Jul + Nyår

Ligger grymt mycke efter, men tänkte skriva lite om helgerna som varit iaf..

Julafton spenderades först hemma med älsklingen, myste i soffan och öppnade paket. Fick en underbar tröja av Emanuel :)
han fick en tröja av mig med. Adidas hood med cool tryck :)

Lunch hos mamma, pappa och brorsan. Julmat.
sedan delades julklapparna ut i racket fart. och öppnades lika snabbt.
Jag fick badbomber, badskum, ljusstackar, inspelningsbar DVD + lite till.
Jag och Emanuel fick riskokare och sodastreamer :)

Kalle Anka som vanligt kl 15. somnade som vanligt, fast jag inte var så trött. så missade de nya, förutom lite av Prinsessan och grodan.

Fick skjuts till tåget som gick 16:30 till Uppsala
Blev hämtade på stationen. Hem till Emanuels mamma och pappa och systern var där också :)

Julmat och sedan paket öppning igen :)
Emanuel fick elvisp, våffeljärn (det behövdes :)), skjorta, presentkort på MQ och lite till..
Jag fick en sjal av Emanuels syster. Mycket fin :)
Och av hans föräldrar fick jag en top och ett linne. Bra färger och bra strl. Riktigt nice :)

Sov över och dagen efter så åkte vi in till stan på eftermiddagen/kvällen. Till John. Där var det fest och vi skulle sov hos honom. Hade faktiskt riktigt trevligt. Många nya och folk som tyckte att det var bra att jag var social och pratade med alla, fast jag inte drack.. som om man måste dricka för att vara social?
Gick ut ett gäng, där jag var enda tjejen som var med.. men men. Kul ändå. Dansade massa :)
sedan blev det Max innan vi gick hem till John igen.. där var det bara John och 3 till kvar.
Jag var trött så jag la mig ganska snabbt. sov på två kuddar från en soffa, de gled i sär hela tiden.. men det funka :)
John är snäll som låter oss sova där :)

Det var den julen det :)

Nyår spenderades med Lina (som vanligt) och ett gäng andra nykterister i Årsta (Stockholm)
Lära känna lekar, välbehövligt eftersom jag endast kände Lina och Oskar som var en av arrangörerna) och sedan sett några av de andra och kanske sagt något till nån någongång.
Roliga lekar.
Sedan blev vi indelade i två grupper. En dekoration och en matlagning. Min kreativa sida vann :)
Så min grupp fixade långbord, dukade och dekorerade massor :)
sedan blev det buffe. Mums :)
Åt länge.. :)
sedan umgicks vi och dansade lite..
lite före 12 gick vi ut och kollade på eldshow som några av deltagarna satt ihop.
sedan gick vi upp på någon bro där man kunde se hela Sthlm kändes det som.. såg fyrverkerier åt alla håll. Mysigt, men kallt.
Skålade i alkoholfritt bubbel när kl blev 00!!
Kramar i massor!

sedan hem och värma sig med mera dans och prat :)
När timmen blev väldigt sen satt alla som var kvar i sofforna och frågade frågor. Alla fick en fråga från varje person. Väldigt blandade frågor och alla fick inte samma. Intressant och roligt :) Lärde känna alla ganska bra tycker jag :)
sedan började folk droppa av och det var bara vi kvar som skulle sova över.
så det blev natti natti och en god natts sömn.

På nyårsdagen blev det lite städning först och sedan gjordes det frukost.
Massa kvarvarande frukt som skars upp. och bröd och pålägg. Borde verkligen äta mer frukt till frukost :) Sjukt gott och man blir pigg :)
Hade gemensam frukost och städade sedan det sista.
När vi var klara var det gott om tid till mitt och Linas tåg skulle gå så vi spelade rundpingis!
Sjukt kul och grymt länge sedan. Jag vann första omgången :)
Fast sedan gick det bara utför :P
men grymt kul. Ska annordna rundpingisturnering som aktivitet nångång har vi bestämt :)

sedan hejdå till alla och kramar.
Fick många nya vänner på FB efter denna helg kan jag säga :)

Hoppas året går lika bra som nyårshelgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0