann-Louise vid ett runt bord, alla i våra röda kavajer (första gången jag hade min röda kavaj var denna helg :)) Så kommer Christina Edefors (Hon som annordnat eventet)  och nästan ber om ursäkt för att hon vill prata med oss och så säger hon att vi är så otroligt vackra i våra röda kavajer. Hon är så go :) och genom snäll :) Och det är så, rött är fint och jag ska behålla min röda kavaj tills den blir blå!

 

Lunchen var återigen ett fisk alternativ och ett köttalternativ med vegetarisk minnestronisoppa och stort salladsbord :)
Jag åt fisken och soppan. mycket gott :)

 

Såklart så var det efterrätts bord denna dag också, lika mycket saker, men inget lika, förutom fruktsalladen. Så det var bara att lassa på.. fast var mycekt stora saker denna dag så vi delade på mycket runt bordet :)

 

sedan fika igen på eftermiddagen med då var det "bara" macka och bulle.
och tur var väl det.. annars hade jag storknat :)

 

Sedan när vi skulle åka hem så åkte Sofie med Lotta S, så då var det en plats kvar i bilen och den tog Mollan :)
Trevliga samtal hela vägen hem.. först till Älvkarleby där vi blev hämtade av Ann-louise man och sedan hem till henne och därifrån tog vi Lolas bil in till stan och hon skjutsade hem oss alla. Tack Lola :)

 

var grymt trött när jag kom hem så kollade bara mailen och gick sedan och sov.. sov 12 timmar, men det var det värt. klev upp vid 9 och så var det full fart.

 

Här kommer några menningar som fastnade hos mig under helgen:

 

”Mary Kay har inte förändrat mitt liv, tack vare Mary Kay har jag kunnat förändra mig och mitt liv” – Lotta Spjut

 

Skillnaden på den rädda och den modiga är att den modiga trotsar sin rädsla.

 

Mellan kl 23-02 på natten så förnyas huden mest, därför är det bra att sova då. Om man jobbar skift så är det extra viktigt med bra hudvård.

 

Mary Kay använder bara bra ämnen. Tänk på att det finns i USA!

 

Ett ämne kan vara dåligt på ett sätt, men kombineras det med något annat så kan det bli väldigt bra.

 

Det är inte jag, det är kunden som ska må bra. Mår kunden bra, går min klass bra.

 

5% av dina tankar är nya varje dag, tänk mer nytt!

 

Vi behöver bara en person som tror på oss, Den tror och varför skulle den ha fel?

 

Skulle jag visa i kristallkronan att du får framgång, skulle du tro?

 

Det du gör, gör det till 100%!

 

Du måste förändras, annars lever du igår.
Förändras du inte, lever du inte.

 

Allt du drömmer om finns, det är bara någon annan som har det.


De pengar du tjänar idag, hade någon annan igår.

 

Skriv ner dina mål. 10 gånger större chans att de blir verklighet.

 

Du behöver inte prata med främmande människor det gör dina vänner åt dig. Sprid dig på det viset.

 

Inget kan bli som det varit.

 

Ge en gång mer än du tar

 

Fokusera på det du har, inte på det du inte har.
Fokusera på det bra omkring dig.

 

Med eller utan – vinner gör jag ändå.
Verksamheten står inte och faller inte med bara en person.

 

Slå sönder, klättra över, kryp under. Bara du tar dig förbi ditt hinder. Använd dina hinder som trappsteg i karriären.

 

Lägger du ner 80% av ett jobb har du fått 20% utfall. Gör du de sista 20% så får du de sista 80%. Framgången är precis runt hörnet. Ge inte upp!

 

Rätt fokus, men vad är rätt?
Jo, det du vill ha!

 

Du måste sätta på dig gympaskorna om du vill förbättra din kondition. Inte bara titta på dem.

 

Vi lär oss gå, även om vi trillar så ger vi aldrig upp. Vi säger inte sorry, du har försökt tillräckligt.
Varför ge upp nu?

 

Det finns inget som heter ”en dag”
Det heter måndag, tisdag, onsdag osv.
Bestäm dag och datum. Inte ”en dag”

 

Det blir inte när det blir, det blir när du vill och bestämt dig för det.

 

Ta inte resväskan och gå om du vill ge upp. Gå ett varv runt huset.

 

Will power! Du kommer så långt som du vill!

 

Du måste hoppa!

 

Lägg inte energi på rädslan utan på önskningar

 

Fokusera på vad du vill uppnå, inte hur du ska uppnå det.

 

F - follow
O - one
C - course
U - until
S - succes


Du kan få den lön du vill
Du kan bestämma när och vart du vill jobba, hur mycket du vill jobba.
Du erbjuds en bil
Du får åka på resor
Du får utbildning
Du får vänner för livet
Skulle du ta jobbet?

 

Du har rättigheterna
Får gå på utbildning
Får köpa till grossistpris
Får visa och sälja

 

Inga skyldigheter
Måste inte gå på utbildning
Måste inte ha klasser
Men detta är ett + för att du kan lära dig så mycket. Inte bara om produkterna och företaget, utan även om dig själv.

 

”I love me, when I’m with you” – Christina Edefors

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Nej, men jag känner mig friskare nu, det hann aldrig bryta ut :P

Ja, det känns kul, men hon har fått kalla fötter :S Var nervös för nåt, ska försöka prata lite vett med henne. :)

Gör du!? Vad kul! Var det därför du försökte ringa mig? Jag hade klass då... Du är grym, tjejen! Grattis! :)

2009-11-20 @ 23:14:20
URL: http://libo.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ja eller alldeles for hoga skor :P

2009-11-21 @ 22:26:10
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0