Saknar UNF!!

Hade klockan på väckning 7:30 igår.
klev upp, åt frukost. gjorde mig i ordning och väckte älsklingen.
Gick ner på stan 9:15 var vi på stan, skulle kolla om det fanns biljetter kvar till förhandsvisningen av En galen natt.
Bion öppnade 9:30, fanns 6 biljetter kvar och vi tog 4. nice :) och tur att vi gick ner i tid.
sedan in på apoteket och kollade på allergi grejer, köpte Mc bagel på Donken, Emanuel åt toast och drack jouice
köpte ram på Gallerix till min tavla som Emma och hennes familj skulle få :)
sedan till Bokia och köpte The secret!! Så nu ska den också läsas :)
så hem och gjorde oss klara för att åka och handla. Hämtade även filen på stduion som jag glömt flera gånger.. vilket minne man har.
handlade iaf på citygross och MAXI. väldigt lägne sedan.. men nu när vi ändå nästan var där så.. billigare också, men blev även ett snabbt stopp på Kvantum och så köpte vi lunch på coop extra, eller restaurangen som ligger där. Wokad biff med champinjoner och bambuskott :) Mums!
åt och läste Applouse!! härliga tidning. Läste om nyheterna. Vill ha fotsetet!
sov sedan 20-30 minuter i solen på balkongen. Gilla!!!
och slog sedan i presenterna till Emma och bebisen.
Åkte iväg till Järbo för att hälsa på Emma.
Var lätt att hitta dit faktiskt :) Blir flera gånger :)
Bebisen fick iaf ett gosedjurs, en gris. Så sjukt söt. Visste att Emma skulle gilla den också.
Hela familjen fick tavlan som jag gjort själv med texten Välkommen till världen och sedna längd, vikt, tid och datum när hon föddes. Den uppskattades :)
Emma fick även ett par strumpor med texten Älskling och de är till barn 0-6 månader. men de såg galet stora ut.. men hon växer väl i dem :) Wilma/Vilma blir namnet på flickan. Glömde fråga hur ni ska stava?
Träffade Även Jimmy för första gången. Mycket trevligt :)
I sommar så ska jag och Emma bada i pool på gården, men så fort det blivit lite varmare så ska vi mata änder i Högbo :)
Blev bara en snabb visit, men fick en rundvisning i huset och en snabb fika. Fick även hålla i den lilla lilla flickan. Å så mysigt :)

Sedan bar det av till S-viken till kl 18 för att baka med Iggisarna. Vi bakade Havrekakor och äppelkaka med maräng täcke.. och det i sig var ju spännande.
har ställt in kakan i ugnen, långt ner, den har stått i 10 minuter och jag står och pratar med Rene och Mahmud och så säger Mahmud "Kakan är svart" haha tycker jag.. men kakan är svart säger han igen och då tittar Rene och säger att kakan verkligen är svart. jag kollar in och ser att kakan är SVART! What!?
Tar ut den, springer och hämtar receptet.. mitten av ugnen 225 grader i 20-30 minuter. jag har haft den i nedre delen av ugnen i 10 minuter. graderna stämde. Galet!
men den är helt sotig.. :(
men tar upp den till de andra och frågar hur vi ska göra.. det går nog att äta, skalet var ju förgräddat och sedan var det bara äpplen på och marängen.
det gick att äta, det enda knasiga var marängen som var vitt fluff bara. men men.
Havrekakorna blev bra iaf :) inte alls torra som när jag gjorde sådana.. men men.
sedan disk och plocka i ordning.. klara lite före 21, men innan vi började städa skickade jag ett sms till Chrippe, men har inte fått något svar och så kommer Frank så jag pratar en stund med honom och frågar sedan om han sett Chrippe. Är det inte han som repar där uppe? säger Frank.. och det var det ju.. jag missade när han kom..
så jag går in i lokalen och hejar på Kogo, Chrippe och Ramis. de kör två låtar till, varav den sista är deras bästa :)
galet hög volym, men kul att lyssna på repet :) de ska ha spelning den sista april i S-viken på innebandyturneringen. Jag ska självklart komma och kolla :)
sedan umgicks jag lite med några UNFare till kl 22 när Huset ska låsas, men vi blir kvar utanför en stund till..
Åh så kul att snacka med alla igen. Saknar det. Är ju inte så aktiv längre.. men ska bli efter denna kväll. Underbart!
Folk droppade av mer och mer.. var Cammen, Toya, Frank och nån kille till som jag aldrig träffa tidigare som stod kvar länge och snackade.. sedan drog Cammen också. jag emd grabbarna.. haha vad vi prata.. och vad ni fick reda på.. jag är inte alltid så ordentlig som alla tror. nu låter detta helt galet.. men bara för att jag är den som ordnar, fixar mat åt andra och så, behöver jag inte vara världens ordentligaste och aldrig busa och greja.
Toya och jag har ju träffats flera gånger, men aldrig pratat egentligen.. Han hade värsta bilden av mig och nu efter detta samtal så rasade allt. Då säger Frank. Det är Cicki och Berlinmuren. det bara rasade.. ojoj.. kan inte låta bli att skratta. Kul när folk inte vet allt. Frank fick även veta en sak som jag trodde alla visste. men men, tydligen inte.. Så kul att umgås med er grabbar, blev många skratt :)
Pratade även minnen med Frank från när vi båda satt i styrelsen.. ojoj vad kul vi haft! Saknar det grymt mycke!
sedan så sa alla att vi skulle gå hem. klockan började ju närma sig 00! Galet vad länge vi snackat, men det var en skön kväll. inte så kallt :)
så försvann Toya och den andra killen, men jag och Frank snackade ett tag till.. haha. bara blev så..
Måste komma till S-viken oftare! Fick ju äntligen ett progam nu med vad som händer där :)
så jag var hemma 00:20 inatt, var uppe till efter 2 för jag var så pigg och glad efter kvällen..
det resulterade i att dagen efter blev koko.. men mer om det i nästa inlägg..

I be back soon!

Kommentarer
Postat av: chuck - make up artist

hahaha eller hur! haha

2010-04-16 @ 09:44:15
URL: http://chuuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0