Behöver träningstips nu!!!

Helt seriöst. Så här kan det inte fortsätta.

Jag är inte tjock, jag har inte dålig kondition.
Jag måste bara få ordning på mig själv.

Bakgrund:
Tränar inte speciellt mycket.
Rider en gång i veckan (bra för låren :))
Går runt 10 000 steg om dagen, de dagar jag jobbar (10 000 är ju det man ska gå för att hälsan ska vara bra)
Cyklade tidigare mycket till och från jobbet, men nu när sambons cykel blivit stulen så tar han min cykel och jag tar bilen.. Gå till jobbet skulle jag kunna göra, det är hem som blir jobbigt. Speciellt när man slutar 19, man är hungrig, trött och det är både mörkt och kallt ute.. :/ Och sambon kan ju inte ta bilen eftersom han inte har körkort ännu..
man blir lat av att ha bil, men oj vad skönt det är :)

Tycker om i träningsväg
Rida, Simma, promenera (bara det att jag blivit lite för lat för det på senaste)

Även fast dessa träningsformer är ganska enformiga så tycker jag inte om enformigt. jag vill ha variation, annars tröttnar jag.

Har gått hos sjukgymnast eftersom jag har problem med leder och även lite balans.. Fick övningar som jag skulle göra varannan dag och de tog ca 30 min varje gång. Det gick bra när jag höll på med det, men helt plötsligt så tappade jag det. Tror det var för enformigt för mig.

Spelade även innebandy förut med kompisar, det var grymt kul! Skulle gärna ta upp det igen. Någon som är på?

Men alltså, jag behöver tips på vad jag kan träna, olika övningar som är bra för att bygga muskler, speciellt armarna och säg inte att jag ska göra armhävningar för det kan jag inte. Sjukt svag i armarna!

Vill även minska fettet på höfterna.. och som jag sa tidigare, jag är inte tjock. Kilorna sitter bara på lite fel ställen. Väger egentligen för lite för min längd, men inge anorexi om ni nu tror det. jag är 170 lång och väger 59. ganska "normalt" om man ska gå på BMI och sånt.

Men problemet, som kanske inte är världens big deal, men jag vill ändra på det.
Skulle sätta på mig ett par jeans som jag köpte för några år sedan. Fortfarande samma vikt och längd då som nu, men det gick inte att stänga byxorna. Var 5 cm kvar till att knappen skulle gå igen. Hur kan samma kilon har flyttats omkring så?

Så träningsfomer för allt vill jag ha, gärna sådant man lätt kan göra själv och helst hemma, är lite lat när jag ska ta mig någonstans. Men träningstips framförallt för muskler på armar och fettet ska bort från lår och höfter.

Och har bestämt mig. Ska bli mer promenader framöver, första blir på fredag med min bror. det ska bli trevligt :)
Ska även börja simma lite tänkte jag. Mer egentid åt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0