Full bokad!

var verkligen full bokad igår..
massage 10-11
hem snabbt för att ta bilen till farbror där pappa och brorsan skulle byta däck, men eftersom de inte var där så svängde jag in en snabbis på Lild och handla.. Mango 3 för 10 kr. Galet bra :)
så precis när jag kom dit så hade precis pappa och brorsan kommit, jag frågade vad jag skulle göra.. men då sa pappa att eftersom jag varit på massage skulle jag inte göra något :)
så jag gick in och pratade med Ingrid som var hemma :) Fick även några doftljus av henne som hon inte kan använda då min farbror är allergisk.. otur för henne, tur för mig :)
sedan hem till mamma & pappa för lunch, men hann kolla datorn lite innan.
efter lunch deklarerade jag och pappa. ojoj.. hade inte klarat det själv med alla bilagor nu när jag har eget företag.
Tack för pappa :)
sedan bar det av till Scandic väst för företagspresentatation av VEMMA. Mycket intressant. Vill ju prova något som verkligen ger mer energi och jag mår bättre av.. istället för äckliga tabletter. De pratade även om företaget och hur man kan jobba med det. Är säkert jätte bra, nu när det är så pass nytt. Att man är först, men inget för mig. jag har redan 2 jobb. det får räcka :)
men kund ska jag bli. Jag och Kikki som bjudit in mig ska prata lite mer sedan :)
Cicki och Kikki.. hihi :)
men kolla www.vemma.se för mer info. Tror verkligen på detta :)
Fick även smaka lite av den som heter Verve och jag tyckte att jag hade mer energi när jag gick därifrån än när jag kom.. men vi får väl se.. :)

sedan hem och städade hallen, såg ut som ett bombnedslag.. jobbigt (eller jobbig toch jobbigt :P) med flera handväskor som man byter hela tiden.. innehållet åker bara ut på golvet när man kommer hem och så lägger man det sedan i den väskan man ska ha, och då kanske man inte behöer allt som var i förra väskan och det lbir kvar på golvet.. men nu är det ordning! :)
sorterade sedan tvätt.. galet mycke tvätt.. lakan sedna vi haft främmande som sovit över.. flera stycken lakan, och så har vi också bytt lakan och handdukar. + massa kläder. så sorterade uppe efter färg. fick bli två maskiner med blå/grönt. en med kläder och en med lakan & handdukar. totalt 5 maskiner. Proppfulla maskiner. hade nog inte fått in något mer i dem.
Eftersom Emanuel skulle iväg så fick han gå ner och kolla om passet innan jag hade bokat var ledigt för då kunde jag börja tvätta på en gång. och det var det :)
så bara ner och slänga i maskinerna :) Ska nog göra så i fortsättningen också. sortera innan jag går ner. fast nästa gång jag tvättar blir inom en snar framtid. ska inte ha så här mycket tvätt igen.
så tvättade och hängde och tumlade.. och så började Körslaget, sprang ner i pauserna.
och när det slutade hängde jag upp det som inte torkat i torktumlaren runt om nere i tvätstugan. var redan fullt i lägenheten där man hänger tvätt över badkaret. lät även det som hängde i torkskåpet hänga kvar eftersom det inte var torrt :/ knepigt med värmen tycker jag.. blir inte torrt. och nu hade jag itne äns proppfullt i torkskåpet, eftersom jag hade börjat hänga i lägenheten så att kanske några kläder skulle hinna torka.. men men.
Bokade första passet på söndag morgon 7-10. så kunde det hänga över natten och kanske torka och om itne kunde jag starta om torkskåp och slänga in lakana i torktumlaren igen.
sedan upp och åt middag. kl 22 åt jag middag. helt galet, men jag hann inte göra någon mat innan.
Kollade på Dumpa honom. den var bra. grinade ögonen ur mig. som vanligt :P men mycket stämde som de sa i filmen.. och var så fint på slutet.. ska inte avslöja allt för mycket för er som inte sätt den.. men se den om ni gillar tjejfilmer :)
sedan blev det lite dator innan jag la mig någon gång närmare 2 inatt..

och upp imorse 6:47 hade jag klockan på väckning, så jag skulle hinna göra någon övning för rygg/mage innan jag klev upp och sedan komma ner till tvättstugan till 7.
Kom ner några minuter före 7 så gjorde lite träningsövningar där nere :) Måste komma igång nu!
så när jag öppnade och kände på lakana så var det fuktiga.. så slängde in dem i torktumlaren.. men den ville inte starta.. kände då på kläderna i torkskåpet och de var också lite fuktiga fortfarande. suck. så startade torkskåpet också.. men icke. Tvättmaskinerna var också avstängda.. ingen ström. Vad nu då?
letade info.. och hitatde utanför.. strömmen slås på kl 10 på söndagar! varför kan man då boka pass mellan kl 7-10 om man inte kan tvätta! galet. Visst låta grejerna hänga över natten som jag gjorde.. men det är så kallt där nere så det torkade ju ändå inte.. suck.
så bara att slänga ner allt i påsarna och gå upp och försöka hitta plats för det.

Så nu hänger det lakan över alla dörrar i lägenheten, kläder hänger på gungstolen, soffan och pallen. för det över badkaret är inte heller torrt. Suck vad tråkigt när inget vill torka..
det som hänger på köksstolarna har nästan torkat, kanske för att solen skiner in där på morgonen :)
Så härligt att äta frukost när det är ljust :)

men blev lite dator innan jag åt min frukost.
blåbär, mango och björnbär som tinat över natten och fil över det med flingor och nötter. En bra start på dagen!
läste tidningen till.
satt på inspelning..
gjort mig klar nästan helt. Ska byta kläder och ta på mig foundation sedan är jag klar för dagen.
Ska vara hos Rene kl 11 för scrappboking hela dagen :)
Kommer bli kanon.
men ska till mamma och pappa och byta bil först.. min bil ska in på service snart så pappa vill provköra den lite innan..
så tänkte faktiskt göra mig klar nu och sedan åka.. ska leta lite kort hos dem.. som jag kan använda under dagen :)

Hoppas ni får en härlig söndag! Det ska jag ha :)

Kommentarer
Postat av: Chuck - Make Up Artist

haha hade hon stått stilla i ett skyltfönster så hade ja aldrig trott att det var en levande människa :P

2010-04-19 @ 20:05:02
URL: http://chuuck.blogg.se/
Postat av: chuck - make up artist

på någon fest i sommar ;)

2010-04-21 @ 11:10:52
URL: http://chuuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0