Längtar, längtar och längtar!!

Tills vi får nykeln till vår nya lägenhet.

Inte långt kvar nu inte..
2 nov är en måndag så då blir det till Gavlegårdarna och hämta nykeln.

Ska ringa imorgon och kolla hur det går med renoveringen. Om det går att flytta in så fort vi fått nykeln eller om vi måste vänta.
Vi får ju nyrenoverat :)
Alla rum, förutom badrummen (ja, vi har 2!) skulle det bytas både golv och tapeter i :)
Vi har själv valt. Kommer bli så fint :)
Har även fått golvet i vardagsrummet omslippat, eftersom det är trägolv där, så skulle de slippas och lackas om.
Även luckorna i köket skulle målas om och bänskivorna skulle bytas.
Fatta vad fint det kommer bli :)

Byta från våra 38,5 m2 som vi har ni till 79,5 m2. Underbart!

Lägenheten ligger lite längre från stan än vad vi bor nu, men vi har ju blivit bortskämda med att ha det så här bra. Vi har ca 7 min till tågstationen, ca 10 till rådhustorget och ca 5 min till mina föräldrar.
Nu i nya lägenheten kommer det kanske bli 10 min till mina föräldrar, 15-20 till tågstationen och ca 25 till rådhuset. Och det är gångväg! Så det är ju lugnt :)

Kommer även gå från 4 garderboer till 6 garderboer + en klädkammare! Riktigt nice :) Inge mer saker framm för att de inte får plats någon annan stans. utan allt kan vi stoppa undan. Så skönt! Nu har vi ju garderbo i soffan och skafferi under köksbordet.

Vi får riktigt kök!! Mycket förvaring + stor kyl och stor frys! Nu har vi minisar.. Kommer bli så bra. Kan laga stor kok och frysa in, inte behöva äta samma maträtt hela veckan bara för att man gjort ett stor kok. Kommer även kunna baka och frysa in :)

Åh, jag vill flytta nu!

Men ska faktiskt börja med att städa lite nu, för jag hittar ingenting i soffan :P
Sedan ska jag nog försöka packa lite idag. Sommarkläderna kommer jag ju inte använda något mer nu så de ska ner i resväskan.
sedan blir det till att handla idag och funderar även på att ta en promenad mot eftermiddagen.
och ringa några samtal.

Ska inte stressa bara.. utan ta det lugnt idag. Göra det som jag hinner, är ju faktiskt ledig imorgon också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0