Fy på mig!

Här säger jag att jag fuskar och ska bättra mig.. men vad händer.. jo, sist jag skrev var 20 november 2010!
Helt galet, jag som älskar att skriva och gör det helt för min egen skull (okej, det är kul att folk läser och kommenterar, men jag har alltid skrivit dagbok förut och det var bara för min egen skull)

Så försöka göra en snabbgenomgång om allt som hänt mig. För antagligen är det mycket då jag inte haft tid att skriva.. inte ens läst bloggar på länge, fast jag följer massor via blogglovin.. men efter att ha läst ca 60 inlägg idag så tar jag tag i mig själv.

21/11 hade jag julöppethus med mitt företag, dock bara mamma som kom, men marknadsföringen var lite dålig så får skylla mig själv.
22/11 jobbade jag 10-18 och sedan direkt iväg på UNIT möte
23/11 jobb 12-18 och sedan stallet
24-25/11 var jag i Bergvik hos min pojkvän och på torsdagkvällen (25e) så badade vi på Hällåsen med Söderhamns JUNISar. Emelie och Nisse var med, med William också :)
26/11 jobb 12-19
27/11 jobb 10-15 och sedan ledarträff med hockey BIF-DIF. OMG, kommer ihåg hur förbannad jag var. De så kallade DIF fansen kastade smällare och levde om. Och nej, de är inga riktiga fans när de förstör. Jag skrek och skrek. Ja, när jag blir förbannad då blir jag förbannad och det är ingen trevlig syn. Matchen fick avbrytas och en DIF spelare fick gå ut på isen och be "fansen" att sluta. Det värsta, var sättet han sa det på. "Dommarna har bett mig säga till er att ni ska sluta" Som om han inte ville det själv! Lät ju som om han var tvingad. Va f'n liksom! Han ska vilja det och han ska göra det för det ska inte få förekomma sådant på sportarenor. Idioter allihopa.
28/11 jobb 11-15
29/11 jobb 9-18 och sedan UNIT möte med julklappsbyte. Skulle ge bort något som speglade en själv. Jag köpte 3 reflexer. 1 med en smile, 1 bolibompadrake och 1 häst. Förklaringen (för er som inte känner mig så bra) jag är nästan alltid glad, jag har barnasinnet kvar och jag gillar hästar och sedan tycker jag att reflexer är så otroligt bra och har flera själv. Förstår inte hur man kan gå ut när det är mörkt utan dem. Korkat!
30/11 jobb 12-18
1/12. Det står ingenting i min kalender! Är lite chokad faktiskt.. men antagligen så packade jag och grejade hemma.. vad jag packade till? Hihi, fortsätt läsa så vet ni :)
2/12 jobb 12-19 och sedan direkt på hockey BIF-FBK
3/12. Emelie, Kajsa och jag åker till Sthlm för att plocka upp Lina och sedan fortsätter bilfärden i snöyra. Ja, det snöade galet mycket och var olyckor efter vägen. Jag vaknade till och med en gång och vi stod stilla på motorvägen. 2 filer och båda stod still. Olycka längre fram och bärgan hade precis passerat. På kvällen kom vi iaf fram till Ullared!!
Snabb vända på Gekås innan vi chekade in på campingen.. och vi bodde i husvagn! Super mysigt :)
Handlade lite mat sedan innan det blev middag och spel (antagligen) innan vi somnade gott.
4/12 Tidig morgon för att spendera hela dagen inne på Gekås, ut en omgång med vagnar och äta lunch innan vi gick in igen. Inte jätte mycket folk faktiskt. Skönt :) Spelade spel på kvällen och myste.
5/12 in en sväng till på Gekås och på någon kakoutlet innan vi for hemmåt igen. Totalt så shoppade jag för ca 5000 kr och mitt bästa köp är nog mina täckisar så här i efterhand. 229 kr för ett par rosa täckbyxor!
 Se så fina :) + att maten och boendet var väldigt billigt och resan :) En bra helg, trots lite tjaffs.
6/12 jobb 12-18 och sedan ridning, tog igen en missad gång.
7/12 Bartenderskola 12-15 typ. Alkoholfritt som ekonomisk idé. Mycket bra och vi kände verkligen igen oss hur vi blir behandlade av bartenders ute på krogarna och det ska vi ändra på. En bartender från Sthlm som vunnit priser i bartening höll i denna och tyckte det var så fel att det inte fanns bättre alkoholfria alternativ och varför ska vi behöva säga "en alkoholfri" Vi kan väl få säga "Kokos mums" istället. så in med namn och bättra menyer. Det tackar vi för :) och vet ni om att en krog måste ha lika många alkholfria alternativ som alkohol alternativ. Grattis den dagen det sker. Ridning på kvällen.
8/12 jobb 12-19
9/12 jobb 12-19 och sedan hockey BIF - TIK
10/12 jobb 12-19
11/12 jobb 10-15 och sedan dirket till Bergvik till min pojkvän :)
12/12 Ledarträff i Bergvik med jultallrik
13/12 jobb 10-18
14/12 jobb 12-18
15/12 Barnvakt åt William. typ 9-12. Sötungen.. vi började kolla på Bilar som är hans favorit film, trodde han skulle sitta stil då, men icke. snart var han upp och lekte med allt i lägenheten medan jag kollade på filmen.. hade ju inte sett den och ville ju se den :P Så skulle jag sminka mig sedan och jag vet ju att han alltid vill ha när Emelie sminkar sig och det var lika nu.. han ville ha den blåaste skuggan, men det fick han inte. dock fick han välja vilket läppstift jag skulle ha :) och när jag haft på mig det sa han "Jag också". Så söt! Blev sedan lunch på IKEA med Emelie och William, ja och det gick ju som det gick. Ni vet när bordet bredvid har ett barn som bara skriker och gråter och man blir galen. Det var det bordet vi var nu. Emelie drack en klunk cola av William (blev för mycket i glaset) och då var det kört. Det var hans cola. vi försökte förklara att det var fri påfyllning och att han kunde få mer bara han drack upp. men nej, det var redan kört. ingen mat och ingen dricka. bara tårar och skrik. Vi skyndade oss att äta och fick väl i honom någon tugga tillslut innan vi åkte vidare till S-viken för att hjälpa till på det barnvänliga julbordet med JUNIS
 Dock var en liten hungrig (av självklar anledning) och fick smaka lite innan alla andra ;)
16/12 jobb 12-19
17/12 jobb 12-18 och sedan raka vägen till S-viken för att hjälpa till på minidisco. Få barnen att dansa, hjälpa till med tävlingar och stå i garderboen. Godisregnet var nog roligaste. Se hur alla barnen dök ner efter allt godis :)
18/12 jobb 10-15 och kl 17 åkte vi till Uppsala med jobbet på julbord på Flustret. Var en stand up show med Andre Wickström. Så sjukt roligt. Skrattade så tårarna sprutade och jonglering. sedan blev det dans till typ 1 på natten när vi satte oss i bilarna och åkte hem.
19/12 sov jag nog en stor del av :P
20/12 jobb 10-18
21/12 var jag på julbord med Emelie på IKEA. 79 kr var det värt.
 Se sså glad jag är :)
22/12 jobb 10-19
23/12 jobb 10-18 och sedan såg det ut så här hemma hos mig
 Alla paket i olika papper och olika snörningar.
Begav mig hem till mamma och pappa på kvällen så att jag kunde få vakna på julafton hos dem :)
24/12. Julafton med allt som hör till det. Fick detta
 :)
och hade en kanonbra dag med på tok för mycket julskum. men men :P
25/12 vaknade jag upp hos mamma och pappa och bara tog det lugnt
26/12 för det hockey BIF-Södertälje
27/12 jobb 10-18
28/12 jobb 10-18
29/12 jobb 10-19
30/12 jobb 10-18 och sedan hockey BIF-Modo.
Har för mig att jag sedan åkte med Hannas familj efter hockeyn till Bergvik eftersom jag skulle fira nyår där..
men mer om det i nästa inlägg..

Ja, som ni ser fullt upp. och efter jobbet orkar man inte alltid göra så mycket så det blir mest mat och däcka i soffan.
Ska fixa lite lunch och sedan kommer fortsättningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0